×

ارائه خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی لرستان به ۹۵ هزار نفر

  • فروردین ۳, ۱۴۰۰
  • ۰
  • رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: سال گذشته در مجموع به ۹۵ هزار لرستانی خدمات سلامت به صورت رایگان ارائه شد.

    ارائه خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی لرستان به ۹۵ هزار نفر
  • عبدالوحید ملک آرا با بیان اینکه این سازمان سال گذشته دو بیمارستان ثابت در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان‌های چم پلک چگنی و ناصر‌الدین برپا کرد، گفت: یک درمانگاه تخصصی در شهرستان دورود در قالب طرح شهید دکتر رهنمون نیز برپا کرده است.

    وی افزود: در سال جاری ۳۰ تیم تخصصی و ۲۵۰تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند و ۱۵ ایستگاه سلامت در مصلی‌های سراسر استان برپاشده است.

    مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان بیان کرد: در مجموع از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون به ۹۵هزار و ۱۰۵ نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

    وی در رابطه با دیگر خدمات پزشکی بسیج جامعه استان در راستای مبارزه به ویروس کرونا بیان کرد: اعزام ۵۰ تیم بهداشتی و درمانی و تخصصی طرح رهنمون بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز شهرستان‌های استان جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی شامل ۳۰ پزشک عمومی، ۷۰ پرستار،۲۰ ماما، ۳۵ کارشناس بهداشت، ۱۵ روانشناس به صورت مستمر همراه با تجهیزات محافظتی و شب مانی بوده است.

    ملک آرا تصریح کرد: راه اندازی۳ نقاهتگاه در خرم آباد و ازنا جهت بیماران کرونایی ، استقرار۲۴ ایستگاه غربال‌گری و آموزشی در سطح استان و ورودی و خروجی‌های استان با همکاری سپاه نواحی، مراکز بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر با حضور ۶۵ نفر به صورت مستمر جهت ارائه خدمات به تعداد ۶۶ هزار و ۸۲۰ نفر انجام شده است.

    وی ادامه داد: تجلیل از ۷۵۰ نفر کادر درمانی در استان با حضور فرمانده سپاه استان و فرماندهان نواحی و مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، اهدای تجهیزات بیمارستانی و پک‌های بهداشتی توسط خیر بسیج جامعه پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

     انتهای پیام/

    منبع: فارس
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *