×

امام جمعه موقت الشتر: ملتها و دولتها به کمک مسلمانان میانمار بشتابند

  • شهریور ۲۴, ۱۳۹۶
  • ۰
  • امام جمعه موقت الشتر با اشاره به فجایع انسانی در میانمار و سکوت مجامع بین المللی در ابن رابطه گفت: ملتها و دولتها به کمک مسلمانان میانمار بشتابند. به گزارش نیساخبر” حجت الاسلام صالحی در خطبه های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: روز مباهله روزی است که قرار بود […]

    امام جمعه موقت الشتر: ملتها و دولتها به کمک مسلمانان میانمار بشتابند
  • ملتها و دولتها به کمک مسلمانان میانمار بشتابند

    امام جمعه موقت الشتر با اشاره به فجایع انسانی در میانمار و سکوت مجامع بین المللی در ابن رابطه گفت: ملتها و دولتها به کمک مسلمانان میانمار بشتابند.

    به گزارش نیساخبر” حجت الاسلام صالحی در خطبه های این هفته نماز جمعه الشتر با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: روز مباهله روزی است که قرار بود مسیحیان نجران و پیامبر اسلام (ص) از نزدیک ترین افراد قبیله خود دعوت کرده و دعا و نفرین از سوی هر قبیله انجام شود.

     

    وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در این روز  چهار نفر از نزدیکان خود، امام علی (ع) ،امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را حاضر نموند و مسیحیان نجران وقتی این صحنه را مشاهده نمودند صرف نظر نمودند و پیشنهادات پیامبر اسلام(ص) را پذیرفتند.

     

    امام جمعه موقت الشتر ادامه داد: روز مباهله روزی است که اسلام بر سایر ادیان پیروز شد.

     

    وی مباهله را روز پیوند نبوت و رسالت با ولایت و امامت دانست و اظهار داشت: پیامبر(ص)، امام علی(ع) و دخترشان حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را در روز مباهله با خود بردند که با این کار هم عظمت و هم جایگاه اهل بیت(ع) را بر همگان روشن ساختند و از این رو مباهله را می توان روز اقتدار اهل بیت(ع) عنوان کرد.

     

    خطیب جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود به نسل کشی مسلمانان میانمار اشاره و ابراز داشت: نسل‌کشی مسلمانان در میانمار یک فاجعه بزرگ انسانی است.

     

    وی با انتقاد از سکوت مجامع جهانی و حقوق بشری در مورد فجایع انسانی در میانمار گفت: همان سلاحی که برای کشتار مسلمانان غزه و بحرین و یمن و عراق بکار برده میشود، همان ابزار کشتار برای به قتل رساندن مسلمانان میانمار بکار برده میشود و همه مسلمانان جهان و مجامع بین المللی باید به کمک مردم مظلوم میانمار بشتابند.

     

    حجت الاسلام صالحی در بخش پایانی سخنان خود به دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله نهادهای مهم کشور محسوب می شود و همچنانکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند، این مجمع باید انقلابی عمل کند و انقلابی بماند.

     

    انتهای پیام/

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *