×

جوان خلاق الشتری به تنهایی سلسله را صنعتی کرد

  • اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
  • ۰
  • «فرامرز چراغی» جوان خلاق الشتری است که با تکیه بر استعداد و تجربه توانسته است کمباینی با خصوصیات منحصر بفرد تولید کند. وی می‌گوید اگر بانک‌ها تولید بومی را حمایت نکنند، تولید ملی عملیاتی نخواهد شد. به گزارش نیساخبر وبه نقل از لرسو«فرامرز چراغی» جوان خلاق الشتری است که با تکیه بر استعداد و تجربه […]

    جوان خلاق الشتری به تنهایی سلسله را صنعتی کرد
  • «فرامرز چراغی» جوان خلاق الشتری است که با تکیه بر استعداد و تجربه توانسته است کمباینی با خصوصیات منحصر بفرد تولید کند. وی می‌گوید اگر بانک‌ها تولید بومی را حمایت نکنند، تولید ملی عملیاتی نخواهد شد.

    به گزارش نیساخبر وبه نقل از لرسو«فرامرز چراغی» جوان خلاق الشتری است که با تکیه بر استعداد و تجربه توانسته است کمباینی با خصوصیات منحصر بفرد تولید کند. از جمله خصوصیات این وسیله مورد پرکاربرد در بخش کشاورزی، طراحی و ساخت بیشتر قطعات آن توسط شخص چراغی جهت بهبود بهره‌وری و افزایش بازدهی کمباین است. این کمباین با ورق بسیار مرغوب و با کارایی بسیار بالا ساخته شده است.

    قطعات این وسیله با پیچ و مهره پیچ و مهره کاسه نمد به متصل شده‌اند که این امر موجب ارتقاء کارایی آن و استحکام بدنه خواهد شد. این کمباین نسبت به سایر محصولات مشابه موجود، بیش از ۲۰۰ عدد قطعه کمتر در آن بکار رفته و قسمت حرکت کننده آن به گونه‌ای طراحی شده که فاقد کلاج و کاملاً اتوماتیک خواهد بود. چراغی با خلاقیت در ساخت تمامی قطعات این کمباین، سعی در نوآوری‌های ویژه‌ای کرده از جمله که در قسمت خرمن‌کوب این وسیله، طراحی جدید بکار رفته و با سایر کمباین‌های موجود متفاوت و بهینه‌سازی شده است.

    مسئولین و متولیان مربوطه در قدم اول در حمایت از این نوآوری خلاقانه، اقدام به صدور پروانه تولید قطعات کمباین را صادر کرده‌اند اما صدور پروانه ساخت انبوه دستگاه کمباین بهینه‌سازی شده توسط چراغی را منوط به داشتن کارگاه تولیدی کرده‌اند که با توجه به هزینه‌های بالای موجود، چراغی توان ایجاد چنین کارگاهی را ندارد. در کمباین‌های موجود بسیاری از قطعات از سایر کشورها وارد می‌شوند اما تلاش شده است تا بیشتر قطعات توسط گروه کاری وی تولید گردد.

    چراغی در این رابطه می‌گوید: با رویکرد تکیه بر توان داخلی و در راستای حمایت از تولیدات بومی ثابت کردیم که هم همه قطعات کمباین را می‌شود در داخل با کیفیت بهتر تولید کرد و هم اینکه کارایی این وسیله ارزشمند در بخش کشاورزی را می‌شود به طور چشم‌گیری افزایش داد.

    وی می‌افزاید: همه هزینه‌های جاری ساخت این کمباین را شخصاً پرداخت کرده‌ام و در برخی موارد از دوستان قرض نموده‌ام.

    این جوان نخبه ادامه می‌دهد: برای ارائه تسهیلات مطابق دستورات صادر شده مسئولان استانی به یکی از بانک‌های الشتر مراجعه کردم و گفتند می‌بایست قبلاً مبلغ ۵۰ میلیون تومان واریز نمایی تا پس از آن مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنید که بنده توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداشتم.

    وی تصریح می‌دارد: انتظار این است که بانک‌ها در راستای حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات را آسان پرداخت نمایند و سنگی را از پیش پای رونق تولیدات بومی بردارند.

    چراغی خاطرنشان می‌سازد: اگر مبلغ درخواستی بانک مذکور را می‌داشتم، حتماً این پروژه را خیلی زودتر از اینها تکمیل می‌کردم؛ من به خاطر فشارهای مالی زیاد به به دریافت تسهیلات روی آوردم که متأسفانه با این روند، مشکلات بنده بیشتر خواهد شد.

    وی تأکید می‌کند: اگر بانک‌ها تولید بومی را حمایت نکنند، شاید اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب آنگونه که باید باشد، عملیاتی نخواهد شد.

    با ساخت این کمباین، هزینه خرید کمباین برای کشاورزان به کمتر از نصف در بازار کاهش خواهد یافت که مبلغی قابل تأمل است. فیلم زیر به روند پیشرفت ساخت کمباین بهینه‌سازی شده توسط این جوان نخبه الشتری پرداخته و از مشکلات پیش روی تولید می‌گوید.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *