×

بلوط، ظرفیت منحصر به فرد شهرستان سلسله

  • دی ۱۱, ۱۳۹۸
  • ۰
  • رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: وجود جنگلهای بلوط مازو در شهرستان، این منطقه را به یکی از ظرفیت های منحصر به فرد لرستان تبدیل کرده است.

    بلوط، ظرفیت منحصر به فرد شهرستان سلسله
  • امیرمحمد نظرپوری  افزود: بیش از ۵۱۳ هکتار از از عرصه های جنگلی شهرستان سلسله رویشگاه گونه منحصر به فرد بلوط مازو در لرستان است.

    وی عنوان کرد: ۱۱۳ هکتار از عرصه های جنگلی منطقه قلایی بخش فیروز آباد رویشگاه این گونه خاص بلوط است که به دلیل استفاده های دارویی و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی محصور شده و تحت حفاظت منابع طبیعی شهرستان  است.
    نظرپوری بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هکتار از این گونه کمیاب نیز در عرصه های جنگلی این منطقه به صورت پراکنده وجود دارد که به دلیل پراکنش امکان حفاظت از آن ها ممکن نیست.

    رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله با بیان اینکه بلوط مازو تنها در مناطقی از سردشت کرمانشاه، کردستان و منطقه قلایی شهرستان سلسله وجود دارد، خاطرنشان کرد: این گونه بلوط دارای درصد بالایی از تانن است که در فرمولاسیون داروهای ضد خونریزی و سوختگی استفاده می شود.
    نظرپوری با اشاره به اینکه اسنادی در دست می باشد که از جوهر یا مرکب آن جهت چاپ اسکناس و نوشتن اسناد محرمانه در خزانه داری های بانک های آمریکا و انگلیس استفاده شده افزود: از این گونه جهت ساخت تورهای ماهیگیری، حفاری چاه های نفت، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و تهیه ۳۲ نوع رنگ با طیف ها و استانداردهای مشخص استفاده می شود.

    بیش از ۱۱۲ هزار هکتار عرصه ملی در شهرستان سلسله وجود دارد که ۵۸ هزار هکتار از آنها جنگل است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *