×

امام جمعه الشتر: روحیه انقلابی‌گری عین عقلانیت است

  • کد نوشته: 5177
  • خرداد ۱۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  • امام جمعه الشتر با اشاره به لزوم توقف سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت: هر چیزی که استقلال فرهنگی کشور را زیر سؤال ببرد و سلطه فرهنگی ایجاد کند، از همان اول باید متوقف شود.   به گزارش نیساخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان […]

    امام جمعه الشتر: روحیه انقلابی‌گری عین عقلانیت است
  • روحیه انقلابی‌گری عین عقلانیت است/ استقلال فرهنگی تحت هیچ شرایطی نباید زیر سؤال برود

    امام جمعه الشتر با اشاره به لزوم توقف سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت: هر چیزی که استقلال فرهنگی کشور را زیر سؤال ببرد و سلطه فرهنگی ایجاد کند، از همان اول باید متوقف شود.

     

    به گزارش نیساخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی تهران، اظهار داشت: این حادثه یک کار تبلیغاتی برای دست‌نشاده‌های استکبار در منطقه بود

    وی افزود: مردم ایران اسلامی فراموش نکرده‌اند که کدام کشورها در پس پرده برنامه‌ریزی حادثه‌های تروریستی بوده و هستند؛ مردم فراموش نکرده‌اند که کدام کشورها به دنبال ایجاد ناامنی و جنگ و تفرقه بین قومیت‌ها و مذاهب در ایران بوده و هستند.

    خطیب جمعه الشتر با بیان اینکه امنیت کشور را مرهون مجاهدت‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم، ابراز داشت: طبیعی است که دشمنان این نظام مقدس همواره در صدد توطئه و دسیسه علیه کشورمان باشند، همانگونه که از اول این انقلاب توطئه و دشمنی کرده‌اند اما دشمنان بدانند با این کارشان، دست در لانه زنبور کرده‌اند و ملت ایران اسلامی این اعمال تروریستی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

    وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس شورای انقلاب فرهنگی، توجه به مقوله فرهنگ را دستور کار همه دستگاه‌ها دانست و گفت: متولیان فرهنگی بایستی از ایده‌های جوانان و نخبگان در راستای امورات فرهنگی استفاده کنند تا شاهد پیشرفت هر چه بشتر در این زمینه‌ها باشیم.

    وی با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب در هر امری فصل‌الخطاب است، به سند ۲۰۳۰ یونسکو اشاره و تصریح کرد: هر چیزی که استقلال فرهنگی کشور را زیر سؤال ببرد و سلطه فرهنگی ایجاد کند، از همان اول باید متوقف شود.

    حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: متولیان فرهنگی اگر بنشینند و با استفاده از نظرات جوانان همین سرزمین و با تأسی از آموزه‌های دینی و اعتقادی در تدوین سند فرهنگی و آموزشی کشور استفاده نمایند، این سند حتی می‌تواند به عنوان یک الگوی جهانی در فرهنگ و آموزش معرفی شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت حضرت امام(ره)، گفت: مقام معظم رهبری در این سخنان به هزینه‌های گزاف سازش اشاره کردند و فرمودند که اقدام سعودی‌ها در هزینه کردن صدها میلیارد دلار از پول ملتشان برای تحقق امیال و اهداف آمریکا، هزینه سازش با شیطان بزرگ خواندند و گفتند که اگر انسان با اعتماد به نفس و «منطق و عقلانیت انقلابی» در یک چالش وارد شود، هزینه اش به مراتب کمتر از هزینه سازش است.

    وی افزود: روحیه انقلابی‌گری، عین عقلانیت است و البته تعدد و تکثر سلیقه‌ها در امورات نیز وجود دارد که این امر اگر با عقلانیت و همراه با حفظ ارزش‌ها باشد، در تناقض با روحیه انقلابی‌گری نیست.

    امام جمعه الشتر تأکید کرد: هم روحیه انقلابی‌گری در جامعه بایستی تقویت شود و هم افسران جنگ نرم وظایفی بر عهده دارند که بایستی انجام دهند.

    انتهای پیام/

    منبع خبر: لرسو

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *