×

در خانه بمانید خطری شما را تهدید نمی‌کند/ خود سرانه دارو نخورید

  • اسفند ۱۶, ۱۳۹۸
  • ۰
  • عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به عدم موجودیت واکسن، دارو و درمان اختصاصی کرونا، بودن در فضای گرم و پاک و بی استرس محیط خانواده با رعایت جوانب بهداشتی هیچ ویروس و خطری شما را تهدید نمی‌کند، پس در خانه بمانید تا ایمن بمانید.

    در خانه بمانید خطری شما را تهدید نمی‌کند/ خود سرانه دارو نخورید
  • علی خوارزم‌کیا  با بیان اینکه  شرایط فعلی زمان مناسبی برای عرض اندام، نقادی و گله‌مندی نیست، عنوان کرد: با توجه به تاکید و تقدم اصل پیشگیری از ابتلا به Covid-19 نسبت به درمان نه چندان مشخص و تایید شده لازم است کلیات تصمیم گیری بر این اساس گرفته شود.

    وی افزود: چندی‌ است مهمترین ابزار پیشگیری عموم شامل ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده همانند الکل، ژل، دستکش و … دچار کمبود شده که متاسفانه راهکارهای مناسبی جهت مشکل انتخاب نشد و این معضل به قوت خود همچنان باقی‌است.

    عضو کارگروه کنترل بیماری کرونا بیمارستان شهید رحیمی با اشاره به اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه بجای عرضه مستقیم الکل درب کارخانه بصورت نامتعارف، بواسطه یک شرکت توزیع دارویی داخل استانی مسئولیت تحویل از کارخانه و توزیع به مراکز مجاز از جمله داروخانه‌ها را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: پس از آن با قیمت مصوب و اطلاع‌رسانی شده به عموم مردم و به دست مصرف کننده واقعی برساند.

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در شرایط فعلی تولید و پخش محلول‌های غیر استاندارد، تقلبی و حتی متانول به جای اتانول توسط افرادی سودجو باعث به خطر انداختن جان مردم گشته و مبارزه با کرونا را نیز به شکست میانجامد.

    خوارزم‌کیا گفت: بنابراین با توجه به چرخه سیستماتیک و نظارتی قانونمند داروخانه‌ها از خرید و فروش این اقلام در سایر مکان‌ها اجتناب شود.

    عضو کارگروه کنترل بیماری کرونا بیمارستان شهید رحیمی تاکید کرد: مهمترین موضوع در حال حاضر نظارت دقیق و مدیریت بحران از کانال‌های قانونی مرتبط خواهد بود.

    خوارزم‌کیا با اشاره به محدودیت تجهیزات و فضای درمانی در مراکز، تاکید کرد: جهت قطع چرخه انتقال ویروس ایحاد محدودیت آمد و شد، تعطیلی مراکز و ادارات غیر اورژانس و قرنطینه خانگی داوطلبانه کم هزینه‌ترین و راحت‌ترین اقدام لازم است.

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا همین الان نیز بسیاری از اصناف نظیر تالارهای عروسی، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و هنری و فرهنگی، آرایشگران، قنادی‌ها و البسه فروشان به‌دلیل ترس مردم از کرونا تقریبا تعطیل و متحمل خسارت‌های مادی شدند و اگر هرچه زودتر این وضعیت قرمز ویروس کرونا پایان پیدا نکند ناخواسته سایر مراکز تولید، عرضه و فروش و کل اقتصاد متضرر خواهند شد، بنابراین عبور از بحران همت همگان را می‌طلبد.

    وی خاطرنشان کرد: ضد عفونی کردن سطح شهر باید با در نظر گرفتن آلودگی ثانویه به محیط زیست و ضرر و زیان وارده به سایر موجودات زنده و فضای سبز و مخاطرات سمیت آب و خاک باید با مشورت متخصصین امر مربوطه انجام بگیرد.

    خوارزم‌کیا تاکید کرد: با توجه به عدم موجودیت واکسن، دارو و درمان اختصاصی کرونا، بودن در فضای گرم و پاک و بی‌استرس محیط خانواده با رعایت جوانب بهداشتی هیچ ویروس و خطری شما را تهدید نمی‌کند، پس در خانه بمانید تا ایمن بمانید.

    عدم مراجعه به مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌ها، مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه‌ها به جز موارد اورژانس جهت افزایش تمرکز بر بیماران مبتلا و کاهش هزینه و زحمت افراد شاغل در مراکز از جمله مواردی است که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد.

    وی گفت: عدم اشغال خطوط ۱۱۵ و کمک به همکاران اورژانس ۱۱۵ جهت تمرکز به بحران اصلی فعلی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

    عضو کارگروه کنترل بیماری کرونا بیمارستان شهید رحیمی تاکید کرد: عدم مصرف خودسرانه داروها، آنتی بیوتیک، مکمل‌ها و ویتامین‌ها به صرف ادعای برخی افراد جهت پیشگیری که تا بحال تایید نشده است نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *