×

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور خبر داد
تولید ۱۰۰ اثر ویژه چهارمین جشنواره «آوای بیداری»/ اهل شعار نیستیم

  • کد نوشته: 9328
  • دی ۲۷, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از تولید ۱۰۰ اثر با مضامین مختلف ویژه چهارمین جشنواره آوای بیداری خبر داد و گفت: این آثار توسط استان‌های مختلف تولید شده و در قالب چندین آلبوم اختصاصی منتشر می‌شود. به گزارش نیساخبر“امیر نصیربیگی با اشاره به تاریخچه موسیقی کشور اظهار کرد: با توجه به روحیه حماسی و غیرت […]

    تولید ۱۰۰ اثر ویژه چهارمین جشنواره «آوای بیداری»/ اهل شعار نیستیم
  • رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از تولید ۱۰۰ اثر با مضامین مختلف ویژه چهارمین جشنواره آوای بیداری خبر داد و گفت: این آثار توسط استان‌های مختلف تولید شده و در قالب چندین آلبوم اختصاصی منتشر می‌شود.

    به گزارش نیساخبر“امیر نصیربیگی با اشاره به تاریخچه موسیقی کشور اظهار کرد: با توجه به روحیه حماسی و غیرت همه اقوام ایران زمین، اغلب موسیقی‌ها در هر منطقه‌ای نسبت به مقتضیات جغرافیایی و منطبق بر فرهنگ آن قوم بار حماسی خود را به دنبال دارد.

    وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان نیز عزم راسخی دارد این نوع از موسیقی را که با روح و جان مردمان ایران اسلامی تطبیق داشته گسترش دهد.

    رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه به واسطه حضور هنرمندان برجسته و منطبق بر ارزش‌های حماسی آثار فاخری در لرستان تولید شده است، افزود: همه این آثار به بار حماسی مزین و در عصر خود تاثیرگذار بوده‌اند.

    نصیربیگی بیان داشت: شایسته است این مهم در حوزه سرود و موسیقی نیز برای منطقه محفوظ بماند، تا شاهد ظهور نسل جدیدی از «میرزاوند»های آینده با تولیدات جدیدتر و مقتضیات به‌روزتر در لرستان باشیم.

    وی از پیش‌بینی برنامه‌ریزی‌های ویژه برای هر یک از استان‌های کشور در خصوص تولید سرود و موسیقی‌ خبر و ادامه داد: استان‌ها نیز بایستی با هدف تقویت نقاط قوت و فرصت‌های خود برنامه‌های اختصاصی را تدوین کنند، سازمان نیز از این‌گونه برنامه‌های بومی و محلی حمایت خواهد کرد.

    رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به تولید محتوا در حوزه موسیقی حماسی در این سازمان اشاره و تأکید کرد: مجموعه ۲۰ اثری با محورها و مضامین موضوعی مختلف تولید شده که به زودی در عرصه هنر منتشر می‌گردد.

    نصیربیگی تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری از جوان‌ها به عنوان سرمایه‌های مملکت یاد کرده‌اند، بنابراین یکی از رسالت‌های سازمان بسیج هنرمندان شناسایی جوانان مستعد در اقصی نقاط کشور و ورود آن‌ها به جریان موسیقی حرفه‌ای کشور است.

    وی با تأکید بر اینکه اهل شعار نیستیم و می‌خواهیم از آن فاصله بگیریم، افزود: امیدواریم بیشتر در عرصه عمل و اجرا این مهم را محقق و از جوانان و تولیدات آن‌ها حمایت کنیم.

    رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از تولید ۱۰۰ اثر با مضامین مختلف ویژه چهارمین جشنواره آوای بیداری خبر داد و گفت: این آثار که توسط استان‌های مختلف تولید شده‌اند، در مرحله ارزیابی نهایی قرار دارند و پس از تصویرگذاری در قالب چندین آلبوم اختصاصی منتشر می‌شوند.

    منبع: فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *