×

آنچه در مراسم روز خبرنگار گذشت
از توصیه‌های مسوولان تا انتقاد از ارتباط ضعیف استاندار با خبرنگاران

  • کد نوشته: 8724
  • مرداد ۱۸, ۱۳۹۷
  • ۰
  •   مراسم روز خبرنگار شامگاه چهارشنبه با حضور تعدادی از مسوولان و جمع کثیری از خبرنگاران لرستانی در سالن اداره ارشاد خرم‌آباد برگزار شد. به گزارش نیساخبر” روز خبرنگاران شامگاه چهارشنبه با همت خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان و با حضور تعدادی از مسوولان و جمع کثیری از اصحاب رسانه لرستان در محل سالن آمفی تئاتر […]

    از توصیه‌های مسوولان تا انتقاد از ارتباط ضعیف استاندار با خبرنگاران
  •  

    مراسم روز خبرنگار شامگاه چهارشنبه با حضور تعدادی از مسوولان و جمع کثیری از خبرنگاران لرستانی در سالن اداره ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.

    به گزارش نیساخبر” روز خبرنگاران شامگاه چهارشنبه با همت خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان و با حضور تعدادی از مسوولان و جمع کثیری از اصحاب رسانه لرستان در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرشهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد.

     

    در ابتدای این مراسم امین ساکی مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان ضمن خیرمقدم به مدعوین، از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست کرد تا با همدلی و وحدت هر چه بیشتر مشکلات موجود برای این قشر برداشته شود.

    سید احمد موسوی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان در ادامه این مراسم بیان کرد: یکی از مشکلات همیشگی خبرنگاران عدم پرداخت به موقع مطالبات این قشر توسط ادارات دولتی بوده و اخیرا در ادارات باب شده که می‌گویند تا وقتی استانداری مطالبات شما را پرداخت نکند ما نیز بودجه کافی برای پرداخت این مطالبات نداریم.

    وی با انتقاد از ارتباط استاندار لرستان با مطبوعات لرستان، افزود: جناب استاندار در دوران ریاست شما بر مجموعه استانداری لرستان تا به امروز هیچ‌گونه جلسه پرسش و پاسخی برگزار نشده است و در بین اهالی مطبوعات لرستان دید مثبتی نسبت به مدیریت رسانه‌ای استانداری وجود ندارد.

    رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان اظهار کرد: به تازگی شاهد این هستیم که اتاق اصناف  کیوسک‌داران مطبوعاتی را به بهانه نداشتن پروانه کسب و ندادن حق فعالیت پلمب می‌کند در حالی که کیوسک‌داران مجوز فرهنگی خود را از سازمان ارشاد گرفته‌اند و خانه مطبوعات با اقدام اتاق اصناف به جد مخالف است.

    موسوی با بیان اینکه متاسفانه در لرستان چاپخانه وجود ندارد، گفت:نشریات لرستان برای چاپ نشریه خود باید به استان‌های همدان و خوزستان مراجعه کنند که متاسفانه از آن‌ها مبالغ بیشتری نسبت به نشریه‌های بومی دریافت می‌شود که این کار آسیب جدی به مطبوعات لرستان وارد کرده و لذا از استاندار خواهشمندیم شرایط لازم جهت ورود بخش خصوصی برای ساخت چاپخانه در لرستان را فراهم آورد.

    وی ادامه داد: در دوران مدیریت جدید استانداری متاسفانه اختیارات روابط عمومی استانداری به شدت کاهش یافته است که از استاندار می‌خواهیم اختیارات این حوزه را به حالت قبل بازگرداند.

    خبرنگاران از بازتاب عجولانه اخبار در جامعه جلوگیری کنند

    در ادامه این مراسم و پس از تجلیل از جمعی از پیشکسوتان عرصع مطبوعات لرستان جعفر بدری رئیس کل‌دادگستری لرستان به سخنرانی پرداخت.

    وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری کار بسیار سختی بوده و جزو شغل‌های زیان آور محسوب می‌شود،عنوان کرد: قشر خبرنگار در سراسر جهان همیشه تحت تاثیر خطرات جانی بوده به صورتیکه سال گذشته بیش از ۸۰ خبرنگار در سراسر جهان جان خود را از دست دادند.

    بدری گفت: خوشبختانه در استان لرستان بین دستگاه قضایی و خبرنگاران رابطه خوبی وجود دارد و در سال گذشته تنها دو پرونده در ارتباط با مطبوعات به دادگاه انتقال یافت که یکی از علل این آمار پایین شورای حل اختلاف خبرنگاران بوده که در این حوزه زحمت زیادی متقبل شده است.

    وی خاطرنشان کرد: مدیران باید قدرت تحمل خود را نسبت به انتقادات بالا برده و خبرنگاری که انتقاد می‌کند را دشمن در نظر نگیرد بلکه آن‌ها را افردی بدانند که به دنبال حل مشکلات مردم و کمک به مسئولین در راستای مدیریت بهتر هستند.

    رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه اظهار کرد: خبرنگاران باید از بازتاب عجولانه اخبار در جامعه جلوگیری کنند و باعث تنش در جامعه نشوند و علاوه بر بیان مشکلات برای حل‌آن‌ها راهکار نیز ارائه دهند مثلا در قضیه ساخت چاپخانه خود خبرنگاران باید سرمایه گذار پیدا کنند.

    امید دادن و  افزایش آگاهی مردم وظیفه اصلی رسانه‌ها

    در ادامه مراسم استاندار لرستان نیز گفت: روز خبرنگار به مناسبت شهادت یک خبرنگار نامگذاری شده و این نشان دهنده این است که عرصه فعالیت این قشر، جنگ فرهنگی با رسانه‌های معاندی بوده که به دنبال ضربه زدن به نظام و کشور هستند.

    وی افزود: شهادت محمود صارمی که توسط گروه طالبان که نماینده جهالت و اسلام دروغین هستند به شهادت رسید این شهید گرانقدر برای نشان دادن اسلام واقعی به شهید شد.

    وی با بیان اینکه لرستان دارای سابقه‌ای بیش از ۱۰۰ سال در عرصه مطبوعات بوده و افتخار این را دارد که شهید صارمی اهل همین دیار است، تصریح کرد: امروزه خبرنگاران لرستانی در بحث خبری جزو بهترین‌های کشور هستند و از شما عزیزان(اهالی رسانه) می‌خواهم ابزاری را که در اختیار دارید در جهت امید دادن و افزایش آگاهی مردم و دفع فتنه خبرگزاری‌های معاند به کار بگیرید.

    سیدموسی خادمی بیان کرد: خبرنگاران در بیان انتقاد‌های خود باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند و در شرایط کنونی هر کسی به وحدت کشور کمک کند قدمی در توسعه استان برداشته است؛لذا اگر به دنبال این هستیم که لرستان را به جایگاه حقیقی خود برسانیم باید باعث حفظ وحدت در میان مسئولان استانی شویم.

    استاندار لرستان با ابزار امیدواری از اینکه در آینده روابط بهتری میان خبرنگاران و مجموعه استانداری ایجاد خواهد شد،افزود: از تمام نقدها استقبال می‌کنیم و برای ما فرقی بین تعریف کردن و انتقاد وجود ندارد اما به شرطی که اخلاق حرفه‌ای رعایت شود.

    اجرا موسیقی زنده محلی توسط گروه سیف‌الدین آشتیانی دیگر برنامه این مراسم بود و در ادامه نیز از خانواده شهیدان صارمی و شهید علیرضا حیدریان تقدیر و تجلیل به عمل آمد و از تمامی خبرنگاران برتر استان نیز تقدیر شد.

    انتهای پیام/

    منبع خبر: فارس

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *