×

باغ‌های شخصی کانون‌های تازه کرونازایی/ تعطیلی تالارها حریف توقف عروسی‌ها نشد

  • مرداد ۱۴, ۱۳۹۹
  • ۰
  • این روزها و با وجود قرمز بودن شرایط کرونایی در لرستان، اما شاهد برگزاری مراسمات عقد و عروسی در باغ و ویلاهایی هستیم که اگرچه شخصی هستند، اما به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم در تالارها، عمومی شده و پذیرای مهمانان شده‌اند.

    باغ‌های شخصی کانون‌های تازه کرونازایی/ تعطیلی تالارها حریف توقف عروسی‌ها نشد
  • با شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در بسیاری از مناطق کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی را در جهت محدود کردن ارتباط‌ها برای جلوگیری از انتشار این ویروس تنظیم و به مراجع مختلف و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرده است.

    از جمله اماکن عمومی که تجمع در آن‌ها بر اساس مصوبه ستاد ممنوع است، تالارها، سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها به جهت برگزار نکردن مراسم عروسی و عزا و عدم حضور افراد در این فضاها است، چرا که امروزه بیش از هر اتفاق دیگری، شاهد همه‌گیری این بیماری در چنین مراسم‌هایی هستیم.

    متاسفانه دور زدن قانون در زمان اعمال محدودیت امری بدیهی شده، به‌گونه‌ای که گاهی نه تنها کاهش جرائم ناشی از ممنوعیت‌ها را منجر نمی‌شود، بلکه راهی میان‌بر برای رسیدن به منافع اشخاص فرصت‌طلب نیز می‌شود.

    این روزها و با وجود قرمز بودن شرایط کرونایی در لرستان، اما شاهد برگزاری مراسمات عقد و عروسی در باغ و ویلاهایی هستیم که اگرچه شخصی هستند، اما به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم در تالارها، عمومی شده و پذیرای مهمانان شده‌اند.

    برخی صاحبان بی‌‌ملاحظه از این شرایط سوء‌استفاده کرده و با دریافت مبالغ هنگفت، باغ ویلای شخصی را در اختیار دیگران گذاشته و با اجاره دادن آن مسیری شده‌اند برای جولان هرچه‌بیشتر کرونا.

    موضوع حائز اهمیت این است که بایستی گستره محدودیت‌ها فراتر رفته و بازرسی‌ها از این فضاها همچون اماکن عمومی انجام شود، منفعت‌طلبی که در سایه عدم نظارت اکیپ‌ها مغفول مانده و منجر به خطر انداختن جان بسیاری از شهروندان شده است.

    از فرماندار خرم‌آباد در خصوص نحوه بازرسی‌ها از اماکن برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا سوال پرسیدیم که اظهار کرد: روزانه اکیپ‌های تلفیقی از اماکن نیروی انتظامی و بهداشت بر فعالیت تالارها و سفره‌خانه‌ها نظارت دارند.

    جعفر طولابی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری هرگونه تجمع در اماکن عمومی ممنوع است، گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، با افراد خاطی به شدت برخورد می‌شود.

    پلمپ ۸ تالار عروسی در خرم‌آباد

    وی از پلمپ ۸ تالار عروسی در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر و ادامه داد: به همگی اماکن عمومی اعلام شده که برگزاری مراسمات عروسی ممنوع بوده و در صورت مشاهده تخلف، واحد مربوطه پلمپ می‌شود.

    فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه مصوبه‌ای برای برخورد با ویلاهای شخصی وجود ندارد، گفت: متاسفانه برخی‌ها از اعمال محدودیت‌ها برای تالارها سوء‌استفاده کرده و اقدام به اجاره و برپایی مراسم‌های عقد و عروسی می‌کنند.

    دادستانی برای برخورد با ویلاهای شخصی ورود کند

    طولابی ادامه داد: برای برخورد با این افراد بایستی ابتدا مرکز بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه بازرسی‌های لازم را انجام دهد و پس از بررسی و ارائه به دستگاه قضائی، دادستانی دستورهای لازم را برای برخورد صادر کند.

    وی همچنین با اشاره به بازرسی‌های دامپزشکی و اداره ورزش و جوانان از اماکن عرضه‌کننده خدمات به مردم، افزود: ورزش و جوانان در صورت مشاهده تخلف در فضاهای ورزشی اقدام به برخورد می‌کند، همچنین نظارت‌های مستمر دامپزشکی از کشتارگاه‌ها و واحدهای عرضه‌کننده محصولات پروتئینی همچنان ادامه دارد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *