×

بازگشت محدودیت‌های اعمال شده در خصوص کنترل کرونا در سلسله

  • اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: با توجه به افزایشی شدن شیب ابتلا به کرونا در این شهرستان تمامی محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل بیماری، مجددا اعمال می‌شوند.

    بازگشت محدودیت‌های اعمال شده در خصوص کنترل کرونا در سلسله
  • شریف خسروی  در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به اینکه از یک هفته گذشته شیب ابتلای بیماری با روند صعودی مجددا در حال افزایش است اظهار داشت: به رغم برخورداری از یک وضعیت با ثبات در چهل روز گذشته در سلسله اما با توجه به اینکه در منطقه ای قرار گرفته ایم که شهرستان های همجوار از درصد آلودگی و شیوع بالایی برخوردار هستند، بنابراین با توجه به سابقه نامطلوب و مرگ و میرهایی که به واسطه بیماری بر شهرستان تحمیل شده لازم است تدابیر جدیدتری بکار گرفته و حضور جدی تر و موثرتری برای کنترل بیماری داشته باشیم.
    وی با تاکید بر اینکه شبکه بهداشت و درمان باید کوچکترین تغییرات را برای اتخاذ تدابیر جدیدتر بلافاصله اطلاع رسانی کند افزود: متاسفانه برداشتن محدودیت ها در مقطع پایداری وضعیت باعث شد که شهروندان با حضور در مراکز پر رفت و آمد و مراسمات عزاداری و شادی باعث شیوع مجدد بیماری شوند.
    خسروی اظهار داشت: ورودی های آرامستان های شهرهای الشتر و فیروزآباد توسط شهرداری ها تا اطلاع ثانوی مسدود است و در روستاها نیز دهیاران باید از حضور مردم بر سر مزارها جلوگیری نمایند و در صورت عدم رعایت مراتب را فورا اطلاع دهند.
    وی با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه مراسم فاتحه خوانی برای فوتی های کرونا و غیرکرونا ممنوع است بیان کرد: بر اساس آمارهایی که روزانه توسط دانشگاه علوم پزشکی منتشر می شود، در منطقه ای آلوده و همجوار شهرستان های آلوده قرار داریم بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه را بکار ببریم.
    فرماندار سلسله تصریح کرد: دهیاران به عنوان مسوولان شورای سلامت روستاها باید کماکان پای کار باشند و روستاها را سمپاشی و گندزدایی کنند ودر سطح شهرستان از هرگونه تجمع های عزاداری و شادی جلوگیری شود.
    وی با تاکید بر ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضروری همچون آرایشگاه ها و سالن های ورزشی، عنوان کرد: تمامی مناطق گردشگری شهرستان بخصوص کهمان و هنام با همکاری دهیاران و نیروی انتظامی باید از عصر روزهای چهارشنبه تا عصر روزهای جمعه مسدود و کنترل شوند و از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان جلوگیری شود.
    خسروی بر لزوم بسته بودن تمامی رستوران های سطح شهر تاکید کرد و گفت: ورودی شهر فیروزآباد به سمت الشتر نیز باید تا اطلاع ثانوی مسدود شود.
    وی با اشاره به اینکه شهرداری الشتر باید از هرگونه سد معبر به دلیل اینکه باعث تجمع افراد دور یکدیگر می شود جلوگیری نماید افزود: پمپ بنزین هایی نیز که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند باید پلمپ شوند.
    فرماندار سلسله اظهار داشت: باید داروخانه ها نسبت به تهیه اقلام بهداشتی به میزان مورد نیاز مردم اقدام نمایند، در ادارات نیز فاصله گذاری اجتماعی برای تامین سلامت مردم و پایبندی به حقوق شهروندی و حفظ سلامت کارمندان باید رعایت و از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به ادارات جلوگیری شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *