×

جای سؤال است که چرا تولیدات داخل استان لرستان حمایت و خریداری نمی‌شود

  • فروردین ۱۷, ۱۳۹۶
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه باید از تولیدات داخلی استفاده شود، گفت: جای سؤال است که چرا تولیدات داخل استان حمایت و خریداری نمی‌شود. به گزارش نیساخبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امشب در جلسه شورای اداری لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد ضمن  تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: […]

    جای سؤال است که چرا تولیدات داخل استان لرستان حمایت و خریداری نمی‌شود
  • جای سؤال است که چرا تولیدات داخل استان لرستان حمایت و خریداری نمی‌شود

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه باید از تولیدات داخلی استفاده شود، گفت: جای سؤال است که چرا تولیدات داخل استان حمایت و خریداری نمی‌شود.

    به گزارش نیساخبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امشب در جلسه شورای اداری لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد ضمن  تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه بسیار پرفضیلتی است که اهل معنویت و عرفان سال معنوی خود را اول ماه رجب قرار می‌دادند.

    وی ماه رجب را ماه گسستن از تعلقات دنیوی دانست و افزود: ماه رجب ماه امت و ولایت است چون در این ماه ولایت مولود کعبه امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) قرار دارد.

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به نام‌گذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره و عنوان کرد: همه ما در برابر این نام‌گذاری وظیفه‌داریم چراکه این نام‌گذاری  جنبه تزئینی و تشریفاتی ندارد و یک وظیفه شرعی است که از سوی مقام معظم رهبری تعیین‌شده است.

    وی بابیان اینکه وظیفه شرعی ما را ولی‌فقیه تعیین می‌کند بیان کرد: به‌طور یقین تحقق شعار سال به عزم عمومی و به‌ویژه همت مسئولان بستگی دارد.

    آیت‌الله میرعمادی گفت: برای تحقق شعار سال همه مردم باید بسیج شوند از طرفی مسئولان نیز باید احساس مسئولیت کنند و میدان بیایند بنابراین باید جهت‌گیری کارها باید به سمت تولید و اشتغال باشد چراکه همه گرفتاری‌ها از بیکاری است.

    وی علت عمده بروز آسیب‌های اجتماعی را بیکاری دانست و تصریح کرد: اشتغال سبب امنیت، اقتدار، پیشرفت، رشد، تغییر می‌شود.

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه ما باید سرنوشت خود را خودمان بسازیم، اظهار داشت: تکرار اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری به این دلیل است که این سیاست به‌طور کامل عملی نشد بنابراین باید یک سیاست راهبردی وجود داشته باشد.

    وی عوامل تغییر و تحول را در رفتار انسان دانست و افزود: سرنوشت انسان به‌وسیله رفتار انسان  تعیین می‌شود از این رو تحول نیز در سایه رفتار انسان به وجود می‌آید بنابراین اگر رفتار تغییر کند پیشرفت حاصل می‌شود.

    آیت‌الله میرعمادی عوامل تغییر و تحول در جامعه را به دودسته معنوی و مادی تقسیم و عنوان کرد: خداوند در قرآن ایمان، تقوا، اخلاق، استغفار، محبت، صداقت و پایبندی به ارزش‌ها را متذکر شده است بنابراین اگر این صفات‌ها اتفاق بیفتد، تفضل خداوند حاصل می‌شود.

    وی جبران نقص، کمبود و کاستی‌ها را عین کمال دانست و بیان کرد: استغفار نشانه کمال است و ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و از عوامل معنوی که بسیار مهم است و سبب تغییر حالت و سرنوشت می‌شود به عوامل مادی روی بیاوریم.

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان  سعی و تلاش را از عوامل مادی  تغییر و تحول در جامعه دانست و گفت: بی‌تحرکی، سستی و بی‌انگیزگی سبب بدبختی و محرومیت می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: یک مدیر باید تحرک و انگیزه داشته باشد و در جامعه نشاط ایجاد کند پس در سال جدید باید باانگیزه بیشتر به امر تولید پرداخت.

    آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه همه تلاش‌های ما باید در جهت تولید و اشتغال باشد اظهار داشت: باهمت استاندار لرستان سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت و ما نیز باید در گفتار و بیان منصف باشیم و حقایق را بیان کنیم و خدمات را بازگو کنیم.

    وی با اشاره به اینکه امسال باید بر روی تولید و پایین آوردن آمار بیکاری متمرکز شویم، افزود: تولید و کاهش بیکاری یک وظیفه ملی است.

    نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه باید از تولیدات داخلی استفاده شود، عنوان کرد: جای سؤال است که چرا تولیدات داخل استان حمایت و خریداری نمی‌شود چراکه در وهله اول تولید استان باید به مصرف مردم استان  برسد و از مدیران انتظار می‌رود که برای ادارات از تولیدات داخل استان استفاده کنند.

    وی به ظرفیت‌های مختلف استان لرستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های طبیعی  استان مانند گردشگری و طبیعت‌گردی می‌تواند به تولید و اشتغال تبدیل شود بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها و منابع  برای تولید و اشتغال  استفاده کرد.

    آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره و عنوان کرد: ما باید انتخابات را باشکوه و با آرامش برگزار کنیم و حضور حداکثری مردم را داشته باشیم چون اگر انتخابات درستی داشته باشیم سرنوشت ما به‌طور یقین عوض می‌شود.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *