×

اکثر شهرستان‌های لرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا هستند

  • کد نوشته: 12749
  • تیر ۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: بسیاری از شهرستان‌های لرستان در وضعیت زرد شیوع بیماری کرونا قرار داشته و نیازمند اقدامات جدی در حوزه فرهنگ سازی هستند.

    اکثر شهرستان‌های لرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا هستند
  • محمود ثمینی ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند زیستی این شهرستان اظهار کرد: اگرچه در مقطعی با اقدامات انجام شده لرستان از وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا خارج شده، اما بسیاری از شهرستان‌های استان در وضعیت زرد به سر می‌برند.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردها حداقل تا پایان سال آینده میزبان ویروس کرونا هستیم، عنوان کرد: در مقطعی و با انعکاس خطرات ابتلا به این بیماری به مردم شاهد مشارکت و ماندن بسیاری از شهروندان در خانه‌ها بودیم.

    معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تداوم زندگی با ویروس کرونا، با از سرگیری فعالیت بسیاری از مشاغل و خدمات حساسیت‌ها نسبت به ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر شد.

    ثمینی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی به دنبال تعطیل کردن صنوف و واحدهای خدماتی نیستیم، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، به زندگی مسالمت‌آمیز با بیماری ادامه دهیم.

    وی استفاده از ماسک را ارزانترین و در دسترس‌ترین ابزار پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و افزود: باید با اجرای اقدامات بهینه در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، به دنبال نهادینه کردن فرهنگ استفاده از ماسک در بین عامه مردم باشیم.

    معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا جنبه قانونی دارد، ادامه داد: مردم از حضور در اجتماعات گسترده، مراسم‌های عزا و عروسی به جد پرهیز کنند.

    ثمینی با تاکید بر اینکه کار برای کادر درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا دشوار شده است، تصریح کرد: در لرستان هنوز به پیک اول شیوع بیماری نرسیده‌ایم اما در معرض آن قرار داریم، از این رو باید با مدیریت اوضاع به سمت حرکت تدریجی در مسیر پیک ابتلا پیش برویم.

    وی با وجود افزایش بیماریابی‌ها بر ضرورت جدی‌تر گرفته شدن مراقبت‌های بهداشتی تاکید و اظهار کرد: تنها بهداشت و درمان در صف مبارزه با بیماری قرار نداشته، بلکه همه مردم باید در حوزه اقدامات مقابله‌ای به ایفای نقش بپردازند.

    معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه امکان بازگشت برخی از محدودیت‌ها در شرایط احتمالی بحران وجود دارد، بیان کرد: با توجه به تقدم حوزه پیشگیری بر درمان، باید به سمت فرهنگسازی و افزایش مشارکت مردمی در حوزه مقابله و مدیریت بیماری کرونا حرکت کنیم.

    ثمینی آگاهی‌بخشی، نهادینه کردن فرهنگ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زمینه‌سازی به منظور عدم حضور مردم در اجتماعات را اولویت‌های مهم در حوزه مقابله با کرونا برشمرد و عنوان کرد: حرکت تدریجی به سمت پیک ابتلا به معنی مدیریت بیماری است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *