×

خطر جدی اوج‌گیری کرونا در دورهمی‌های شب یلدا/ نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کنترل کووید ۱۹

  • کد نوشته: 14323
  • آذر ۲۵, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت گفت: هم‌وطنان می‌توانند دورهمی‌های یلدایی را به صورت مجازی برگزار کنند، چرا که خطر اوج گرفتن ابتلای به کرونا به واسطه مراسم این شب بسیار جدی است.

    خطر جدی اوج‌گیری کرونا در دورهمی‌های شب یلدا/ نقش موثر طرح شهید سلیمانی در کنترل کووید ۱۹
  • محمداسماعیل مطلق ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هماهنگی برون بخشی برای اجرای هرچه موثرتر طرح شهید قاسم سلیمانی در استان بی‌نظیر است.

    وی خاطرنشان کرد: این هماهنگی به وجود آمده در استان بسیار بهتر از بیش‌تر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام  شده است که جای تقدیر دارد.

    مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت با اشاره به روند اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: با همکاری و تعامل معاونت‌های بهداشت در دانشگاه‌ها و سپاه پاسداران از ابتدای آذرماه تاکنون اقدامات قابل قبولی انجام شده است.

    مشاور معاون بهداشت وزیر تصریح کرد: مراقبت، حمایت و نظارت سه رکن مهم  طرح محله محور هستند که مکمل یکدیگر بوده و باعث می‌شوند بیماریابی بسیار سریع و به موقع انجام شود.

    مطلق گفت: با روند مثبتی که برنامه در پیش گرفته است، انتظار داریم تا پایان اسفندماه کنترل بسیار خوبی از شیوع بیماری در کشور داشته باشیم.

    وی، مراسم دورهمی در شب یلدای پیش رو را یک عامل مهم در بالا رفتن آمار ابتلا طی هفته‌های آینده عنوان و تصریح کرد: دورهمی‌های شب یلدا امسال باید مدیریت شوند و در این راه نقش صداوسیما و نظارت‌های تیم‌های مراقبتی و نظارتی بسیار حائز اهمیت است.

    مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت اظهار کرد: هم‌وطنان می‌توانند دورهمی‌های یلدایی را به صورت مجازی برگزار کنند، چرا که خطر اوج گرفتن ابتلای به کرونا به واسطه مراسم این شب بسیار جدی است.

    مطلق همچنین آموزش و اطلاع رسانی عمومی مردم را در این شرایط حیاتی دانست و گفت: نقش آموزش و اطلاع رسانی صدا و سیما، رسانه‌های مجازی و واحد آموزش سلامت در سراسر شهرها برای متقاعد کردن مردم برای حذف دورهمی شب یلدا تأثیرگذار است.

    در این نشست که رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون بهداشت این دانشگاه، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و مسؤولین تیم‌های عملیاتی طرح محله محور دانشگاه علوم پزشکی، سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، استانداری و هلال احمر استان نیز در آن حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای این طرح از ابتدای آذرماه تا کنون توسط دکتر کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ارائه شد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *