×

ثبت نام بیمه تکمیلی هنرمندان از اول خرداد آغاز می‌شود

  • اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۸
  • ۰
  • معاون صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه ثبت‌نام بیمه تکمیلی هنرمندان از یکم خرداد ۹۸ شروع می‌شود، گفت: در استان لرستان بیمه هنرمندانی را که فاقد بیمه باشند به‌شرط تأیید احراز هویت از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد انجام خواهیم داد. به گزارش نیساخبر، منصور وحیدی‌فر ظهر امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر، […]

    ثبت نام بیمه تکمیلی هنرمندان از اول خرداد آغاز می‌شود
  • معاون صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه ثبت‌نام بیمه تکمیلی هنرمندان از یکم خرداد ۹۸ شروع می‌شود، گفت: در استان لرستان بیمه هنرمندانی را که فاقد بیمه باشند به‌شرط تأیید احراز هویت از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد انجام خواهیم داد.

    به گزارش نیساخبر، منصور وحیدی‌فر ظهر امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه‌ها و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کوهدشت که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ما در حیطه خودمان مسئولیتی داریم آن‌چه را در کوهدشت وعده می‌کنیم پیگیری و درخواست‌های خود را مطالبه کنید، ما به‌دنبال رزومه جمع‌کردن نیامده‌ایم ما در این شهرستان هستیم تا مشکلات هنرمندان را برطرف و هنرمندان گمنام دیار کهن کوهدشت را شناسایی کنیم و آنچه‌ را به‌عنوان دین بر گردن ما نهاده‌اند عمل کنیم.

    وی با بیان اینکه بخشی از کاستی‌هایی که هنرمندان در جلسه امروز مطرح کردند و در حیطه اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان است آن‌ها باید پاسخگو باشند، افزود: بنا به دستور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به کوهدشت آمده‌ام تا به خواسته‌های شما گوش کنم و آن‌چه را در توان مجموعه است عمل کنیم.

    معاون صندوق اعتباری هنر در رابطه با بیمه تأمین اجتماعی و رسالت صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: بنده در استان لرستان اعلام کردم که ما تا پایان اردیبهشت بیمه هر کسی را که فاقد بیمه و متقاضی بیمه تأمین اجتماعی باشد به‌شرط تأیید احراز هویت از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهیم داد.

    وی بیان کرد: ما در رابطه با بیمه تأمین اجتماعی برای کسانی که سابقه داشته باشند و یا نداشته باشند حدّ یقفی نداریم، هر کسی که متقاضی بیمه تأمین اجتماعی باشد، اگر سابقه بیمه هم در گذشته داشته باشد سابقه بیمه او را قبول می‌کنیم و احراز صلاحیت او مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ست.

    ۸۵۰۰۰ عضو صندوق اعتباری هنر

    وحیدی‌فر گفت: کار ما ممیزی و شناسایی نیست، کار ما خدمت‌رسانی در راستای شناسایی هنرمندان است، ما در رابطه با بیمه تأمین اجتماعی منعی نداریم.

    معاون صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: الآن تمام هنرمندانی که در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند بالغ بر ۸۵هزار نفر هستند، از این تعداد ۴۲هزار نفر تحت‌پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اگر هنرمندانی در مجموعه دیگری شاغل هستند و از بیمه تأمین اجتماعی یا بیمه درمان آن‌جا بهره‌مند هستند می‌توانند از مزایای بیمه تکمیلی ما استفاده کنند.

    وحیدی‌فر اظهار داشت: در مزایای بیمه تکمیلی یارانه خوبی را به هنرمندان خواهیم داد بحث درمان مقوله اصلی ماست، هنرمندان ما نباید دغدغه درمان داشته باشند و تمام تلاش خود را مصروف بر این کرده‌ایم که بحث درمان را تا حد قابل ملاحظه‌ای عمل کنیم.

    وی با ابراز اینکه “سه طرح در صندوق اعتباری هنر داریم که در دولت تدبیر و امید آن را عملیاتی کرده‌ایم”، افزود: کمترین هزینه توسط هنرمندان در رابطه با بیمه تکمیلی پرداخت شود بهترین خدمات را ارائه می‌دهیم.

    معاون صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ طرحی در بیمه تکمیلی داشتیم که بیش‌ترین درصد یارانه را خود صندوق به آن طرح اختصاص داد تا براساس آن افراد هنرمند با پرداخت ۶۰هزار تومان به‌صورت سالیانه بتوانند از خدمات درمانی رایگان استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه “ما خواسته‌ایم که هنرمندان در این طرح مشارکت کنند و نسبت به سلامت خود دغدغه داشته باشند”، اضافه کرد: ما در این وظیفه قدری خود هنرمندان را سهام‌دار کرده‌ایم که با پرداخت ۶۰هزار تومان به‌صورت سالیانه از بهترین خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

    پرداخت وام قرض‌الحسنه

    وحیدی‌فر گفت: ثبت‌نام بیمه تکمیلی هنرمندان از یکم خرداد ۹۸ شروع می‌شود اگر عضویت را ندارند تکمیل کنند تا از مزایای صندوق هنر بهره‌مند شوند.

    معاون صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را با وجود تحریم‌ها و کمبودهای نقدینگی در کشور بر این گذاشته‌ایم که بتوانیم بخشی از مشکلات هنرمندان را رفع کنیم، با تمهیدات و تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک کارآفرینی امید و صندوق مهر ایران منعقد کرده‌ایم توانستیم در سال گذشته به کسانی که نیازمند بودند تسهیلاتی را پرداخت کنیم.

    وحیدی‌فر اظهار داشت: در تسهیلات کارآفرینی وام را براساس مستندات و طرح‌های عملیاتی‌ای که باید مورد تأیید کمیسیون‌های مربوط قرار بگیرد پرداخت می‌کنیم، این وام براساس شرایط قانون بانکداری کشور است؛ وامی که پرداخت می‌کنیم وام قرض‌الحسنه بوده و پرداخت‌های تسهیلات از طریق صندوق اعتباری هنر بدون‌بهره است.

    وی با اظهار اینکه “در صندوق بیمه هنر وام‌هایی را به‌عنوان وام‌های ضروری پرداخت می‌کنیم”، افزود: ما چون با کثرت افراد طرف هستیم تمام تلاشمان را معطوف کرده‌ایم که بتوانیم به‌عنوان یک احتیاج ضروری و نه به‌عنوان کسی که بخواهد این پول را برای کار هنری خرج کند به هر نفر متقاضی براساس شرایط و ضوابط اجرایی ۴ تا ۵ میلیون تومان پرداخت کنیم، این وام قرض‌الحسنه و بدون‌بهره است و در نزدیک‌ترین شعبه محل اقامت می‌توانید از این تسهیلات استفاده کنید.

    معاون صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: طرح کمک‌مستمری مربوط به هنرمندانی‌ست که از بضاعت مالی کم برخوردارند، توانایی کارکردن ندارند و سن آنان به ۶۰ سال رسیده، تا ما بتوانیم بخشی از هزینه‌های آن‌ها را حل‌وفصل کنیم.

    وی بیان کرد: کمک‌مستمری در دو سال و نیم پیش ۱۲۰هزار تومان بود، بعد  در افزایش‌های بعدی به ۱۵۰هزار تومان و ۲۵۰ هزار تومان رسید،  براساس هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفته قرار است که سالیانه این مبلغ به‌شرطی که بودجه آن را سازمان برنامه‌وبودجه در اختیار صندوق بگذارد رشد داشته باشد، متأسفانه در اشتباهی که صورت گرفته بود چون در سال ۹۷ افزایش چشمگیری از نگاه آنان داشتیم این عدد را برای سال ۹۸ لحاظ نکردند ولی امیدواریم که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده این عدد افزایشی داشته باشد.

    بیمه هنرمندان کوهدشت

    وحیدی‌فر گفت: ما می‌توانیم تمام هنرمندانی که در کوهدشت و توابع کوهدشت هستند به‌شرط تکمیل عضویت در صندوق اعتباری هنر در یک ماه آینده نسبت به برگزاری بیمه آن‌ها اقدام کنیم.

    معاون صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: تمام متقاضیانی که نیاز به تسهیلات دارند مکاتبه با صندوق بیمه اعتباری داشته باشند قول می‌دهیم که در اسرع وقت به بانک عامل معرفی کنیم و کار آنان حل‌وفصل شود، ما در رابطه با طرح کمک‌مستمری برای استان لرستان در سال گذشته بالاترین تعداد اعضا را داشته‌ایم و امسال نیز آمادگی داریم که کار هنرمندان را انجام بدهیم.

    وحیدی‌فر اظهار داشت: تسهیلات کارآفرینی در کشور چارچوب‌های مشخصی دارد، براساس چارچوب‌ها افراد متقاضی را به صندوق کارآفرینی امید برای تسهیلات معرفی می‌کنیم تا تسهیلاتی را دریافت کنند.

    وی اضافه کرد: سازوکار بیمه‌ای ما این است که ۱۰درصد از حق بیمه هنرمندان توسط دولت و به‌عنوان صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود، هشت درصد پرداختی حق بیمه را خود هنرمندان پرداخت می‌کنند، دولت کار خوبی را در سال ۹۷ شروع کرد و براساس آن فرقی بین بیمه‌های اجباری برای حداقل حقوق و هنرمندان و صنوفی که در ذیل برنامه‌های حِرَف و مشاغل آزاد هستند وجود ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *