×

ارزش سهام عدالت لرستانی‌ها بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است

  • اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با بیان اینکه لرستانی‌ها بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سهام عدالت دارند گفت: مشمولان سهام عدالت از دو روش مستقیم و غیر مستقیم می‌توانند نسبت به آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند.

    ارزش سهام عدالت لرستانی‌ها بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است
  • حسین امینی خواه با اشاره دستور  مقام معظم رهبری در موافقت با آزادسازی سهام عدالت اظهار داشت: در استان لرستان یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۵۳ نفر با ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان دارای سهام عدالت هستند.

    وی با بیان اینکه برای آزاد سازی سهام عدالت دو روش مستقیم و غیرمستقیم پیش بینی شده است افزود: در روش سهام داری مستقیم افراد خودشان می‌توانند سهامشان را خرید و فروش کنند که توصیه می‌شود افرادی که سواد معاملات بورسی ندارند این روش را انتخاب نکنند چون سهام عدالت هر فرد در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیر بورسی تقسیم شده است  و تجمیع سهام از ۵۰ شرکت  برای افراد غیر حرفه‌ای مشکل است.

    رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان عنوان کرد: به طور یقین شورای عالی بورس طی روزهای آتی برای اینکه ارزش سهام مردم سقوط نکند محدودیت‌های زمانی و مقداری را اعلام خواهند کرد که افرادی نیز که روش مستقیم آزاد سازی سهام را انتخاب کنند نمی‌توانند کل سهامشان را بفروشند و این محدودیت‌های اعلام شده مانع خواهد شد.

    وی با اشاره به روش غیر مستقیم سازی سهام عدالت بیان کرد: در روش غیرمستقیم علاوه بر سهام در ۵۰ شرکت بورسی و غیر بورسی در شرکت سرمایه‌گذاری استان نیز به مردم تعلق می‌گیرد و خدمات ویژه‌ای از جمله مشاوره رایگان جهت توانمند کردن آنها برای انجام معاملات بورسی دیگر  به افرادی که سهام داری غیرمستقیم را انتخاب کنند داده می‌شود و همچنین در روش غیر مستقیم فرد هیج محدودیتی برای فروش سهام ندارد و تفاوتش با فروش مستقیم این است که در روش غیر مستقیم افراد تقاضای فروش سهام می‌دهند و صندوق سرمایه گذاری استان سهام را برایشان می‌فروشد.

    امینی خواه گفت: سهامی که از روش غیرمستقیم در صندوق سرمایه گذاری باشد چون تجمیعی است می‌تواند در مدیریت شرکت‌های سرمایه پذیر نقش داشته و بر کارخانه‌هایی که سهام عدالت دارند نظارت کنند ولی در سهام‌داری مستقیم چون سهام‌ها خیلی خرد شده و نمی‌توانند کرسی برای نظارت بر سهام خود داشته باشند.

    وی در رابطه با فروش سهام از طرف مردم و گرفتن پول نقد  تصریح کرد: چنانچه تعداد تقاضای فروش سهام بالا برود ارزش سهام دیگران سقوط می‌کند به طور یقین تا زمانی که فرهنگ سهام‌داری برای مردم جا بیفتد و اطلاعات بورسی آنها بیشتر شود به طور یقین موانعی که به نفع مردم است  برای فروش تمام سهام از طرف شورای عالی بورس ایجاد خواهد شد.

    رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان خاطرنشان کرد: یکی از امتیازاتی که دولت برای صندوق‌های سرمایه گذاری استان در نظر گرفته شده طرح‌ها و پروژه‌های ملی سود ده را به استان ها بدهند که علاوه بر سود سهام عدالت سودی بابت این سرمایه گذاری‌ها عاید مردم می‌شود و از طرفی در بحث اشتغالزایی پروژه‌های جدیدی که در استان ایجاد شود اولویت با افرادی است که سهامشان را به صورت غیرمستقیم در صندوق سرمایه گذاری استان می‌خواهند اداره کنند.

    وی اظهار داشت: مردم مراقب باشند دفاتر پیشخوان و کافی نت‌ها مبالغ هنگفتی بابت زدن تیک سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم از آنها نگیرند و افرادی که می‌خواهند روش سهام داری غیر مستقیم را انتخاب کنند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و کافی نت این گزینه برای آنها اعمال خواهد شد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *