×

تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند زندگی محمدمیرزاوندی: مستند محمد میرزاوندی در مراحل پایانی تدوین است/نسل جدید باید با هنرمندان فاخر دفاع مقدس آشنا شوند

  • کد نوشته: 5873
  • شهریور ۱۷, ۱۳۹۶
  • ۰
  • تهیه کننده و کارگردان فیلم مستندزندگی محمدمیرزاوندی از در حال انجام بودن مراحل پایانی تدوین این فیلم خبر داد. موسیقی لرستان همواره در عرصه‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و هنرمندان این دیار در ادوار مختلف با آثار ماندگار خود به خوبی درخشیده‌اند. در دوران دفاع مقدس نیز هنرمندان لرستانی با تولید آثار فاخر […]

    تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند زندگی محمدمیرزاوندی: مستند محمد میرزاوندی در مراحل پایانی تدوین است/نسل جدید باید با هنرمندان فاخر دفاع مقدس آشنا شوند
  • تهیه کننده و کارگردان فیلم مستندزندگی محمدمیرزاوندی از در حال انجام بودن مراحل پایانی تدوین این فیلم خبر داد.

    موسیقی لرستان همواره در عرصه‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و هنرمندان این دیار در ادوار مختلف با آثار ماندگار خود به خوبی درخشیده‌اند.

    در دوران دفاع مقدس نیز هنرمندان لرستانی با تولید آثار فاخر توانستند برگ زرین دیگری در تاریخ هنر لرستان رقم زده و خاطرات ماندگاری برای رزمندگان و مردم رقم بزنند.

    اما آنچه در این بین نیاز به توجه ویژه دارد، معرفی هر چه بهتر هنرمندان و آثار ارزشمند مربوط به دوران دفاع مقدس است،موضوعی که به نظر می‌رسد تا کنون آن‌طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.

    اما خوشبختانه اخیرا شاهد فعالیت جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی لرستان در این زمنیه هستیم.

    چنانکه در این راستا یکی از هنرمندان لرستان با شروع ساخت مستند مربوط به زندگی استاد محمد میرزاوندی گامی ارزشمند در این راستا برداشته است.

    بر این اساس گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم با عزیز بابانژاد،تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند زندگی محمدمیرزاوندی که در پی آمده است:

    وی پیش از چیزی بیان داشت:آسمان فرهنگ و تاریخ لرستان پر از ستارگانی‌ بوده که شایسته است اصحاب هنر و رسانه آنها را موضوع آثار هنری خود قرار دهند تا در هویت بخشی افراد جامعه و تقدیر از آنها رسالتشان را به خوبی انجام دهند.

    بابا‌نژاد محمدمیرزاوندی خواننده قدیمی و فعال لرستان در دوران دفاع مقدس وستاره‌ای پرفروغ در تاریخ هنر لرستان و هنرمندی با اخلاق و متعهد برشمرد و افزود:امثال میرزاوندی صدا، حنجره و عمرشان را در راه  آمال مردمان سرزمین ایران عزیز وقف کرده‌اند.

    وی به هدف خود از تولید فیلم مستند محمد میرزاوندی اشاره و تصریح کرد:با توجه به این ویژگی‌های مهم و البته صدای ماندگار ایشان تصمیم گرفتیم که فیلم مستندی از زندگی استاد میرزاوند در چند بخش زمانی تهیه کنیم.

    تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند زندگی محمدمیرزاوندی ادامه داد:در این فیلم مخاطب قصه مرد پرآوازه‌ای را خواهید دید که تکسوار موسیقی لرستان بوده است که بعد از یک اتفاق بسیار تلخ محمد میرزاوند که اکنون دیگر چهره‌ای ملی شده است حنجره‌اش  آسیب جدی می‌بیند تا این تکسوار برای سال‌ها نتواند مثل گذشته بخواند.

    وی افزود:این اتفاق تلخ، مردم ایران،و خاصه جامعه لرستان را در بهتی سرد و غمگین می‌برد،چنانکه شاهد خاموش شدن حنجره‌ای حماسی هستند که با نوای آن مردم جنگ زده ایران با شنیدن آن گوشه‌ای از دلسردی‌هایشان فراموش می‌شد.

    بابانژاد گفت: در این فیلم کنکاشی هم در خصوص موسیقی لرستان که حماسه، فطرت بیدار آن است صورت گرفته است.

    وی تاکید کرد:در این فیلم مستند که برپایه پژوهش و تحقیق شکل گرفته است، ۲سال تحقیق و تصویربرداری و در حال حاظر موسیقی فیلم و تدوین طول کشیده است.

    این هنرمند لرستانی گفت:هدف از تولید این مستند به تصویر‌ کشیدن زندگی پرفراز و نشیب یک قهرمان برای نسل امروز، و یادآوری برای نسل گذشته است.

    وی به عوامل تولید این مستند اشاره و عنوان کرد:تدوین این فیلم توسط حسین زارعی از هنرمندان تهرانی است،تحقیق و پژوهش کار توسط شمس‌الله هنامی انجام شده و موسیقی فیلم را هادی کمالی و تصویر برداری آن را نیز احمد احمدپور، میلادجمشیدی و مهران یاراحمدی انجام داده‌اند.

    بابانژاد گفت:با توجه به صدا گذاری و ساخت موسیقی متن امید می‌رود که تا اواخر شهریورماه کار تدوین این فیلم مستند به پایان برسد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد:جا دارد از کلیه هنرمندانی که در ساخت این اثر ما را یاری کردند نهایت تشکر داشته باشیم و به ویژه از استاد محمد میرزاوندی و خانواده ایشان و همچنین سامان سپهوند که در ساخت این فیلم به ما مشاوره داد تشکر و قدردانی داشته باشیم.

    انتهای پیام/

    منبع:فارس

     

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *