×

آتش سوزی در عرصه‌های ملی شهرستان سلسله ۹۰ درصد کاهش یافت

  • کد نوشته: 7994
  • خرداد ۲۰, ۱۳۹۷
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: آتش سوزی در عرصه‌های ملی شهرستان سلسله سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافت. به گزارش نیساخبر” قدرت‌الله فلاح‌نژاد در نشست ستاد اطفای حریق در سالن جلسات فرمانداری شهرستان، اظهار داشت: محیط ‌زیست میراث بشریت بر روی زمین است، اجتماع سالم نیازمند محیط‌ زیست انسانی و طبیعی مطلوب است و تمامی دستگاه‌های اجرایی در حفاظت […]

    آتش سوزی در عرصه‌های ملی شهرستان سلسله ۹۰ درصد کاهش یافت
  • فرماندار سلسله گفت: آتش سوزی در عرصه‌های ملی شهرستان سلسله سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافت.

    لرستان|آتش سوزی در عرصه‌های ملی شهرستان سلسله 90 درصد کاهش یافت

    به گزارش نیساخبر” قدرت‌الله فلاح‌نژاد در نشست ستاد اطفای حریق در سالن جلسات فرمانداری شهرستان، اظهار داشت: محیط ‌زیست میراث بشریت بر روی زمین است، اجتماع سالم نیازمند محیط‌ زیست انسانی و طبیعی مطلوب است و تمامی دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی مسئول هستند.

    وی صیانت از جنگل‌ها و مراتع شهرستان را نیازمند عزمی همگانی دانست و افزود: منابعطبیعی نعمتی ارزشمند و باارزش است که زندگی بدون آن ممکن نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام نیز تأکید فراوانی بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی، درختان، آب‌وهوای پاک ‌شده است.

    فرماندار سلسله جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش ظرفیت نیروهای بومی محلی را بسیار پراهمیت و مؤثر در حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و عنوان کرد: بهترین حفاظت کننده عرصه‌های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقشی اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.

    وی با شاره به اینکه سال گذشته شهرستان سلسله شاهد کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در عرصه‌های ملی خود بود بیان کرد: حفظ منابع طبیعی به‌عنوان یک سرمایه ملی زمینه‌ ساز توسعه پایدار است چرا که منابع طبیعی متعلق به مردم است و آن‌ها باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته باشند.

    فلاح نژاد با اشاره به بارندگی‌های اخیر و افزایش پوشش گیاهی در سطح جنگل ها و مراتع شهرستان، گفت: باید تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان آمادگی لازم برای جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی در این فصل و به ویژه هنگام برداشت محصولات کشاورزی را داشته باشند.

    امیرمحمد نظرپوری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلسله نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عرصه‌های ملی با چالش‌های زیادی روبرو است، اظهار داشت: مهمترین چالشی که به شدت این منابع را دچار زوال و تخریب می‌کند آتش سوزی است چنانچه وقوع یک یا دو فقره آتش سوزی و یا سهل انگاری می‌تواند نتیجه سال‌ها تلاش و جنگل کاری یا چندین هزار هکتار جنگل‌های طبیعی را از بین ببرد.

    وی افزود: همه ادارات، نهادهای دولتی، دهیاری‌ها، شوراهای شهر و اقشار مختلف مردم موظف به همکاری در اطفای حریق و حفاظت از اراضی ملی هستند و بر این اساس مشارکت‌های مردمی ، سمن ها و تشکل‌ها و آموزش جوامع ملی یکی از راه های مناسب جلوگیری و مهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع است.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله با تاکید براینکه برای حراست و صیانت از عرصه‌های ملی شهرستان به شدت نیازمند همکاری جوامع محلی و همیاران طبیعت هستیم، عنوان کرد: امسال ۳۰۰ ساعت کاری احداث آتش‌بر در مناطق حساس و بحرانی شهرستان انجام شده است.

    وی با اشاره به ایجاد کلاس‌های آموزشی و ترویجی در بین مناطق جنگل‌نشین شهرستان، بیان کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و محلی در مناطق حساس و بحرانی بسیار اهمیت دارد که در این راستا اداره منابع طبیعی شهرستان از این ظرفیت برای حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی شهرستان به‌کار گرفته است.

    نظرپوری با اشاره به ارائه پست کشیک اطفای حریق به صورت شبانه روزی و نصب تابلوها و تراکت های تبلیغاتی در عرصه‌های ملی شهرستان، گفت: امسال به منظور پیشگیری و مقابله با هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های ملی شهرستان یک دستگاه روت فایر، ۶ دستگاه فلک سی بک و ۴ دستگاه دمنده خریداری شده است.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *