×

تخم طلای مرغ ها درخواب مسئولین /تخم دو زرده حقوق شهروندی بر سر سفره خالی مردم+تصویر

  • دی ۴, ۱۳۹۶
  • ۰
  • از هفته گذشته  قیمت تخم مرغ در حال نوسان بوده و روزانه در حال افزایش ، که این امر نارضایتی مردم و سوء استفاده دلالان و گرانفروشان را بدنبال داشته است.   به گزارش نیساخبر“تخم مرغ این ماده مهم غذایی و پروتئینی که زمانی ساده ترین و ارزانترین غذای سالم دانشجویی محسوب می شد و زینت […]

    تخم طلای مرغ ها درخواب مسئولین /تخم دو زرده حقوق شهروندی بر سر سفره خالی مردم+تصویر
  • تخم طلای مرغ ها درخواب مسئولین /تخم دو زرده حقوق شهروندی بر سر سفره خالی مردم+تصویر

    از هفته گذشته  قیمت تخم مرغ در حال نوسان بوده و روزانه در حال افزایش ، که این امر نارضایتی مردم و سوء استفاده دلالان و گرانفروشان را بدنبال داشته است.

     

    به گزارش نیساخبر“تخم مرغ این ماده مهم غذایی و پروتئینی که زمانی ساده ترین و ارزانترین غذای سالم دانشجویی محسوب می شد و زینت بخش همه سفره های خالی بود امروز با گرانی ساعت به ساعت به یک غذای تجملی و دور از دسترس مبدل شده و می رود تا کم کم از سفره قشنگ ایرانیان به ویژه محرومان و تهیدستان محو و ناپدید شود.

     

     قیمت تخم مرغ که مدتهاست از قیمت مرغ سبقت  گرفته است، هر روز گرانتر و گرانتر می شود و هیچ احوالپرسی نیست،گویا هیچ مسئولی تا به حال رنگ  تخم مرغ را هم ندیده و در همه عمر با برکتش نیمرویی میل نکرده.

    گرانی تخم مرغ  درکشور،عکس،تصویر

    سه روز قبل قیمت یک کیلو تخم مرغ ۶۷۰۰ تومان بود ، روز بعد ۷۵۰۰، و دیروز ۸۵۰۰ تومان ، امروز  به۹۲۰۰ رسید و فردا خدا می داند.

    یقینا “با این سرعتی که قیمت تخم مرغ پله های گرانی را همچون شیر و ببر بالا می رود نزدیکی های شب عید به کیلویی ۲۰ هزار تومان خواهد رسید.

    آن وقت است که ما ایرانیان مرفه  و اسراف گر یاد می گیریم که هم به مرغ و خروس هایی که در کوچه و خیابان با ناز و کرشمه راه می روند بیشتر احترام بگذاریم و با تکریم و عرض ارادت ، از کنار آنها مظلومانه عبور کنیم و به مانند اروپائیان  ، تخم مرغ را دانه ای و عددی خریداری کنیم.

    روی دولتمردان دولت دوازدهم سفید که در گرانی و گران کردن روی همه دولت ها را سیاه و سفید کردند.

    مرغ ها هم امروز  خود به تولیدات استثنایی و پر طرفدارشان سخت غبطه می خورند و از اینکه تخم مرغ آنها قیمت طلا پیدا کرده ، در حیرتند.

    گرانی تخم مرغ  درکشور،عکس،تصویر

    وقتی امپراطوری خودرو ساز به میل و اراده خود یک شبه قیمت خودرویی را ۱۲ میلیون گران می کند ، وقتی نور چشمی ها وابسته و قدرتمند ، با استفاده از رانت اطلاعاتی و بسته شدن مصلحتی ثبت سفارش خودروهای خارجی ، هزاران خود روی لوکس وارداتی را ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان گرانتر از قیمت واقعی در بازار بفروش می رسانند ، آیا دولت و قانون از نظر آنها اصلا” عددی است یا شاید دولت در همان امپراطوری پول و ثروت قبلا” هضم شده.

    دولتمردان خود امروز اصلی ترین عامل گرانی و بی ثباتی اقتصادی اند ، آنها با زمزمه های گرانی پیش از موعد برخی کالاهای اساسی مانند: بنزین ، گاز ، آب ،برق، نان، و… آرامش و ثبات بازار را به هم ریخته و با دادن چراغ سبز به دلالان و سوداگران  آنها را تشویق به گرانی ساختگی دیگر مایحتاج عمومی و غارت و چپاول مردم می کنند ، فقط حق و حقوق دولت را بموقع پرداخت کنند.

    خوش پوشان وزارت جهاد کشاورزی با آن همه تشکیلات عریض و طویل ، بریز و بپاش ، حقوق های بالا و پاداش ها در کاخ خوش آب و هوا و پردر آمد خود چه می کنند؟! آنها که نه با تولید کار دارند نه با عرضه و تقاضا نه می توانند یک تخم مرغ ساده را برای مردم تامین کنند و نه از پس قیمت پیاز و سیب زمینی بر می آیند پس واقعا ” آنها چه می کنند ، آقای وزیر کجا خدمت می کند؟

    وقتی امروز آقای رئیس جمهور در سالن زیبای اجلاس و در جمع مشتاقان سران ، مرفهین و صاحبان قدرت و ارادت و دوستی از حقوق شهروندی می گوید ، قلبت به درد می آید و دلت می خواهد  آنچنان فریاد بلندی بر سر همه آنها که برای چنگ انداختن بر فراوانی موهبت های دنیایی و پیشی گرفتن در جنگ قدرت و ثروت مردم شریف را به بازی گرفته اند ، بر آوری که همه آن میعادگاه عظیم و رویایی اجلاس و کرسی نرم و جادوی اش را به لرزه در آورد، که خدایا این حقوق شهروندی کجاست ؟ چرا به غیر از خیل قدرتمندان و صاحبان پول و سرمایه ، کسی  دیگر آن را نمی بیند!

     وقتی ما هنوز بدنبال حقوق اولیه انسان بودن ، زنده ماندن و نفس کشیدن و نمایش زندگی به راه انداختن هستیم . آیا حقوق قشنگ شهروندی تمسخری درد آور نیست؟

    وقتی بیشتر از نیمی از سال سفره بسیاری مردم نجیب و با شرافت تنگدست و آبرومند ، تنها با نان خالی رنگین می شود ، حقوق شهروندی کجاست؟

    حقوق شهروندی، بر سر سفره خالی مردم،عکس،تصویر

    توزیع کنندگان مرغ و تخم مرغ می گویند قیمت تخم مرغ جهانی است ، با قیمت طلا در نوسان است و ربطی به کشور ما ندارد و این دروغی بیش نیست برای توجیه منفعت طلبی و سود جویی بیشتر و صید شاه ماهی از این اقتصاد بی در و پیکر هشتند.

    البته بالا رفتن با قیمت های جهانی را کمی درست می گویند ، بخوبی و سر وقت با هر نسیم موافق یا مخالف چون تند باد بالا می رود اما پایین آمدنش را هرگز کسی نمی بیند.

    انتهای پیام/

    منبع خبر: هیجار

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *