×

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان خبر داد:
ارجاع ۵۶ پرونده «تصادفات ساختگی» به مراجع قضایی/ساخت سالن تشریح الشتر و پلدختر در صورت تأمین زمین

  • تیر ۱۴, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از ارجاع ۵۶ پرونده «تصادفات ساختگی» در این استان طی سال گذشته به مراجع قضایی خبر داد.

    ارجاع ۵۶ پرونده «تصادفات ساختگی» به مراجع قضایی/ساخت سالن تشریح الشتر و پلدختر در صورت تأمین زمین
  • حمیدرضا نظیفی امروز شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۶ پرونده تصادفات که صدمات کاملاً ساختگی داشتند توسط پزشکی قانونی به دستگاه قضائی ارجاع شد، اظهار داشت: همچنین ۲۱ پرونده که مخلوطی از صدمات حقیقی و ساختگی داشتند به مراجع قضائی ارجاع داده‌اند.

    وی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا امروز سالن تشریح پزشکی قانونی خرم آباد، ازنا، دورود، نورآباد، کوهدشت ساخته شده است، عنوان کرد: سالن تشریح مرکز پزشکی قانونی در مرکز استان از مجهز ترین سالن‌های تشریح در کشور است.

    ساخت سالن تشریح الشتر و پلدختر در صورت تأمین زمین

    مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با تاکید بر اینکه هیچ گونه جسدی از لرستان به هیچ استانی ارجاع داده نمی‌شود، گفت: در رابطه با سالن تشریح الشتر با وجود اینکه اعتبار ساخت آن از قوه قضائیه گرفته شده به خاطر اینکه زمین آن در اختیار ما قرار داده نشده، هنوز ساخته نشده است.

    نظیفی با بیان اینکه در این رابطه با همه مسئولان استانی و شهرستانی مذاکره شده است، افزود: در هفته قوه قضائیه نیز کار ساخت سالن تشریح الیگودرز شروع شد چرا که مسئولان در رابطه با اختصاص زمین به ما کمک کردند.

    وی با تاکید بر اینکه اگر زمین مورد نیاز در الشتر و پلدختر تأمین شود به طور حتم با سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان، اعتبار ساخت سالن تشریح این دو شهرستان را اخذ خواهیم کرد، افزود: همچنین تا پایان سال سالن تشریح این دو شهرستان نیز ساخته می‌شود و در تمام استان ساختمان خواهیم داشت.

    مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه سالن تشریح باید مجهز باشد تا بتوانیم علت فوت را تعیین کنیم، افزود: در این راستا شهرداری قول داده که این موضوع را در شورای شهر الشتر مورد پیگیری قرار دهد.

    تشریح نحوه اهدای جسد

    نظیفی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اهدای اجساد اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر سازمان پزشکی قانونی کشور حوزه بافت و عضو را ایجاد کرده که به همه دانشگاه‌هایی که نیاز به بافت، عضو یا جسد دارند سر و سامان بدهد.

    وی با بیان اینکه امروز همه استان‌ها موظف هستند چنانچه جسد مجهول الهویه که نیاز به کالبد شکافی ندارد و می‌تواند به صورت خیلی عادی تحویل سازمان پزشکی قانونی کشور شود، با رایزنی با مراجع قضائی به سازمان پزشکی قانونی کشور اهدا کنند، گفت: همه مراجعی که نیاز به جسد دارند از طریق سازمان پزشکی قانونی کشور می‌توانند اجساد را دریافت کنند.

    مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، افزود: در حوزه اهدای عضو اجساد این امر می‌تواند صورت گیرد و از طریق سازمان پزشکی قانونی کشور اقدام شود.

    نظیفی گفت: حتی پزشکی قانونی سامانه‌ای را تشکیل داده که مردم در دوران زندگی خود می‌توانند در آن ثبت نام کنند که بعد از فوت، اجساد آنها به پزشکی قانونی اهدا شود و پزشکی قانونی جسد را به دانشگاه‌ها اهدا کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *