×

بزرگترین طرح شیلاتی شهرستان سلسله تعیین تکلیف شد

  • کد نوشته: 6189
  • مهر ۱۱, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دوآب، بزرگترین طرح شیلاتی شهرستان سلسله پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی، تعیین تکلیف شد. به گزارش نیساخبر، آب فراوان، هوای معتدل و جوشش چشمه‌ها و سراب‌های بسیار در شهرستان سلسله سبب شده که این شهرستان در زمینهٔ تولید و پرورش ماهیان سرد آبی دارای ظرفیت‌های مطلوبی در استان لرستان باشد. شهرستان […]

    بزرگترین طرح شیلاتی شهرستان سلسله تعیین تکلیف شد
  • شیلات سلسله1

    مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دوآب، بزرگترین طرح شیلاتی شهرستان سلسله پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی، تعیین تکلیف شد.

    به گزارش نیساخبر، آب فراوان، هوای معتدل و جوشش چشمه‌ها و سراب‌های بسیار در شهرستان سلسله سبب شده که این شهرستان در زمینهٔ تولید و پرورش ماهیان سرد آبی دارای ظرفیت‌های مطلوبی در استان لرستان باشد.

    شهرستان سلسله با دارا بودن ۴۵ مزرعه فعال پرورش ماهیان سرد آبی و تولید سالیانه سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی در سال، رتبه سوم لرستان را در زمینهٔ تولید ماهی به خود اختصاص داده است.

    این شهرستان ظرفیت تولید بیش از ۵۷ میلیون قطعه بچه ماهی را در سال دارد که در این بخش نیز دارای رتبه نخست استان بوده و تمامی این ظرفیت‌ها دلیلی بر استعداد فوق العاده شهرستان سلسله در بخش شیلات است.

    سال ۸۱ آغاز اجرای عملیات احداث مجتمع پرورش ماهی سلسله

    سال ۸۱ عملیات احداث بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهیان سرد آبی شهرستان سلسله در منطقه دوآب شهرستان مطالعه و در سال ۸۵ عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت پنج هکتار آغاز شد.

    طرحی که پس از ۹ سال بلاتکلیفی توسط محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور در هفته دولت سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید اما به رغم گذشت دو سال از بهره‌برداری، در بلاتکلیفی به سر می‌برد و عملیات واگذاری سهام آن صورت نگرفته بود.

    هادی سپهوند مدیر جهاد کشاورزی سلسله در این رابطه گفت: طرح پرورش ماهی دو آب سلسله دارای ۳۳ هزار متر مربع مساحت مفید بوده که به صورت ۷۴ مزرعه ۱۰ تنی ساخته می‌شود.

    ظرفیت ۷۴۰ تنی تولید ماهی در مجتمع  پرورش ماهی سلسله

    وی افزود: ظرفیت تولید این مجتمع ۷۴۰ تن در سال است که در صورت آغاز به فعالیت، تولید ماهی شهرستان را از سه هزار و ۵۰۰ تن به چهار هزار و ۲۴۰ تن در سال افزایش خواهد داد.

    مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به کل اعتبارات هزینه شده برای این طرح عنوان کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه انجام گرفته است که در صورت فعالیت زمینه اشتغال ۱۴۸ نفر را به صورت مستقیم و ۲۱۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

    واگذاری مجتمع پرورش ماهی دوآب به سرمایه گذار بخش خصوصی

    وی با اشاره به واگذاری مجتمع پرورش ماهی دوآب به سرمایه گذاری از بخش خصوصی، بیان کرد: کارهای واگذاری مجتمع در حال انجام است و بر اساس مصوبات قبلی و تصمیمات اتخاذ شده در زمینه واگذاری این مجتمع، قرار بر این است که پس از تکمیل و شروع به کار، ۵۱ درصد آن به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و ۴۹ درصد به بهره برداران و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی واگذار شود.

    سپهوند با بیان اینکه مجتمع پرورش ماهی دوآب بزرگ‌ترین طرح شیلاتی شهرستان سلسله محسوب می‌شود که در راستای افزایش تولید و باهدف اشتغال‌زایی ایجاد شده است، عنوان کرد: به طور یقین آغاز به کار و فعالیت این طرح می‌تواند نقش مهمی در افزایش اشتغال و تولید ماهی شهرستان سلسله داشته باشد.

    انتهای پیام/

     منبع:تسنیم

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *