×

حال زار سپرده گذاران موسسه آرمان؛ بازداشت مالباختگان و قسر در رفتن مقصران/ لزوم برخورد دستگاه قضایی با عاملان اصلی

  • کد نوشته: 6271
  • مهر ۲۲, ۱۳۹۶
  • ۰
  • با گذشت قریب به پنج ماه از مشکلات به وجود آمده برای سپرده گذاران موسسه بدون مجوز آرمان کماکان چشم امید خیلی از مالباختگان به وعده های مسئولان است.   به گزارش نیساخبر، در طی چند ماه گذشته که برای موسسه آرمان مشکلاتی به وجود آمد و سپرده گذاران این موسسه نتوانستند پول خود را پس […]

    حال زار سپرده گذاران موسسه آرمان؛  بازداشت مالباختگان و قسر در رفتن مقصران/ لزوم برخورد دستگاه قضایی با عاملان اصلی
  • بازداشت مالباختگان و قسر در رفتن مقصران/ لزوم برخورد دستگاه قضایی با عاملان اصلی

    با گذشت قریب به پنج ماه از مشکلات به وجود آمده برای سپرده گذاران موسسه بدون مجوز آرمان کماکان چشم امید خیلی از مالباختگان به وعده های مسئولان است.

     

    به گزارش نیساخبر، در طی چند ماه گذشته که برای موسسه آرمان مشکلاتی به وجود آمد و سپرده گذاران این موسسه نتوانستند پول خود را پس بگیرند بارها شاهد وعده های توخالی مسئولان بودیم.هر کدام با اعلام کردن زمانی تاریخ پرداخت پول و سپرده مردم به چند روز عقب تر انداختند و با شانتاژ های خبری سعی کردند جو عمومی معترضان را نیز بخوابانند.

    بر اساس شنیده ها خود موسسه آرمان با چند مشاور نیز وارد مذاکره شد و تلاش کردند به نوعی اوضاع را آرام نشان دهند تا شاید مردم نیز اندکی صبر پیشه ورزند.

    روزها گذشت و اخباری مبنی بر ادغام موسسه آرمان با موسسه ملل منتشر شد و موسسه ملل نیز با منتشر کردن چند اعلامیه رسمی سعی در آرام کردن مشتریان موسسه آرمان را داشت و تا حدودی نیز توانستند به این خواسته خود دست یابند.

    اما کماکان عمده سپرده گذاران به پول شان نرسیده اند و بخش زیادی از سرمایه مردم طبق گفته مدیر عامل موسسه ملل در اختیار خود سهامداران موسسه آرمان است و تاکنون آن ها را در اختیار بانک مرکزی و موسسه ملل قرار نداده اند.

    در این بین چیزی که جای تأمل دارد برخورد دستگاه قضایی و انتظامی با مالباختگان و خبرنگاران و معترضین به عملکرد موسسه آرمان است.

    از سویی مشاهده شده که برخی از عوامل انتظامی با افراد مالباخته و معترض برخورد فیزیکی داشته اند و دستگاه قضایی نیز حکم بازداشت برخی دیگر را صادر کرده و حتی پای خبرنگاران لرستانی نیز به محاکم قضایی جهت مطالبه گری هایی که در این خصوص داشته اند مکررا باز شده است.

    امروز نیزه شنیده شد یکی از مال باختگانی که چند وقت پیش در یکی شعب موسسه ملل یک نوحه طنز خوانده بود و در گروه ها و کانال های تلگرامی منتشر شده است نیز بازداشت شده است.

    هر چند موافق برگزاری تجمعات غیر قانونی و آسیب رساندن به اموال عمومی و توهین به مسئولان از سوی سپرده گذاران نیستیم اما آیا راهی برای اعتراض افراد مالباخته که عمدتا هست و نیست شان در این مدت از دست رفته است نباید ایجاد شود؟

    حال این سوال پیش می آید که دستگاه محترم قضایی تاکنون چه اقدامی را برای دستگیری و بازداشت افرادی که در موسسه آرمان پول مردم را در قالب املاک ضبط کرده اند و تاکنون به بانک مرکزی و موسسه ملل نداده اند انجام داده است.

    افکار عمومی و مال باختگان موسسه آرمان انتظار دارند دستگاه محترم قضایی که همواره محل دادخواهی مظلومان است نسبت به برخورد شدید و جدی با افراد منفعت طلب را در دستور کار قرار دهد و آب را از سرچشمه ببند.

    چرا که بر اساس اخبار واصله طبق دستورات قضایی مال باختگان این موسسه حتی اجازه شکایت از این موسسه جعلی و سودجو نیز ندارند.

    انتهای پیام/

    نویسنده : م.محمودی

    منبع: سفیر افلاک

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *