×

انتقاد امام جمعه خرم‌آباد از میزان تولد در لرستان / باید از کاهش سرمایه جوانان جلوگیری شود‌

  • فروردین ۲۵, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در لرستان میزان تولد در لرستان را زیر یک‌درصد دانست و گفت: این مقدار از نرم جمعیت کشوری پایین‌تر است و باید طی یک برنامه‌ریزی از کاهش سرمایه جوانان جلوگیری کرد.

    انتقاد امام جمعه خرم‌آباد از میزان تولد در لرستان / باید از کاهش سرمایه جوانان جلوگیری شود‌
  • حجت‌الاسلام سیداحمد شاهرخی امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان لرستان که در بیت امام‌جمعه برگزار شد با اشاره به نقش جوانان در انقلاب اظهار داشت: جوانان اولین گروه‌هایی بودند که بر گرد امام‌خمینی(ره) جمع شدند و این انقلاب هم با فداکاری جوانان در  ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و در ادامه نیز با فداکاری‌ها و همراهی آنان در همه عرصه‌ها متبلور شد و هم‌چنان ادامه دارد.

    وی موفقیت‌های جوانان در پس‌از انقلاب را در عرصه‌های مختلفی مانند ورزش، علمی و پژوهشی دانست و افزود: دفاع‌مقدس را جوانانی رقم زدند که  در پاسداری از مرزهای ما حضور پررنگ داشته‌اند و هم‌اکنون نیز در مرزها مانع از تعدی دشمنان می‌شوند.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: ۳۰ میلیون جوان بین سنین ۱۵ تا ۴۰ سال در کشور وجود دارد و مقام معظم رهبری همیشه در فرمایشات‌شان روی جوانان اتکا دارند و با برنامه‌ریزی می‌شود از جمعیت آنان استفاده کرد.

    وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: ضدعفونی و گندزدایی شهرها در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از نقش‌آفرینی‌های جوانان است و ما باید در لرستان نیز از حضور جوانان در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

    هیئت‌های اندیشه‌ورز مطالعاتی در لرستان تشکیل شود

    شاهرخی میزان تولد در لرستان را زیر یک‌درصد دانست و گفت: این مقدار از نرم جمعیت کشوری پایین‌تر است و باید طی یک برنامه‌ریزی از کاهش سرمایه جوانان جلوگیری کرد.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان با پیشنهاد بر تشیکل یک هیئت اندیشه‌ورز مطالعاتی در این استان خاطرنشان کرد: سمن‌ها نمونه‌ای از هیئت‌های اندیشه‌ورز هستند که می‌توانند یافته‌های خود را در جلسات ستادهای ذیربط بیان کنند.

    شاهرخی اظهار داشت: مطالبه مقام معظم رهبری هشت میلیون جوان انقلابی مؤمن، پای کار معنویت‌گرایِ اخلاق‌مدار عدالت‌خواه است و طبعاً برای این مطالبه باید اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط با همکاری یکدیگر تشکیل جلسه داده و وظایف خود را برای سهم لرستان از این تعداد تشریح کنند.

    وی افزود: جوان موتور محرکه جامعه است و این به‌معنای نادیده گرفتن سایر سنین نیست، نگاه ما به این افراد باید به‌عنوان افراد باتجربه‌ای باشد که می‌توان از تجربیات آنان استفاده کرد.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: تکریم و تقدیر از چهره‌های ملی و ورزشی این استان در نشست‌هایی که در لرستان برگزار می‌شود، باید در دستور کار قرار بگیرد.

    شاهرخی گفت: اگر ما برنامه‌ریزی کلان و درست انجام بدهیم و افق ما یک افق آینده‌نگر باشد می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش بدهیم، مطالعات و اقدامات در این زمینه باید مبتنی بر علم، درایت و آگاهی باشد.

    از ذخایر طبیعی لرستان استفاده شود

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: لرستانی‌ها در پنج قاره جهان سرآمد هستند و در مؤسسات گونانی مانند علمی، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی و پزشکی برجسته هستند و ما از نیروی انسانی و دانایی آنان بهره لازم را نبرده‌ایم.

    شاهرخی با تأکید به استفاده از ظرفیت نخبگان در لرستان اظهار داشت: باید در برنامه‌ریزی‌ها مشغول کارهای روزمره نشویم  و برنامه‌های کلان را نیز مدنظر قرار بدهیم.

    وی افزود: کشور ما دارای یک‌صدم جمعیت جهان است اما از جهت منابع غنی در برخی موارد حدود پنج‌صدم یا دوصدم هستیم، اما خیلی از کشورهای پیشرفته درصد سرمایه و ثروت آنان از جمعیت‌شان کمتر است.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: عقب‌ماندگی تاریخی این استان را باید با همت و کار مضاعف جبران کرد، سمن‌ها ظرفیت بسیار ارزنده‌ای هستند که می‌توان با تکیه بر آنان این عقب‌ماندگی‌ها را رفع کرد.

    وی بیان کرد: در لرستان باید تدبیری به‌کار ببریم که از بودجه‌های ملی استفاده کنیم و یکی از این راه‌ها این است که با کمک نمایندگان این استان بتوانیم به این مهم دست یابیم.

    از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود

    شاهرخی گفت: کدام مدیر لرستان ۹ نماینده را به نزد رئیس سازمان برنامه و بودجه و یا وزرا برده‌است؟ بودجه استانی ما در حدی نیست که بتوانیم عقب‌ماندگی‌های تاریخی را جبران کنیم.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: بیکاری و معیشت طبقات ضعیف در این استان یک اصل عمده است، آن هم در استانی که ۱۲ میلیارد مترمکعب دارای آب و ظرفیت‌های دیگر طبیعی مانند معادن، نفت و پتروشیمی است.

    شاهرخی اظهار داشت: اتکای ما در لرستان به منابع دولتی باشد، اما بخش خصوصی را نیز باید در بخش‌هایی مانند احداث ورزشگاه‌ها به‌کار بگیریم و از منابع بانک‌ها نیز استفاده کنیم.

    وی افزود: لرستان ۲۸ درصد سنگ‌های زینتی کشور و ۳ درصد سنگ‌های تزیینی جهان را داراست و باید با برنامه‌ریزی و کار انبوه و مدیریت جهادی در جهت استفاده از ذخایر حرکت کنیم.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: مدیر جهادی یک مدیر مردمی خواهد بود، دنبال اشرافی‌گری و ریخت‌وپاش نیست و در قاموس او سستی راهی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *