×

 چالش جاماندگان طرح معیشتی دولت؛
جامعه کارگری لرستان محروم از دریافت بسته معیشتی/اظهار بی‌اطلاعی مسئولان از آمارها!

  • کد نوشته: 10860
  • آذر ۱۲, ۱۳۹۸
  • ۰
  • جامعه کارگری لرستان مشمول طرح حمایت معیشتی دولت نشد و مبلغی دریافت نکردند.

    جامعه کارگری لرستان محروم از دریافت بسته معیشتی/اظهار بی‌اطلاعی مسئولان از آمارها!
  • پس از اجراشدن طرح مدیریت سوخت و افزایش قیمت بنزین، دولت طرح حمایت معیشتی را در دستور کار خود قرارداد و بنا بود مردم به‌صورت ماهیانه از کمک‌ نقدی دولت بهره‌مند شوند.

    دولت بسته کمک‌معیشتی را طی سه مرحله برای ۶۰ میلیون ایرانی در نظر گرفته بود و بر اساس اعلام سازمان برنامه‌وبودجه بنا بود تا دوم آذرماه این مبلغ به‌حساب این تعداد واریز شود.

    رقم مشخص‌شده دولت برای خانوار‌های یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار‌های دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار‌های چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان بود.

    کمک‌معیشت دولت به همه نرسید!

    طبق گفته مسئولان اقشار کم‌درآمد جامعه مشمول طرح کمک معیشتی می‌شدند اما باگذشت چندین روز از آخرین واریزی دولت، نکته قابل‌تأمل این است که چرا بخش زیادی از کارگران و اقشار کم‌درآمد جامعه این مبلغ را دریافت نکردند!

    علی دهقان نژاد دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان اظهارداشت: تعداد زیادی از کارگران لرستانی که نه دارای حقوق ثابت، نه ماشین مدل‌بالای و نه حتی منزل مسکونی هستند، از این طرح حذف‌شده‌اند.

    وی افزود: آیا در حق کارگری که ماهیانه یک و نیم میلیون تومان درآمد داشته و یک‌سوم آن جای اجاره خانه می‌رود ظلم نشده است؟ تعجب می‌کنم که چرا نمایندگان استان فریادرس کارگران زحمتکش استان نیستند و به وضعیت این قشر محروم رسیدگی نمی‌کنند.

    دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند کارگران نجیب‌ترین قشر جامعه هستند عنوان کرد: چرا درجامعه ما همواره به این قشر زحمتکش کمتر توجه می‌شود و همیشه باید کارگران مورد آزمون‌وخطا قرار بگیرند؟

    حذف کارگران از طرح معیشتی

    وی بابیان‌ این‌که لرستان یکی از استان‌های محروم با حجم انبوهی از کارخانجات راکد و تعطیل است، خاطرنشان کرد: اکثر کارگران ازیک‌طرف به‌واسطه تعطیلی واحدهای تولیدی از کار بیکار شده و از طرف دیگر از طرح کمک‌معیشتی دولت نیزمحروم شده‌اند؛ این قشر همواره سکوی پرتاپ نمایندگان و مسئولان بوده‌اند اما متأسفانه کوچک‌ترین حمایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

    دهقان نژاد خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متأسفانه در برهه‌ای قرار داریم که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، کارخانجات این استان برای تعطیلی از همدیگر سبقت‌گرفته و جوانان زیادی در جستجوی کار، شهر و دیارشان را ترک کرده‌اند و راه مهاجرت را در پیش‌گرفته و آواره استان‌های دیگر شده‌اند.

    سرک کشیدن به‌حساب‌های خالی

    وی به گرانی بنزین اشاره کرد و اظهار داشت: من به‌عنوان نماینده کارگران سؤال می‌کنم که بر اساس کدام آمار و ارقام بسته حمایتی به اغلب خانواده‌های این کارگران تعلق نگرفته‌ است؟ سزاوار نیست که استان کمتر برخوردار لرستان با استان‌های برخوردار کشور موردقیاس واقع و درنهایت سهم اندکی از حمایت‌های دولت شامل حال آن شود.

    دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان به سخنان اخیر معاون وزیر کار مبنی بر سرک کشیدن در حساب‌های شخصی مردم اشاره کرد و افزود: طرح کمک‌معیشتی برای آن دسته از افرادی که واقعاً دغدغه‌ نان شب و اجاره خانه نداشته‌اند واریزشده است، حال که نوبت به کارگران رسیده می‌خواهند در حساب خالی آنان سرک بکشند!

    کارگران باسیلی صورت خود را سرخ نگه‌داشته‌اند

    وی عنوان کرد: دولت بداند این کارگران شریف فقط باسیلی صورت خود را سرخ نگه‌داشته‌اند تا شرمنده خانواده‌شان نشوند، اگر کارگران اجازه بدهند در حساب‌هایشان سرک بکشند آیا دولت مثل دیگر قول‌هایی که داده است به حال این قشر ضعیف خواهد رسید یا باز بر سر افزایش حقوق چنددرصدی ماه‌ها جلسه خواهد گرفت و در آخر هم کارگر را از حق خود محروم خواهد کرد؟

    دهقان نژاد تصریح کرد: بنده به‌عنوان خادم کارگران استان لرستان حاضرم لیست حساب‌های کارگرانی را در اختیار دولت بگذارم که در شرایط اسفناکی زندگی می‌کنند و توسط همین دولت از سبد معیشتی محروم شده‌اند؛ اگر اجازه سرک کشیدن در حساب‌های مردم به دولتمردان داده شد تقاضا داریم در جلسات هیات دولت راه‌حلی نیز برای بی‌تدبیری و تعطیلی کارخانجات لرستان بیندیشند تا بلکه کارگرانی که همواره پشتیبان این نظام و انقلاب بوده‌اند بتوانند باکار و تلاش کسب درآمد کرده و کمتر شرمنده خانواده‌هایشان باشند.

    وی گفت: وزارت رفاه بر اساس چه آماری بسته معیشتی کارگران لرستان را به‌حساب آنان واریز کرده است درحالی‌که مدیران استانی مرتبط با این طرح از آمار و ارقام اعلام‌شده اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند؟!

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *