وی افزود: دین اسلام دینی کامل است و برای شرایط متفاوت برنامه های متفاوتی دارد و امروز که به دلیل کرونا مراسم اربعین برگزار نمی شود به گونه ای دیگر می توان ارادت خود را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: امام حسین(ع) شبیه غریق نجاتی عمل کرد تا بندگان خدا را از ظلمت و تاریکی نجات دهد و در واقع اربعین حسینی جویباری از چشمه جوشان انقلابی کربلا و عاشورا است.

وی تصریح کرد: این جویبار در اربعین حسینی همچنان جاری است و روزی است که اهل حرم امام حسین(ع) از شام به کربلا برگشتند و جابر ابن عبدلله انصاری به عنوان اولین زائر به کربلا رسید و موفق به زیارت قبر امام حسین(ع) شد.

شاهرخی بیان کرد: اربعین یعنی مراقبت از دین و مبارزه با دشمنان اسلام و باید از اربعین در جهت تربیت اسلامی استفاده کرد چرا که اربعین به معنی زنده نگه داشتن نهضت عاشورا است که در مقابل ظلم و ستم امام حسین(ع) جان خود و فرزندان و اصحاب را تقدیم کرد.

وی اظهار داشت:همان طور که اسلام دین کاملی است و برای هر شرایطی دستوراتی دارد در این موقعیت که نمی توان به زیارت رفت اما می توان با راه و روش ائمه اطهار(ع) که رسیدگی به محرومان است اقداماتی را انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: اوج این امر خدمتگزاری است که می توان با کمک به نیازمندان خودمان را در این ثواب زیارت اربعین به گونه دیگر سهیم کرد.

وی با اشاره به این که امام حسن عسگری(ع) یکی از مشخصات مومن را زیارت اربعین دانست و افزود: امسال به دلیل شرایط خاص، هر چه خدمت به مردم بیشتر باشد منزلت و مقام افراد در نزد خدا بیشتر است و اوج این خدمتگزاری رسیدگی به محرومان به خصوص کسانی است که در کرونا آسیب دیدند.

انتهای پیام/