×

یادداشت:
از “تحریم انتخابات” تا “فراخوان گسترده” لیدر های اصلاحات/دم خروس را باور کنیم یا قَسَمِتان را؟

  • آذر ۲۱, ۱۳۹۸
  • ۰
  • پس از گذشت ۶ سال از از نتیجه تَکرار رئیس دولت اصلاحات،که منجربه وقایع کنونی در سیاست خارجی و داخلی کشور شد مجددا زمزمه هایی دوگانه و مشکوک حول انتخابات مطرح شده است که لازم است مورد توجه امت بصیر ایران اسلامی قرار بگیرد.

    از “تحریم انتخابات” تا “فراخوان گسترده” لیدر های اصلاحات/دم خروس را باور کنیم یا قَسَمِتان را؟
  • در یادداشت قبل توضیحاتی درباره ناکارامدی و کارنامه سیاه تفکر اصلاحات در مقام اجرا،طی سالیان درازی که سکان هدایت و‌اجرای کشور را برعهده داشته اند ذکر کردیم.
    اخیرا رئیس دولت اصلاحات با فراخوانی گسترده از لیدر های اصلاحات در سراسر کشور خواسته است تا در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی حضور گسترده داشته باشند. این مساله از این نگاه که شرکت کردن احزاب مختلف در انتخابات موجب حضور گسترده مردم در این امر مهم خواهد شد و پویایی و نشاط را در انتخابات به ارمغان می آورد در ظاهر، خوب است اما ثبت نام برخی افراد سابقه دار که خود از رد صلاحیتشان اطمینان دارند و یا در قانون حائز شرایط قانونی کاندیداتوری نیستند قطعا امری مشکوک است.
    به طور مثال در برخی حوزه های انتخابیه افرادی ثبت نام کرده اند که از ابعاد مختلف حائز شرایط قانونی نیستند وخود به این مساله واقف هستند و یا سالیان گذشته برای نظام ایجاد هزینه کرده و نه تنها از اشتباه خود توبه نکرده بلکه برای جبران آن نیز هیچ اقدامی انجام نداده اند(نظیر نامه جام زهر مجلس ششم)
    مساله مهمتر که باید به آن توجه شود این است که باتوجه به تعداد کرسی های مجلس شورای اسلامی و آمار ثبت نام کنندگان در سراسر کشور،با یک حساب سرانگشتی میانگین حدودا ۵۰ نفر برای هر کرسی به دست می آید.
    این مساله زمانی حساس تر میشود که عباس عبدی از تئوریسین های اصلاحات در ادامه درخواست رئیس اصلاحات فرخوان میدهد که اصلاح طلبان با بهترین نیروهایشان وارد انتخابات شوند حتی “زندان رفته ها” !!!
    این سبک فراخوان برای حضور در انتخابات ، بعد از کلی تهدید به عدم حضور در انتخابات آتی و بیان کلماتی همچون “انتخابات آزاد” معنایی جز ایجاد هزینه برای نظام به بهانه واهی و همیشگی “نظارت استصوابی” و حمله به شورای نگهبان ندارد.
    به نظر می آید تفکر حاکم باتوجه به کارنامه مردودش در حوزه های مختلف،شکست را از پیش قبول کرده با فرار روبه جلو و این دست اقدامات در سراسر کشور به دنبال راه نجاتی برای خود است‌.قطعا با توجه به مواردی که ذکر شد نفرات زیادی که حائز شرایط قانونی برای کاندیداتوری نیستند از گردونه انتخابات خارج خواهند شد.
    باید شورای نگهبان بدون توجه به هجمه های وارده به وظیفه ذاتی خویش برای پاسداری از انقلاب به خوبی عمل کرده و نهاد های امنیتی و قضایی هرگونه فتنه که حول محور این مساله در حال شکل گیری هست در نطفه خفه کنند.
    البته دست به قلمان و تئوریسین های این طیف فکری بدانند که امام راحل درباره هجمه و تهمت علیه شورای نگهبان فرمودند : هرکس بگوید شورای نگهبان کذا است مفسد است.
    لذا توجه داشته باشند هر مطلبی که حول این محور مطرح شود قطعا در راستای برنامه دشمن و ایجاد فتنه جدید است که با پاسخ امت بصیر ایران اسلامی روبرو‌ خواهد شد.

    ✍️ محمد جواد امیدی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *