×

حضور در المپیک ۲۰۲۰ تنها آرزوی قلبی موی‌تای‌کار لرستانی/ بانوی لرستانی تیم ملی موی‌تای:داشتن حجاب اولویت نخستم در مسابقات ورزشی است/ مسوولان توجهی به ورزش رزمی ندارند

  • تیر ۲۴, ۱۳۹۷
  • ۰
  • بهاره مرادیان حجاب را مانع ورزش حرفه‌ای نمی‌داند، همان‌طور که سالیان قبل ثابت کرد ورزش رزمی مختص آقایان نبوده و یک دختر با تمام ظرافت‌اش می‌تواند هم‌پای مردان افتخارآفرین شود.   به گزارش نیساخبر، حجاب را مانعی برای ورزش حرفه‌ای نمی‌داند، همان‌طور که سالیان قبل ثابت کرد ورزش رزمی مختص آقایان نبوده و یک دختر […]

    حضور در المپیک ۲۰۲۰ تنها آرزوی قلبی موی‌تای‌کار لرستانی/ بانوی لرستانی تیم ملی موی‌تای:داشتن حجاب اولویت نخستم در مسابقات ورزشی است/ مسوولان توجهی به ورزش رزمی ندارند
  • بهاره مرادیان حجاب را مانع ورزش حرفه‌ای نمی‌داند، همان‌طور که سالیان قبل ثابت کرد ورزش رزمی مختص آقایان نبوده و یک دختر با تمام ظرافت‌اش می‌تواند هم‌پای مردان افتخارآفرین شود.

     

    به گزارش نیساخبر، حجاب را مانعی برای ورزش حرفه‌ای نمی‌داند، همان‌طور که سالیان قبل ثابت کرد ورزش رزمی مختص آقایان نبوده و یک دختر با تمام ظرافت‌اش می‌تواند هم‌پای مردان رزم کرده و افتخارآفرین شود.

    دختری که پیشرفتش را مرهون حمایت‌های خانواده‌ای می‌داند که از کودکی نه تنها مانعی برای حضورش در رشته رزمی نشدند بلکه با فراهمی امکانات و برنامه‌ریزی‌های درست او را در مسیر صحیح حرفه‌ای شدن قرار دادند.

    تنها بانوی موی تای لرستانی در تیم ملی آرزویش حضور در المپیک ۲۰۲۰ است و از امیدواری‌ها برای پذیرش این رشته در بین رشته‌های المپیک سخن می‌گوید.

    ورزشکار با اخلاقی که علی‌رغم حمایت‌ نشدن از سوی مسوولان، اما هنوز به آینده موی‌تای در لرستان امیدوار است و از متولیان امر می‌خواهد تخصصی‌تر به این رشته توجه کنند چرا که دیارش را قطب رزمی ایران دانسته و البته لایق بهترین‌ها.

    افتخاراتم را مدیون خانواده‌ هستم

    قهرمانی‌های برادر در مسابقات رزمی موی‌تای انگیزه‌ای می‌شود برای بهاره دختر ۲۲ ساله خطه قهرمان پرور کوهدشت که ادامه دهنده مسیر او شود و این رشته ورزشی را سند بزند به نام خانواده مرادیان.

    ورزشی که به نظر او برای بانوان لازم است و برخلاف مردم که آن را رزمی خشن می‌دانند اما معتقد است: موی‌تای از نظر کسانی که در این رشته فعالیت ندارند خشن است در حالی که ورزشی کاملا نیازمند به فکر و دقت بوده و برای همین است که بسیاری از رزمی‌کارها چهره‌ای آرام دارند.

    قهرمان مسابقات جهانی از هشت سالگی شروع به تمرین در رشته کیک بوکسینگ می‌کند و پنج سال بعد علاقمندی‌اش به موی‌تای او را مجاب کرده که وارد این رشته شود و به صورت حرفه‌ای آن را ادامه دهد.

    او می‌گوید:پدر و مادرم وقتی دیدند که در کنار ورزش نمرات خوبی را در امتحانات درسی کسب می‌کنم با تشویق‌هایشان در لحظات سخت امیدوارم کرده و راه را بیش از پیش برای پیشرفتم هموار می‌کردند، تمام زندگی و موفقیت‌هایم را مدیون خانواده‌ام هستم.

    تنها بانوی لرستانی تیم ملی موی‌تای

    مرادیان ادامه می‌دهد: در سن ۲۰ سالگی به عضویت تیم ملی درآمدم و طی ۱۳ سال توانستم ۲۳ مقام کشوری و انتخابی تیم ملی را حائز شوم.

    تنها بانوی لرستانی تیم ملی‌ موی‌تای هستم و در حال حاضر برای مسابقات حرفه‌ای تک مبارزه موی‌تای کشور ترکیه تمرین می‌کنم، ضمن اینکه مسابقات زیر ۲۵ سال دانشجویان جهان را در پیش دارم و برای مدال خوش رنگ طلا خواهم جنگید.

    لزوم انتخاب افراد متخصص برای سرپرستی رشته‌های رزمی 

    او لرستان را قطب رزمی ایران دانسته و حضور قهرمانان متعدد استان در این رشته را سندی برای سخن خود عنوان می‌کند.

    می‌گوید: استعداد لرستانی‌ها در رشته‌های رزمی بی‌نظیر است، ورزشکاران و مربیان بسیاری از استان به ورزش رزمی معرفی شدند و البته مدال‌های رنگارنگی نیز در مسابقات مختلف برای کشور کسب کردند.

    مرادیان معتقد است مسوولان استان آن‌طور که شایسته است به ورزش رزمی توجه ندارند، سالن اختصاصی برای رزمی‌کاران در نظر نگرفته و هیچ‌گونه حمایت مالی در جهت خرید لباس و هزینه ایاب و ذهاب خصوصا برای ورزشکاران حرفه‌ای ندارند.

    وی امیدوار است کسانی که سواد و تخصص رشته‌های رزمی را دارند برای سرپرستی هیات‌های این ورزش انتخاب شوند، چرا که در این صورت است که مشکلات به گونه ویژه‌تری دیده و البته بهتر به گوش مسوولان استان و کشور می‌رسد.

    ورزش برای زنان الزامی است

    برخلاف اینکه زنان تصور می‌کنند ورزش تنها برای لاغر شدن مفید است و در سلامتی افراد نقش کمرنگی دارد اما دارنده مدال طلای مسابقات بین المللی ۲۰۱۴توصیه می‌کند: بانوان حتما ورزش را در اولویت برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.

    می گوید: بانوان نباید خانه‌نشین شوند و به سلامتی خود اهمیت دهند، ورزش به طور قطع برای زنان علاوه بر اثرات مفید جسمانی تاثیرات شگرفی در آرامش روح و روان نیز دارد.

    تصور اینکه ورزش‌های رزمی پر از خشونت و صدمه دیدن است، اشتباه بوده و اگر واقعا در این زمینه علاقه‌ای در خود می‌بینند حتما به آن توجه کرده و به صورت حرفه‌ای ادامه‌اش دهند.

    آرزوی حضور در المپیک ۲۰۲۰

    قهرمان ایران و جهان از آرزوی دیرینه‌اش پرده برداشته و ادامه می‌دهد: آرزوی قلبی‌ام این است که با توجه به صحبت‌های مسوولان موی‌تای در ردیف رشته‌های المپیکی قرار بگیرد و به تبع آن من نیز در المپیک ۲۰۲۰ حضور یابم و برای کشور افتخارآفرینی نمایم.

    کمی خودمانی‌تر

    آن روی زندگی بهاره مرادیان نیز با ورزش عجین شده است،چنانکه می‌گوید: روز غیر ورزشی ندارم و اغلب ۸ ساعت تمرین را دارم با این وجود گاهی کوهنوردی کرده و کتاب‌های ورزشی نیز مطالعه می‌کنم.

    وی می‌گوید: تاکنون پیش نیامده که رشته‌ام به کمک زندگی شخصی‌ام بیاید اما قطعا اگر مجبور به استفاده از آن شوم این کار را خواهم کرد.

    مرادیان در ادامه به تمرینات فشرده صبح و عصر تیم ملی اشاره می‌کند و از اینکه در کنار مربیان کاربلد تیم ملی توانسته تجربیات بسیاری را کسب کند احساس خوشایندی دارد.

    دارنده مدال طلای مسابقات جهانی هندوستان در سال ۲۰۱۶ که داشتن حجاب را اولویت اول خود در مسابقات دانسته و تاکنون بر این عهد پایبند بوده است، می‌گوید: وقتی با قهرمانی‌ام  پرچم ایران را بالاتر از کشورهای دیگر می‌بینم احساس غیرت و غرور دارم و خوشحالی‌ام از اینکه ثابت کردم حجاب مانع پیشرفت ورزشکاران کشورهای اسلامی نیست، مضاعف می‌شود.

    مرادیان دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی است و درس خواندن را مانعی برای پیشرفت نمی‌داند، برای همین ادامه می‌دهد: برنامه‌ریزی‌های درسی و همچنین علاقه وافر به رشته‌ام باعث می‌شد با جدیت بیشتری درس بخوانم.

    وی به دختران هم سن و سال خود نیز توصیه می‌کند در کنار درس ورزش را ادامه دهند، هیچ یک را قربانی دیگری نکنند چرا که داشتن ذهن و روانی آماده نیازمند جسمی تندرست است.

    انتهای پیام/

    منبع:فارس

     

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *