×

توسعه ورزش قهرمانی مهم‌ترین برنامه اداره ورزش سلسله است

  • کد نوشته: 4053
  • فروردین ۱۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • رییس اداره ورزش و جوانان سلسله از رفع مشکلات ورزشی شهرستان خبر داد و گفت: در راستای توجه ویژه به توسعه ورزش، بویژه ورزش قهرمانی در بین جوانان، گام‌های بلند و اثربخشی در جهت تقویت زیرساخت‌های ورزشی برداشته شده است. به گزارش نیساخبر؛ امروزه به نظر اکثر کارشناسان، بسیاری از بیماری‌ها ریشه در عواملی مانند […]

    توسعه ورزش قهرمانی مهم‌ترین برنامه اداره ورزش سلسله است
  • رییس اداره ورزش و جوانان سلسله از رفع مشکلات ورزشی شهرستان خبر داد و گفت: در راستای توجه ویژه به توسعه ورزش، بویژه ورزش قهرمانی در بین جوانان، گام‌های بلند و اثربخشی در جهت تقویت زیرساخت‌های ورزشی برداشته شده است.

    به گزارش نیساخبر؛ امروزه به نظر اکثر کارشناسان، بسیاری از بیماری‌ها ریشه در عواملی مانند کم‌تحرکی و ابتلا به چاقی دارند لذا به توصیه پزشکان، آحاد جامعه اعم از زن و مرد، پیر و جوان می‌توانند با ورزش کردن مستمر و منظم، درصد قابل توجهی از عوامل بیماری زا را از خود دور کنند.

    *وزنه سنگین کمبود امکانات در مقابل کثرت جوانان علاقمند به ورزش در الشتر

    مشکلات ورزشی الشتر

    شهرستان سلسله با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر اما از امکانات در خور شأن جامعه ورزشی برخوردار نیست. البته اقدامات بسیار خوبی در راستای رفع پاره‌ای از مشکلات و نیز توسعه زیرساخت‌های ورزشی از سوی متولیان امر طی سالیان گذشته صورت گرفته اما نمیه‌کاره ماندن یا معطل ماندن برخی پروژه‌ها که حتی قریب به ۶ سال می‌رسد، شیرینی بهره‌برداری از این پروژه‌ها را به تلخی تبدیل نموده است که یکی از مهم‌ترین آنها، پروژه ساختمان زورخانه‌ای شهرستان سلسله می‌باشد.

    جوانان و نوجوانان علاقمند به ورزش زورخانه‌ای بارها از اشتیاق خود برای حضور فعال در این ورزش کهن سخن به میان آورده‌اند اما ساختمان نیمه‌تمام زورخانه الشتر، آنها را از ادامه دادن ورزش زورخانه‌ای مأیوس می‌کند. خوشبختانه مدیریت فعلی اداره ورزش و جوانان سلسله از پیگیری مجدانه تکمیل این طرح ورزشی خبر داده است. برای آگاهی از اقدامات صورت گرفته و پیگیری مشکلات جامعه ورزشی سلسله به دفتر رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان رفتیم تا جزئیات بیشتری از برنامه‌های در دست اقدام این اداره را جویا شویم.

    *توسعه ورزش قهرمانی مهم‌ترین برنامه اداره ورزش سلسله است

    «خدادادی» با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش برای سلامتی و تندرستی آحاد مردم، اظهار داشت: همگرایی و قرارگرفتن ورزش و جوانان در کنار هم بیانگر نقش مهم دو اصل تندرستی و جوان‌گرایی در جامعه است، بنابراین در راستای سیاست‌های وزارت مبنی بر توجه ویژه به توسعه ورزش بویژه ورزش قهرمانی در بین جوانان برای تقویت این قشر به عنوان هسته اصلی و آینده‌ساز کشور، اداره ورزش و جوانان استان لرستان، گام‌های بلند و اثربخشی را در جهت تقویت زیرساخت‌های ورزشی استان برداشته است.

    وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان شهرستان سلسله نیز در حوزه‌های مختلف، خدمات قابل توجهی را انجام داده است، افزود: ما در سال گذشته سیاست‌ها و چشم‌انداز برنامه ورزش و جوانان در سلسله را طراحی و عملیاتی ساختیم که از جمله آنها، انجام کارهای عمرانی جهت بهبود زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی، افزایش تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته، گسترش حوزه فعالیت جوانان و افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد و نگاه ویژه به مسأله توریسم ورزشی و ایجاد اشتغال در این رابطه بوده است.

    خدادادی با اشاره به کارهای عمرانی صورت گرفته در حوزه ورزش و جوانان شهرستان، تصریح کرد: در راستای بهینه‌سازی و زیباسازی محوطه ورزشی شهید ارکیا، اداره ورزش سلسله با همکاری اداره راه، شهرداری و بخشداری در دو مرحله اقدام به خاک‌برداری و تسطیح بخشی از مجموعه ورزشی شهید ارکیا نمود اما عملیات تسطیح و زیباسازی این مجموعه به طور کامل انجام نشده و نیازمند کمک سایر ارگان‌ها می‌باشد.

    *نوسازی خوابگاه ورزشکاران

    رییس اداره ورزش و جوانان سلسله تصریح کرد: به دلیل اینکه خوابگاه ورزشکاران میزبان ورزشکاران از دیگر نقاط استان و کشور می‌باشد، بنابراین می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از نظم و ورزش‌دوستی یک شهرستان باشد.

    وی ادامه داد: در همین راستا اداره ورزش سلسله اقدام به نوسازی خوابگاه ورزشکاران نمود تا بتواند جوابگوی نیاز ورزشکاران باشد، همچنین این خوابگاه می‌تواند در ایام تعطیلات مکان مناسبی برای مهمانان و گردشگران شهرستان باشد.

    خدادادی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهرستان سلسله یک منطقه گردشگری است و همچنین برای اسکان کارمندان و مهمانان شهرستانی که در حوزه ورزش و جوانان فعالیت می‌نمایند، اداره ورزش و جوانان تصمیم گرفت ساختمانی را به همین منظور ساماندهی نماید.

    *تلاش برای راه‌اندازی سالن ژیمناستیک

    وی با اشاره به اهمیت ورزش ژیمناستیک، بیان داشت: در راستای اهمیت ورزش ژیمناستیک به عنوان یک ورزش پایه و مادر، پس از اینکه خانه کشتی به سالن دیگر انتقال یافت، مکان مورد نظر به عنوان خانه ژیمناستیک در نظر گرفته شد و تغییراتی در آن ایجاد گردید.

    وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته به دلیل کمبود بودجه عمرانی، این سالن هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

    *تکمیل فاز اول جایگاه تماشاگران؛ فاز دوم در انتظار اختصاص ردیف بودجه

    رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سلسله ابراز داشت: با توجه به اهمیت و نقش تماشاگر در توسعه ورزش قهرمانی و همچنین نبود جایگاه مناسب جهت استفاده تماشاگران، اداره کل ورزش و جوانان استان اقدام به اختصاص ردیف عمرانی جهت ساخت جایگاه تماشاگران نمود و با پیگیری‌های بعمل آمده‌، عملیات ساخت این جایگاه در فاز اول انجام گردید و اجرای فاز دوم منوط به اختصاص ردیف بودجه می‌باشد.

    وی در ادامه به اهمیت ورزش بسکتبال اشاره و تأکید کرد: با توجه به اهمیت ورزش بسکتبال و کمبود امکانات مربوطه در شهرستان، اداره ورزش و جوانان جهت رفع پاره‌ای از مشکلات این رشته، اقدام به نصب سبد بسکتبال سقفی با قابلیت جمع‌شدن نمود و سبدهای بسکتبال با پایه‌های زمینی، جمع‌آوری گردیدند و جهت بهره‌برداری مجدد به بخش فیروزآباد منتقل شدند.

    وی افزود: کف‌پوش‌های سالن احمدی‌پور خاصیت ابتدایی خود را از دست داده بود، لذا تصمیم بر آن شد تا جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی ورزشکاران، این کف‌پوش‌ها ترمیم شوند.

    *رفع مشکلات مجموعه استخر شنای سلسله

    این مقام مسئول با اشاره به استقبال بالای مردم از مجموعه سالن ورزشی شنا، گفت: یکی از مهم‌ترین مکان‌های ورزشی که از استقبال بالایی در بین عموم مردم شهرستان سلسله برخوردار است، استخر شنای مجموعه ورزشی شهید ارکیا می‌باشد که این استخر قبلاً به علت عدم مدیریت مناسب و همچنین عدم کفایت مستأجر مربوطه، ماه‌ها بلااستفاده مانده بود.

    وی افزود: به همین خاطر مدیریت ورزش و جوانان شهرستان سلسله در اولین مرحله اقدام به فسخ قرارداد با مستأجر وقت نموده و تمام بدهکاری‌های مربوط به آب، برق و گاز را از محل زمانت‌نامه موجود تسویه نموده و در اقدام بعدی، مستأجر جدید را که دارای حسن سابقه در این ارتباط بود، به اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی نمود.

    خدادادی تصریح کرد: عملیات بعدی که شامل تعمیر موتورخانه و مناسب‌سازی فضای استخر بود، توسط مستأجر جدید انجام گرفت و در ابتدای سال ۹۵ دوباره شروع به فعالیت نمود.

    *سالن ورزش‌های زورخانه‌ای سلسله را تکمیل خواهیم کرد

    رییس اداره ورزش و جوانان سلسله با اشاره به پروژه ساختمان زورخانه شهرستان سلسله، گفت: زورخانه‌ ورزش‌های باستانی، یکی از اماکن موجود در مجموعه ورزشی ارکیا می‌باشد که مسئولیت ساخت این مکان ورزشی بر عهده اداره راه و شهرسازی بوده که متأسفانه به دلایل مختلف از قبیل کمبود اعتبارات، تکمیل این زورخانه سال‌هاست که به تأخیر افتاده است.

    ساختمان زورخانه الشتر

    وی افزود: اداره ورزش و جوانان در چندماه اخیر با همکاری فرماندار محترم شهرستان موفق به ادامه روند تکمیل این زورخانه شده است.

    وی خاطرنشان ساخت: این مکان ورزشی، یکی از مجموعه‌هایی است که در طرح‌های اقتصاد مقاومتی به آن اشاره شده و باید در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

    خدادادی اضافه کرد: طراحی اولیه این زورخانه دارای اشکالات فنی از نظر ورزش‌های زورخانه‌ای بود که با پیگیری‌های مستمر، برخی از این اشکالات رفع گردید تا بدین وسیله بتواند حداکثر کارایی ورزشی را داشته باشد.

    وی ادامه داد: از جمله اصلاحات صورت گرفته در سازه این ساختمان ورزشی، افزایش قطر گود زورخانه، افزایش فضای سردم، تعبیه چند عدد پنجره در دیواره‌های آن و همچنین استفاده از ورق‌های پلی‌کربنات به جای سقف آجری جهت افزایش نوردهی سالن بود.

    مشکلات ورزشی الشتر

    *نبود مجموعه ورزشی جهت برگزاری مسابقات در سلسله

    رییس اداره ورزش و جوانان سلسله با اشاره به نبود مجموعه‌ای برای برگزاری مسابقات ورزشی در این شهرستان، ابراز داشت: شهرستان سلسله با وجود جمعیت ۸۰هزار نفری، فاقد یک مجموعه ورزشی مسابقات است.

    وی افزود: این امر باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در کسب میزبانی‌های مختلف شده است لذا بدیهی است وجود یک سالن مسابقات و ورود تماشاگران به ورزش باعث افزایش جامعه ورزشکاران و ترغیب آحاد مردم به ورزش قهرمانی است.

    وی بیان داشت: در سال ۹۵، ردیف ۲۱۵ جهت احداث یک سالن مسابقات در الشتر به تصویب رسید که عملیات آزمایش خاک در مجموعه ورزشی شهید ارکیا انجام و مورد تأیید قرار گرفت.

    *بهبود روشنایی مجموعه‌های ورزشی سلسله

    خدادادی در ادامه گفت: مجموعه ورزشی شهید ارکیا تاکنون از وضعیت روشنایی مناسبی بهره‌مند نبود که در سال گذشته با پیگیری‌های اداره ورزش و همکاری شرکت برق شهرستان سلسله، قسمت بیشتری از این مجموعه با نصب تیر چراغ برق از نظر روشنایی بهبود یافته است.

    *برنامه‌ها و طرح‌های در دست اقدام اداره ورزش و جوانان سلسله

    رییس اداره ورزش و جوانان سلسله در پایان با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرای سال جدید، گفت: تجهیز و تکمیل نهایی خانه ژیمناستیک، اجرای فاز دوم سکوی تماشاگران، ساخت پیست دومیدانی، اجرای سالن ورزشی روزمی سقف کوتا در بخش فیروزآباد، اجرای سالن مسابقات سرپوشیده، تکمیل زورخانه ورزشی، تعمیر کفپوش سالن‌های ورزشی، تعمیر تابلوهای برق و سیستم برق‌رسانی سالن‌های ورزشی، احداث سرویس بهداشتی داخل مجموعه، کمک مالی به هیأت‌های ورزشی جهت تأمین تجهیزات امکانات ورزشی مورد نظر، کمک مالی به هیأت‌های ورزشی جهت تأمین تجهیزات ورزشی مورد نظر و آسفالت معابر موجود در مجموعه ورزشی شهید ارکیا از برنامه‌های اساسی و ضروری در دست اقدام اداره ورزش و جوانان سلسله می‌باشد که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

    منبع:لرسو

    انتهای پیام/

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *