دکتر سعید لک ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از هشت سال دفاع مقدس بعنوان تجلی‌گر صبر، ایمان، عزم و اراده ستودنی ملتی یاد کرد که با توکل بر خداوند سبحان و روحیه شهادت ‌طلبی تمامی معادلات و محاسبات متعارف در عرصه نظامی و استراتژیک را بر هم زد و دشمن غاصب را بر جای خود نشاند.

وی افزود: نامگذاری سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران بعنوان هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و استقامت مردانی است که در لبیک به فرمان امام (ره) در دفاع از آب و خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی نموده و حماسه ماندگاری را بر برگ های زرین انقلاب اسلامی افزودند.

دکتر لک افزود: پرستاران در بحران های مختلف، از جبهه مقاومت گرفته تا سیل و زلزله، همگی با تاسی از باورها و اعتقادات دفاع مقدس حضور داشتند که جا دارد از شهدای پرستار مدافع حرم  هم یادی کنیم. یاد شهیدان “حمیدرضا اسدالهی، حسین قاسمی و فریدون احمدی  و حمید قنادپور که در تاریخ پرستاری می درخشند.

معاون دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری، افزود: امروز وارثان و فرزندانی از نسل رادمردان و شیر زنان هشت سال دفاع مقدس، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین علمی جهان به اهتزاز در آورده و در جبهه‌ای دیگر در مقابل ویروس منحوس کرونا که سلامت و جان مردمان کشور را هدف گرفته است، جانانه مقاومت می کنند.

دکتر لک با اشاره به شهادت ۱۳۰ تن از پرستاران در مقابله با بیماری منحوس کرونا و ابتلای اکثر جامعه ۲۰۰ هزار نفری پرستار به این بیماری از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، اظهار داشت: ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام به مردم شریف استان، به ویژه خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان ارجمند از تلاش های خستگی ناپذیر کادر بهداشت و درمان در جبهه مقابله با ویروس منحوس کرونا تقدیر و به یکایک این عزیزان عرض خداقوت دارم.