×

برداشت ۲ هزار تن کلزا در سلسله

  • کد نوشته: 13615
  • شهریور ۱۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رییس جهاد کشاورزی سلسله گفت: ۲ هزار تن دانه روغنی کلزا امسال از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

    برداشت ۲ هزار تن کلزا در سلسله
  • مسعود غلامی گفت: ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی سلسله امسال با میانگین برداشت هر هکتار ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم تا سه تن به کشت کلزا اختصاص یافته بود.

    وی ادامه داد: کشت کلزا درصد وابستگی به واردات روغن را کاهش می دهد به نحوی که هر تن از این محصول ۴۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی خالص تولید می کند و با برداشت چهار تن،  ۲۸ میلیون تومان درآمد ناخالص نیز برای کشاورز حاصل می شود.

    غلامی با اشاره به امکان کاشت لوبیا، سیب زمینی یا ذرت علوفه ای پس از برداشت کلزا گفت: کاشت این محصول از تراکم بیماری ها،آفات و علف های هرز کاسته و با توجه به اینکه کشت آن پائیزه است امکان استفاده از تمام بارش های فصلی را داشته و کمترین میزان مصرف و زحمت آبیاری را دارد.

    رییس جهاد کشاورزی سلسله اضافه کرد: کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود و با برداشت زودتر در مقایسه با گندم زمینه لازم برای کشت دوم محصولات تابستانه مانند سیب زمینی و لوبیا را فراهم می سازد.

    غلامی با بیان اینکه کلزا در توسعه صنعت زنبورداری نقش مهمی دارد ادامه داد: در مناطقی که فصل بهار به علت محدودیت منابع آبی مشکلاتی برای آبیاری وجود دارد می توان این دغدغه را با کشت کلزا به ویژه ارقام زودرس آن برطرف کرد.

    بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در سلسله وجود دارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *