×

تخم مرغ هم به لیست سیاه خانوار پیوست!

  • مرداد ۲۸, ۱۳۹۶
  • ۰
  • به دنبال افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی خانوار همچون مرغ، گوشت و لبنیات اینک شاهد گران شدن تخم مرغ هستیم این درحالی است که برخی از مغازه دار ها از خرید و فروش این سبد کالای خانوار امتناع می کنند. به گزارش نیساخبر، افزایش قیمت سبد کالای خانوار که به نوعی هفت سین شب […]

    تخم مرغ هم به لیست سیاه خانوار پیوست!
  • تخم مرغ هم به لیست سیاه خانوار پیوست!

    به دنبال افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی خانوار همچون مرغ، گوشت و لبنیات اینک شاهد گران شدن تخم مرغ هستیم این درحالی است که برخی از مغازه دار ها از خرید و فروش این سبد کالای خانوار امتناع می کنند.

    به گزارش نیساخبر، افزایش قیمت سبد کالای خانوار که به نوعی هفت سین شب و روز مردم هست، این روزها خانواده های دهک های پایین یا به عبارتی خانواده های با درآمد پایین را نگران کرده است.

    این روزها گرانی برخی از کالاهای اساسی همچون مرغ، گوشت، لبنیات، پیاز و پیش از آن گوجه و برنج باعث شده است اکثر خانواده ها این محصولات غذایی را از سفره هایشان حذف کنند.

    در پس دغدغه های سرپرست خانوار مبنی بر خرید مایحتاج خانه در این آشفته بازار مواد غذایی، تخم مرغ هم به لیست سیاه خانواده ها پیوست.

    در یک ماه پیش قیمت یک شانه تخم مرغ در برخی از مغازه ها ۷۵۰۰ تومان، در برخی از سوپر مارکت ها ۱۰۰۰۰ تومان بود اما هم اکنون به ۱۴۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ رسیده است!

    نظارت بر بازار و اصناف از سوی مسئولین امر، تذکر و جریمه های مادی و… در سطح بازار ملموس و مشهود است ولی در برخی از مواقع گران فروشی و امتناع از خرید و فروش، مردم را کلافه کرده و مردم بعضاً مجبور به خرید دیگر کالاها با قیمت اندک می شوند، کالاهایی که شاید تا کنون در سبد غذایی خانوار نگنجیده است.

    در چنین شرایطی لازم است که مسئولان به فکر نظارت بیش از پیش بر بازار و مقابله با بی ثباتی‌های موجود باشند؛ هرچند افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی فرا منطقه ای است و می بایست از سوی دولت مرتفع شود.

    یکه تازی دلال ها، بی توجهی به عرصه ی محصولات کشاورزی و تولیدات دامی در کشور، از بین رفتن تولیدات کشاورزان به عناوین مختلف، عدم نظارت های دقیق و دهها عامل دیگر که موثر در افزایش قیمت سبد کالایی خانوار هستند که در این میان تنها دولت می تواند بر کم و کاستی های موجود غلبه کرده و ثبات را در بازار احیا کند.

    توسعه بخش کشاورزی و توجه به تولیدات دامی در حوزه اقتصاد مقاومتی، توسعه بخش صنعت و همچنین سرمایه گذاری و حمایت از تولید داخلی، اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری و همچنین تورم از جمله خواسته های مردم ایران اسلامی از تیم جدید اقتصادی دولت است که انتظار می رود بخش اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال بیش از پیش در کشور رونق پیدا کند.

    انتهای پیام/

    منبع:دانا

     

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *