×

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله خبر داد:
اجرای طرح‌های آبخیزداری در مساحت ۴۷۰۰ هکتار از اراضی الشتر

  • مهر ۱۱, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله از اجرای طرح‌های آبخیزداری در مساحت ۴۷۰۰ هکتار از اراضی الشتر خبر داد. به گزارش نیساخبر“امیر محمد نظر پوری  گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار بابت عملیات آبخیزداری از صندوق توسعه ملی به شهرستان الشتر ویژه منطقه «سیف آباد» و «فیروزآباد» به مساحت ۴۷۰۰ هکتار به عنوان طرح […]

    اجرای طرح‌های آبخیزداری در مساحت ۴۷۰۰ هکتار از اراضی الشتر
  • رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله از اجرای طرح‌های آبخیزداری در مساحت ۴۷۰۰ هکتار از اراضی الشتر خبر داد.

    به گزارش نیساخبر“امیر محمد نظر پوری  گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار بابت عملیات آبخیزداری از صندوق توسعه ملی به شهرستان الشتر ویژه منطقه «سیف آباد» و «فیروزآباد» به مساحت ۴۷۰۰ هکتار به عنوان طرح های مکانیکی و بیولوژیکی اختصاص یافته است.

    وی فرسایش خاک، وقوع سیلاب، هدر رفت آب و کاهش سطح سفره های آب زیر زمینی را از جمله مشکلات کنونی در حوضه های آبخیز عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در خشکسالی های اخیر پوشش گیاهی تحت تاثیر قرار گرفته است، عملیات آبخیزداری تا حدودی به جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی کمک می کند و همچنین کنترل هرز آب را نیز ممکن می سازد.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله افزود: در دهه های اخیر سیلاب ها خسارات زیادی به حوضه های آبخیز وارد کرده و عملیات آبخیزداری تاثیر مثبتی بر  کنترل سیلاب دارد؛ بطوریکه سالانه هر هکتار عملیات آبخیزداری ۵۱۰ متر مکعب آب را ذخیره می کند.

    نظر پوری با اشاره به اینکه حفظ وضع موجود یعنی حفاظت از عرصه ها، پایداری اکوسیستم و سلامت حوضه آبخیزداری برای ما بسیار مهم است، اظهار داشت: حوزه های آب، فرسایش خاک، احیا و غنی سازی سفره های آب زیرزمینی، بهبود وضعیت پوشش گیاهی و… باید بیشتر مورد توجه قرار داده شود.

    وی ادامه داد: اجرای طرح های آبخیزداری ضمن کمک به معیشت ساکنان و بهره برداران مستقر در حوصه های آبخیز و ایجاد اشتغال زایی، نقش مهمی در کاهش بحران کم آبی دارد.

    منبع:مهر

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *