×

تحلیلی بر گفتمان دولت در رفتار و گفتار/دکتر بهروز دریکوند

  • کد نوشته: 7313
  • دی ۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  • اگر چه که گفتمان دولت در رفتار و گفتار مبتنی بر توسعه ی برون گراست و متکی برهمان تفکر ایده کدخدا جهانی و بازی در کنار کدخدا . به زبان ساده یعنی به امید برجام و باغ گلابی و غرب نشستن شاید فرجی حاصل شود . این نظریه در عرصه ی اجرا با دو حالت […]

    تحلیلی بر گفتمان دولت در رفتار و گفتار/دکتر بهروز دریکوند
  • اگر چه که گفتمان دولت در رفتار و گفتار مبتنی بر توسعه ی برون گراست و متکی برهمان تفکر ایده کدخدا جهانی و بازی در کنار کدخدا . به زبان ساده یعنی به امید برجام و باغ گلابی و غرب نشستن شاید فرجی حاصل شود . این نظریه در عرصه ی اجرا با دو حالت ممکن است همراه شود :

    ۱ – یا به احتمال کم ، دولت در عرصه ی اقتصادی به وعده هایش عمل می کند و موفق می شود ؛ که موفقیتش به پای تفکر متکی برایده کدخدا محور و طرفداران توسعه ی برونگرا و همسو یان غربگرایی نوشته می شود.

    ۲ – اما اگر دولت در عرصه ی اقتصادی به بن بست بخورد این بار انگشت اتهام به سمت انقلاب و انقلابیون خواهد چرخید که آنها عامل شکست هستندیعنی همان القاء تئوری ناکارآمدی اقتصادی اسلامی و حرکت نکردن در راستای اقتصاد مقاومتی ؛ توهین های به نظام در این چند روز که از زبان عده ای بیرون آمد را باید از این جنس دانست.

    ? تحلیل ها این است که اعتدال دندان لق انقلابیون است که با گفتمانی وابسته به برونگرایی در اقتصاد برای انقلاب و انقلابیون بسی زحمت دارد که چنان نظام را با مشکلات روبرو می کند که کندن و ماندنش هر دو آفت زاست . اما راهکار ِ انقلابیون ، کمک به حل مشکلات مردم و انقلاب بدون چشم داشت به دولت و اعتدالیون است .

    ?اما الان تاجران سیاسی قصد دارند که رحم اجاره‌ای دولت را قربانی کنند؟! مثلا آقای جهانگیری با متهم کردن منتقدان دولت گفت “مسائل اقتصادی را بهانه کرده‌اند که به نظر می آید پشت این قضیه مساله دیگری باشد.

    کسانی که بانی این قضایا در کشور هستند دود آن به چشم خودشان خواهد رفت؛ آنها فکر می‌کنند که با این کار به دولت آسیب می‌زنند. وقتی که جریان اجتماعی و حرکت سیاسی در خیابان اتفاق افتاد حتما کسی که آن را شروع کرده اند ادامه دهنده و کنترل کننده پایان آن نخواهند بود و دیگرانی خواهند بود که بر آن جریان سوار خواهند شد”.

    ?اما کانال ها و سایت های ضد انقلاب حامی فتنه ۸۸، مانند آمدنیوز و کلمه قاطعانه از تجمعات اخیر حمایت و صحنه گردانی می کنند. سایت کلمه (وابسته به امیر ارجمندمشاور فراری میرحسین موسوی و شماری از فراریان حزب مشارکت و گروهک ملی مذهبی) مدعی شد ” از آنجا که بنا نیست مردم مطابق میل حاکمان فقط ستایش گرانی باشند که فریادهای اعتراضشان را صرفا در ایام انتخابات به گوش مسئولان برسانند، تجمع کرده و معترضانه از وضع معیشت خود و بی‌تدبیری‌ها انتقاد کردند”.

    ?سخنان معاون اول رئیس جمهور فرار به جلوست چرا که دولت به هشدار رهبری مبنی بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است و دولت مردان باید با فتنه گران مرزبندی صریح داشته باشند، اهتمام نکردند. آیا دولت پس از چند سال عدم مرزبندی و هم پوشانی با جریان فتنه، اکنون با تحرکات نیابتی این طیف وطن فروش بیدار خواهد شدد؟ یا می خواهد صحنه گردانی “موتلف نمایان خائن” را پای رقبای دولت بنویسد؟ آقای جهانگیری و دیگر دولت مردان اکنون مجبورند برای حیثیت خود نیز که شده با فتنه گران و تحرکات جدید آنها مرزبندی کنند.

    ?در غیر این صورت، طبیعی است که به بازی در زمین دشمن متهم شوند. طیف افراطیون مدعی اصلاحات (اطرافیان خاتمی) که سازمان دهنده فتنه ۸۸ بودند، دولت روحانی را بارها رحم اجاره ای خوانده اند. آیا آنها اکنون آماده اند مادر را پای نوزاد خود قربانی کنند؟ چرا خاتمی این روزها ساکت است؟ و چرا جهانگیری، خاتمی و مشارکتی ها را به چالش نمی کشد؟! آیا فتنه جدیدی در راه است ؟ طراحان این فتنه چه کسانی هستند ؟

    ?در پایان باید بدانیم بر اساس شنیده شده رئیس جمهور جلسه فوق العاده تشکیل داده، امیدوارم بیش از آنکه وزاری امنیتی در رابطه با سرکوب و یا مدیریت فشار از پائین و چانه زنی از بالا گزارش داده باشند، وزرای اقتصادی فکری برای بهبودزندگی مردم هم از لحاظ معیشت و گرانی و هم بیکاری و رکود ارائه کرده باشند. .

    منبع:کانال اطلاع رسانی دکتر بهروز دریکوند

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *