×

حوزه گردشگری سلسله از کمبود امکانات رنج می‏‎برد

  • کد نوشته: 4460
  • اردیبهشت ۱, ۱۳۹۶
  • ۰
  • کارشناس گردشگری می‌گوید: متأسفانه زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صنعت گردشگری در سلسله مطلوب نیست و مناطق گردشگری سلسله از نبود برخی امکانات رفاهی رنج می‌برند و این امر، بازخوردی منفی در جهت رشد صنعت توریسم در شهرستان سلسله دارد. به گزارش نیساخبر، «رضا آذری» با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان سلسله در بخش صنعت گردشگری، اظهار […]

    حوزه گردشگری سلسله از کمبود امکانات رنج می‏‎برد
  • شهرستان سلسله در جذب گردشگر موفق نبوده است/ حوزه گردشگری سلسله از کمبود امکانات رنج می‏‎برد

    کارشناس گردشگری می‌گوید: متأسفانه زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صنعت گردشگری در سلسله مطلوب نیست و مناطق گردشگری سلسله از نبود برخی امکانات رفاهی رنج می‌برند و این امر، بازخوردی منفی در جهت رشد صنعت توریسم در شهرستان سلسله دارد.

    به گزارش نیساخبر، «رضا آذری» با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان سلسله در بخش صنعت گردشگری، اظهار داشت: رونق گردشگری بر پایه چهار اصل مهم جاذبه، امکانات، امنیت و تصویر بنا شده است.

     

    وی افزود: شهرستان سلسله سرزمینی است که به طور طبیعی برای جهانگردی و سیاحت بسیار مناسب است.

    آذری ادامه داد: فرهنگ و میراث تاریخی بی‌نظیر، تمدن باستانی، میهمان‌نوازی مردمان این دیار و بسیاری از جاذبه‌های گوناگون دیگر می‌توانند عواملی برای جذب گردشگر باشند.

    کارشناس گردشگری با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توسعه مالی از مهمترین دستاوردهای صنعت گردشگری است، اضافه کرد: به دلیل وجود مناطق طبیعی و تاریخی گوناگون و فضای باز متعدد در شهرستان سلسله، سرمایه‌گذاران داخلی و علاقه‌مندان این حوزه، می توانند از امکانات و زیر ساخت‌های بسیار عالی این منطقه برای ساخت مراکز اقامتی سنتی و مدرن استفاده نمایند.

    وی با اشاره به مقوله امنیت در توسعه صنعت گردشگری، شهرستان سلسله را یکی از امن‌ترین مناطق کشور عنوان و تصریح کرد: امنیت و گردشگری دو مقوله وابسته به یکدیگر در ارتباط تنگاتنگ هستند، به عبارت دیگر امنیت و گردشگری در تعامل دوجانبه هم می‌توانند تأثیر افزایشی بر هم داشته باشند و هم تأثیر کاهشی، به این معنا که افزایش امنیت، باعث رونق  گردشگری خواهد شد و بالعکس؛ بنابراین گردشگری ارتباط مستقیمی با مقوله امنیت دارد که خوشبختانه این عامل مثبت در شهرستان الشتر نیز حاکم است.

    آذری ارائه و معرفی مناطق بکر و سایر جاذبه های گردشگری در شهرستان الشتر از طریق رسانه‌ها را امری ضروری دانست و گفت: این مهم تا کنون انجام نگرفته و اکثریت شهرستان‌های کشورمان از این منطقه زیبا شناختی ندارند.

    وی ادامه داد: علاوه بر عوامل ذکر شده، عوامل دیگری نیز در امر توسعه صنعت گردشگری مؤثر هستند از جمله، نقش دولت در این صنعت؛ با توجه به اینکه بخش دولتی و بخش خصوصی مکمل همدیگر هستند و نبود یکی از آنها باعث ناکارآمدی وجود دیگری می‌شود لذا باید بخش دولتی و بخش خصوصی هر یک در جایگاه در توسعه صنعت گردشگری فعالیت داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی این صنعت باشیم.

    این کارشناس گردشگری افزود: در صنعت گردشگری بخش دولتی و خصوصی به همراه هم می‌توانند به نتایج مطلوب برسند و هر یک به تنهایی فقط قسمتی از چرخ‌های این صنعت را به گردش در می‌آورند و در صورت نادیده گرفتن هر یک از این دو بخش قطعاً به بازده مثبت و شکوفائی در این صنعت نخواهیم رسید.

    وی با انتقاد از عملکرد ضعیف مجموعه‌ها و نهادهای مربوطه در خصوص توسعه بخش گردشگری در شهرستان سلسله، ابراز داشت: با وجود آنکه طبیعت زیبا و چشم‌نواز شهرستان سلسله، بستری مناسب برای حضور گردشگران و مسافرانی از سراسر کشور است اما عدم وجود سرویس‌های بهداشتی در مناطق گردشگری یا مناسب نبودن جاده‌های مواصلاتی برخی مناطق دیدنی این شهرستان، به ضرر صنعت توریسم منطقه و عامل کاهش بازدیدکنندگان از مناطق یاد شده خواهد بود.

    آذری تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد فعالیت قابل توجهی از سوی مسئولین مربوطه در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری در شهرستان سلسله صورت گرفته باشد و شاید بتوان گفت که سلسله به عنوان نگین اقلیمی و طبیعی استان لرستان از این صنعت مهم بهره مطلوب را نبرده است زیرا تنها داشتن توانمندی یک سرزمین برای توسعه صنعات گردشگری کفایت نمی‌کند بلکه همت مسئولین هم عامل بالندگی یک شهر و نهایتاً یک کشور است.

     

    انتهای پیام/

    منبع: لرسو

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *