×

آزادی ۹۴ زندانی در لرستان/ ۳ زندان در استان افتتاح می‌شود

  • مرداد ۱۰, ۱۴۰۰
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به آزادی ۹۴ زندانی لرستان در روز گذشته گفت: زندان‌های شهرهای الیگودرز، پلدختر و دورود طی روزهای آینده افتتاح می‌شوند

    آزادی ۹۴ زندانی در لرستان/ ۳ زندان در استان افتتاح می‌شود
  • محمد رزم شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی شهرستان خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری یکی از سیاست راهبردی قوه قضائیه است اظهارداشت: بند ۵۰۰ نفره زندانیان در زندان مرکزی خرم‌آباد افتتاح شد؛ هم اکنون سرانه فضای اقامتی و اداری به ازای هر زندانی در لرستان ۱۰ مترمربع است که با افتتاح این بند و زندان‌های شهرهای الیگودرز، پلدختر و دورود طی روزهای آینده این میزان سرانه به ۱۲ مترمربع می‌رسد.

    وی با اشاره به آزادی ۹۴ زندانی جرائم عمومی لرستان که همزمان با این بازدید و به مناسبت عید غدیر و سالروز میلاد امام کاظم (ع) انجام گرفت افزود: ۴۰ نفر از این زندانی‌ها از زندان مرکزی، ۲۱ نفر از اردوگاه حرفه‌آموزی پارسیلون، ۲۷ نفر از سطح سایر زندان‌های لرستان با بدهی مالی و ۶ نفر نیز با قطعیت حکم آزاد شدند.

    رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: در جریان این بازدید  به تمام زندانیان و محکومان مالی و جرایم غیر عمد واجد شرایط در زندان‌های استان لرستان به مدت ۲۰ روز مرخصی داده شد.

    رزم بیان کرد: به منظور کاهش جمعیت کیفر زندانیان استان به صورت روزانه بر صدور قرارهای تامین کیفری نظارت می‌شود و در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس ۷۰۰ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

    وی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه زندانیان را انجام دو نوبت پایش و غربالگری برشمرد و گفت: اعمال دقیق و صحیح سیاست‌های حبس‌زدایی و استفاده از تاسیسات نوین حقوقی از جمله تعویق کیفری، تعویق صدود حکم، تخفیف و تعلیق مجازات در حال اجراست.

    رئیس کل دادگستری لرستان  با اشاره به اینکه قضات استان لرستان به صورت فردی و دسته‌جمعی به طور مرتب از زندان‌های سطح استان بازدید به عمل می‌آورند اظهارداشت: سال گذشته هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از مراکز  مذکور انجام گرفت.

    وی افزود: به منظور کاهش جمعیت کیفری  استان کمیته‌ای با مسئولیت معاون قضایی و دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان تشکیل شده است.

    رزم با بیان اینکه  در مراحل و زمان‌های مختلف به زندانیان واجد شرایط مرخصی داده می‌شود. عنوان کرد:۱۰۵ زندانی از دستبند و پابند الکترونیکی استفاده میکنند و این کار در جهت مجازات جایگزین حبس برای زندانیان ایجاد شده است.

    وی با اشاره به فعالیت  کمیسیون عفو و تخفیف مجازات در سطح استان بیان کرد: طی ۲ سال گذشته ۲۲ جلسه عفو برگزار شد که طی این مدت ۷۰۰ زندانی توانستند از عفو و بخشودگی استفاده کنند.

    رئیس کل دادگستری لرستان  با اشاره به انجام دو هزار و ۶۱۷ مورد دادرسی الکترونیکی در استان لرستان تصریح کرد: با تهیه امکانات و زیر ساخت‌های لازم ارتباط بین زندان ها و محاکم برقرار و بازجویی و تعقیب و محاکمه متهمان به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد که این امر مزایای بسیاری مانند جلوگیری از تردد بی‌مورد زندانی در سطح شهر، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی پرونده‌ها را در پی دارد.

    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد قابل توجهی از زندانیان استان با کمک ستاد دیه و خیرین آزاد شدند، همچنین شورای حل اختلاف ویژه زندان‌های استان سال گذشته ۴۰۰زندانی را با وساطت اعضا این شورا و ریش سفیدان و اخذ رضایت شکات از زندان آزاد کرد.

    رزم اظهارداشت: سال گذشته ۷ هزار بسته معیشتی در راستای کمک‌های مومنانه به خانواده زندانیان اعطا شد  همچنین شاهد آزادی ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان بودیم.

    وی افزود: ۶۰ درصد از محکومان زندانهای استان در زمینه اشتغال مولد و درآمدزایی مشغول به کار هستند به طوری که این افراد در بخش‌هایی از جمله خیاطی، قالی‌بافی، صنایع دستی، نجاری، تولید ماسک و دستمال کاغذی، بسته‌بندی گیاهان دارویی و حفظ منابع طبیعی فعال می‌کنند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *