عباس گودرزی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: یکی از بزرگترین ابتکارات امام(ره) در نظام سازی دوران انقلاب، تشکیل بسیج مستضعفین در آذرماه سال ۵۸ بود و امروز این ابتکار به یک الگوی جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: این ابتکار امام راحل سبب صدور انقلاب به همه عالم شد و به دنبال این حرکت ارزشمند، امروز همه مستضعفان عالم، جبهه مقاومت و آزادی خواهان جهان این ضرورت را احساس می کنند که باید برای اقامه حق و مقابله با باطل و همچنین کمک و دستگیری از محرومان، عبور از موانع، فعال کردن ظرفیت ها، تسلیم نشدن در برابر دشمن و شکافتن همه بن بست ها نیاز است که بسیج را تشکیل دهند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش تفکر بسیجی در دنیا تصریح کرد: تفکر بسیجی یک مکتب، جهت گیری و رویکرد موثر و مهم برای عبور از چالش های سخت است که در کشور ایران این تفکر، آثار بزرگی را از خود بر جای گذاشته از جمله دوران دفاع مقدس که اگر تفکر و فرهنگ بسیجی نبود، طی کردن آن دوران ممکن نبود.

گودرزی با بیان این که بسیج در همه عرصه ها آماده خدمت رسانی و گره گشایی است گفت: در بلایای طبیعی، حوادث و بحران ها به کمک تفکر، مکتب و فرهنگ بسیجی توانستیم از این شرایط عبور کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بسیج برای مقابله با کرونا افزود: با شیوع کرونا، بسیجیان در ضدعفونی و رفع آلودگی از کوی و برزن و همچنین محلات و معابر اقدامات بزرگی انجام دادند و علاوه بر این در راستای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از کرونا در قالب کمک مومنانه  همه تلاش خود را به کار گرفتند تا در این شرایط سخت به کمک نیازمندان بشتابند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز در مقاطع مختلف بسیج نقش آفرینی می کند و آثار و برکات آن مشهود است به طوری که در عرصه دفاع از کیان کشور در جنگ نظامی، در عرصه های علمی و فناوری، سازندگی و محرومیت زدایی، اردوهای جهادی، عرصه فرهنگی و گسترش فضیلت های اخلاقی و در سایر عرصه ها تفکر بسیج توانسته در کشور راهگشا باشد.

گودرزی اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ است و فرهنگ بسیجی در آحاد ملت ایران وجود دارد و هر کسی در هر جایی قلبش برای آرمان های انقلاب و عظمت ایران و ملت ایران می تپد، هر فردی که نسبت به انقلاب و مردم و حل مشکلات کشور تلاش کند و قدمی بردارد، یک بسیجی است حتی اگر عضو پایگاه بسیج نباشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ادامه انقلاب و تضمین آینده کشور باید تفکر بسیجی را تکریم بکنیم، قدر بدانیم و بزرگ بشماریم و همواره در جهت توسعه و گسترش این تفکر در جامعه باید تلاش کرد.

وی افزود: در هر جامعه ای که تفکر بسیجی طنین انداز باشد، آن کشور از موانع عبور می کند، بن بست ها را می شکافد، مغلوب دشمنانش نمی شود و در مسیر پیشرفت و عزت به راه خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/