×

نماینده مردم بروجرد در مجلس:
بانک مرکزی باید ارز به بازار تزریق کند نه این که خریدار ارز باشد/ ورود غلط بانک مرکزی، ظلمی به بازار آشفته ارز است

  • مهر ۱۱, ۱۳۹۷
  • ۰
  •   نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی به جای این که به کاهش نرخ ارز کمک کند، از کاهش نرخ ارز جلوگیری می کند به طوری که وقتی بانک مرکزی اعلام می کند که خریدار ارز هستم قطعا منجر به توقف کاهش نرخ ارز می شود و این نگاهی غلط و ویرانگر […]

    بانک مرکزی باید ارز به بازار تزریق کند نه این که خریدار ارز باشد/ ورود غلط بانک مرکزی، ظلمی به بازار آشفته ارز است
  •  

    نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی به جای این که به کاهش نرخ ارز کمک کند، از کاهش نرخ ارز جلوگیری می کند به طوری که وقتی بانک مرکزی اعلام می کند که خریدار ارز هستم قطعا منجر به توقف کاهش نرخ ارز می شود و این نگاهی غلط و ویرانگر است.

    به گزارش نیساخبر“عباس گودرزی  گفت: زمانی گفته می شد چنانچه برجام تصویب شود، مشکلات اقتصادی برطرف و گره ها باز می شود و در کشور شاهد رونق خواهیم بود، اما برجام تصویب شد و این اتفاق رخ نداد.

     

    وی اضافه کرد: امروز عین داستان برجام برای FATF مطرح است و می خواهند مسیری بی نتیجه را که قبلا طی شده و آن غفلت از فرصت ها و ظرفیت های درون کشور است، مجدد طی نمایند و با تصویب FATF نه تنها نفعی به کشور نخواهد رسید بلکه باعث خسران و ضرر برای کشور و موجب خودتحریمی خواهد شد.

     

    گودرزی اظهار داشت: متاسفانه وزرای خارجه و اقتصاد در خرداد۹۵ بدون اخذ مجوز از مجلس و بدون هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی توافقی را تحت عنوان برنامه اقدام با گروه ویژه اقدام مالی یعنی همان FATF امضا کردند که البته دو ماه بعد به دلیل اینکه این توافق در صلاحیت و حوزه اختیارات دستگاه دیپلماسی و اقتصادی کشور نبوده و ابعاد و جوانب امنیتی و سیاسی موضوع را لحاظ نکرده و مورد غفلت قرار داده اند مورد توبیخ واقع شدند و امروز هم لوایح چهارگانه در راستای تحقق آنچه می باشد که در قالب برنامه اقدام، تعهد داده اند.

     

    به گفته وی قالب بندهای FATF تصویب شده و تنها مسئله ای که از آن باقیمانده بحث مقابله با تأمین مالی تروریسم است که الحاق به این کنوانسیون قطعا مشکلی را حل نخواهد کرد و آنها می خواهند تعریف واحدی از تروریسم ارائه شود تا نقاط قوت ما را به چالش بکشانند و البته هر عقل سلیمی می داند آنجا که آمریکا در نزدیکی مرکز گروه تروریستی داعش در سوره پایگاه نظامی می زند و آنها را تحت الحمایه خود قرار می دهد و همه شریانهای تأمین مالی آنها را در کنترل دارند، مضحک است که ادعای مبارزه با تامین مالی تروریسم را فریاد می زند و مضحک تر اینکه عربستان یعنی تامین کننده اصلی مالی تروریست و رژیم کودک کش صهیونیست، اعضای ناظر در گروه کاری اقدام مالی هستند.

     

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به نوسات قیمت ارز در بازار افزود: امروز نرخ ارز را موج روانی در جامعه تعیین می کند و تعیین کننده نرخ ارز، فضای مجازی و موج روانی است که در جامعه راه می افتد.

     

    گودرزی تصریح کرد: به دلایلی قیمت ارز کاهش یافت و اما بانک مرکزی با سوءتدبیر و یا عمدا، باعث شد شیب نزولی قیمت ارز کُند و یا متوقف شود چرا که بانک مرکزی اعلام کرد که آمادگی خرید ارز را داریم.

     

    به گفته وی متاسفم که بانک مرکزی به جای این که به کاهش نرخ ارز کمک کند، از کاهش نرخ ارز جلوگیری می کند به طوری که وقتی بانک مرکزی اعلام می کند که خریدار ارز هستم قطعا منجر به توقف کاهش نرخ ارز می شود و این نگاهی غلط و ویرانگر است.

     

    نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بانک مرکزی در این زمان نباید ارز خریداری کند بلکه باید ارز به جامعه تزریق کند تا این التهاب موجود در جامعه کاهش یابد، قیمت شکسته شود و ارزهایی که در اختیار عده ای است که در پستوی خانه ها احتکار کرده اند وارد بازار شود اما متاسفانه با ورود غلط بانک مرکزی شاهد کمک به آشفتگی بازار ارز هستیم.

    منبع:سفیر افلاک

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *