×

افزایش سهمیه آزمون وکلا و کارشناسان لرستان

  • کد نوشته: 14425
  • بهمن ۲۹, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به افزایش سهمیه آزمون وکلا و کارشناسان در استان گفت: در تعیین تعرفه‌ها و دستمزد کارشناسان نیز وضعیت مالی، تمکن افراد و حجم کار ارجاعی مورد توجه قرار می‎گیرد.

    افزایش سهمیه آزمون وکلا و کارشناسان لرستان
  • محمد رزم ظهر امروز در دیدار با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه در استان لرستان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه رجب‌ اظهارداشت: حضرت علی (ع) الگوی این اسوه عدالت به‌ خاطر دقت، جدیت و شدت در اجرای عدالت به شهادت رسیدند.

    وی وکلا، کارشناسان و قضات را  ضلع‌های تشکیل دهنده یک دادرسی عادلانه را در پرونده‌ها دانست و افزود: امسال به توجه به ضرورتی که وجود داشت دو جلسه با حضور اعضاء هیئت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان برگزار شد و  تعامل ارزشمندی با هدف عدالت و کمک به مردم ولایت‌مدار لرستان بین مجموعه دادگستری، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در استان شکل گرفت.

    رئیس‌کل دادگستری استان لرستان اجرای عدالت را سبب رضایت مردم، صلابت و اقتدار قوه قضائیه دانست و عنوان کرد: قضات و وکلا تشکیل دهنده بال‌های فرشته عدالت هستند که همواره باید با همفکری به تحقق اجرای عدالت کمک کنند و باید گفت هر زمان وکلا با دستگاه قضایی تعامل داشته و زوایای پنهان پرونده را باز کنند اجرای عدالت نیز به درستی و بهتر میسر می‌شود.

    وی بیان کرد: انقلاب اسلامی حاصل زحمات و تلاش‌های شهداء، علما و فقهای اسلام است و اکنون وظیفه مسئولان حفاظت همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نباید اجازه دهیم در هر قشری، حزبی و صنفی که به نحوی وابسته به قوه قضائیه است با رفتار و عملی به حیثیت نظام ضربه وارد کند.

    رزم تصریح کرد: هنگامی که وکیل و کارشناس یک مجوز یا پروانه وکالت دریافت می‌کند باید بداند که این شان والایی است که به برکت نظام شامل حالش شده است بنابراین باید قدردان این موضوع باشد.

    وی با تاکید بر اینکه شئونات لازم وکلا و کارشناسان باید رعایت شود اظهارداشت: التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و احراز شرایط عمومی برای اخذ مجوز وکالت لازم و ضروری است.

    رئیس‌کل دادگستری استان لرستان با اشاره به افزایش سهمیه آزمون وکلا و کارشناسان ‌‌به منظور استفاده از ظرفیت جوانان فارغ‌التحصیل و اشتغال آنان افزود: این امر سبب دسترسی بیشتر و بهتر به وکلا و کارشناسان می‌شود.

    وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فواصل زمانی، جلسات هم‌اندیشی دستگاه قضایی با وکلا و کارشناسان برگزار و در تمام دوره‌های آموزشی از وکلا و کارشناسان برای حضور در کلاسها دعوت می‌شود.

    رزم با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز وکلا و کارشناسان وجود دارد عنوان کرد: مجموعه مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه وابسته به قوه‌ای هستند که تحت امر ولایت مطلقه فقیه ایفای نقش می‎کند بنابراین با توجه به اهمیت موضوع می‌طلبد رعایت ظواهر و شئونات اسلامی متناسب با این  اهمیت جایگاه مد نظر قرار گیرد‌.

    وی بیان کرد: در بحث وکالت و کارشناسی معاضدتی ۱۲۰۰ مورد وکالت و کارشناسی معاضدتی در لرستان انجام شده است همچنین در معرفی وکلا و کارشناسان معاضدتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که توان پرداخت هزینه وکالت یا کارشناسی را ندارند نیز مورد توجه قرار می‌‌گیرد.

    رئیس‌کل دادگستری استان لرستان اطاله دادرسی  را معضل دانست و گفت:کارشناسان می‌توانند با تسریع در کار تخصصی و اظهار نظر خود به کاهش اطاله دادرسی کمک کنند.

     وی خاطرنشان کرد: در تعیین تعرفه‌ها و دستمزد کارشناسان نیز وضعیت مالی، تمکن افراد و حجم کار ارجاعی مورد توجه قرار می‎گیرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *