×

جهیزیه سنگین،مانعی در مسیر ازدواج/ خوشبختی در یک ازدواج ساده

  • دی ۲۹, ۱۳۹۶
  • ۰
  • این روزها تهیه یک جهیزیه کامل برای راهی کردن زوج ها به خانه بخت به یکی از مهمترین دغدغه های خانواده تبدیل شده و جهیزیه های سنگین،مانعی در مسیر ازدواج جوانان است.   به گزارش نیساخبر” می توان زندگی مشترک را بدون تجملات، به صورت ساده آغاز کرد، زندگی که به دور از چشم و هم […]

    جهیزیه سنگین،مانعی در مسیر ازدواج/ خوشبختی در یک ازدواج ساده
  • جهیزیه سنگین،مانعی در مسیر ازدواج/ خوشبختی در یک ازدواج ساده

    این روزها تهیه یک جهیزیه کامل برای راهی کردن زوج ها به خانه بخت به یکی از مهمترین دغدغه های خانواده تبدیل شده و جهیزیه های سنگین،مانعی در مسیر ازدواج جوانان است.

     

    به گزارش نیساخبر” می توان زندگی مشترک را بدون تجملات، به صورت ساده آغاز کرد، زندگی که به دور از چشم و هم چشمی و با دنیایی از محبت و صمیمت آغاز شود قطعا دوام و قوام بیشتری دارد.

    بهترین سالن های عروسی، ماشین عروس، لباس و دسته گل و فیلمربرداری مواردی هستند که بسیاری از زوج های جوانی که در آستانه آغاز زندگی مشترک هستند به آن فکر می کنند، آغاز زندگی با بهترین مراسم یکی از دغدغه های جوانان است.

    جوانانی که تمایل دارند بهترین عروسی را در میان فامیل و آشنایان برگزار کنند که به قول خودشان همه تعجب کنند و گاهی برای برگزاری این مراسم خود و والدین را سالها مقروض می کنند.

    تصویر مرتبط

    چشم و هم چشمی مدتهاست که در مسئله ازدواج جوانان رخنه کرده است، بسیاری از دختران بر این باروند که تا جهیزیه کامل تهیه نکنند به ازدواج هم فکر نکنند و باید همه وسایل و لوازم منزل بهترین نوع در بازار باشد تا حرفی در این زمینه باقی نماند.

    تهیه جهیزیه چند ده و یا صد میلیونی یکی از موانع ازدواج شده و تاخیر در ازواج را به دنبال دارد در حالی که با یک زندگی ساده می توان زندگی مشترک را آغاز کرد.

    برخی از دختران برای راهی شدن به خانه بخت والدین خود را دچار سختی و فشار می کنند که باید یک جهیزیه کامل تهیه کنند اما گاهی والدین مجبور هستند برای تهیه این جهیزیه وام هایی دریافت کنند و سالهای سال اقساط این وام را پرداخت کنند.

    خانواده های زیادی هم در اطراف ما هستند که قادر به تهیه حتی چند قلم کالا برای جهیزیه نیستند و گاهی خیرین برای تهیه این جهیزیه آستین بالا می زنند.

    نتیجه تصویری برای جهیزیه سنگین

    متاسفانه چشم و هم چشمی سبب شده تا این روزها تهیه جهیزیه یکی از مهمترین دغدغه جوانان باشد و نیاز است که ازدواج آسان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

    ثروت و پول خوشبختی نمی آورد، این جمله ای است که بارها و بارها همه ما شنیده ایم، زوج های زیادی هستند که یک زندگی کاملا مرفهی دارند و هیچ چیز در زندگی آنها کم نیست اما مشکلاتی دیگر بر سر راهشان سبز می شود که قادر به ادامه زندگی نیستند و به طلاق می رسند.

    به نظر می رسد خوشبختی را باید در جای دیگری جستجو کرد، خوشبختی در جهیزیه کامل، مهریه بالا، زندگی مرفه نیست بلکه خوشبختی در یک زندگی ساده بدور از تجملات با گذشت، محبت و صمیمت است.

    جهیزیه

    “امین روشن پور” جامعه شناس در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: متاسفانه تهیه جهیزیه آنچنانی سبب شده تا برخی از دختران ترجیح دهند دیرتر به خانه بخت روند اما جهیزیه کاملی داشته باشند و این امر سبب بالا رفتن سن ازدواج می شود.

    وی اضافه کرد: خوشبختی در رفاه کامل و داشتن جهیزیه کامل نیست بلکه خوشبختی را می توان در یک زندگی ساده و پر از محبت، صمیمیت و گذشت زوج های جوان دید که این زندگیهای به دور از تجملات و چشم و هم چشمی قطعا دوام بیشتری دارند.

    روشن پور اظهار داشت: احساس خوشبختی درونی است و ارتباطی با زندگی آنچنانی ندارد چه بسا افراد زیادی هستند که یک زندگی کامل دارند اما به دلیل مشکلات دیگر از هم جدا می شوند.

    به گفته وی در واقع جهیزیه کمکی به زوج ها برای آغاز زندگی مشترک است و این رسم از گذشته بوده اما امروزه تجملگرایی در تهیه جهیزیه ورود پیدا کرده در حالی که زوج های جوان با زندگی آسان و ساده می توانند زیر یک سقف بروند و زندگی را آغاز کنند.

    نتیجه تصویری برای ازدواج ساده

    این جامعه شناس افزود: این روزها جوانان توقعات بالایی دارند و می خواهند همه وسایل و لوازم زندگی آنها با میل خودشان تهیه و چیده شود که این امر سبب شده تا خانواده های زیادی برای تهیه این جهیزیه ها وام های بسیار زیادی دریافت کنند و سالها هزینه پرداخت کنند.

    به گفته وی برای ترویج یک زندگی ساده و آسان نیاز است همه وارد عمل شوند و رسانه ها این سادگی را به نمایش بگذارند و زوج هایی که با داشتن یک زندگی ساده، خوشبخت و موفق هستند را بیشتر به عنوان الگو معرفی کنند.

    انتهای پیام/

    منبع خبر: بازتاب بروجرد

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *