در کنار این بالندگی، با هدایت رهبر فرزانه، و با اهتمام ملی مشغول پیرایش انقلاب از آسیب‌ها و ناخالصی‌ها، و ساماندهی نابسامانی‌ها است، نابسامانی‌هایی که بخش مهمی از آن پیامد بی توجهی برخی کارگزاران دستگاه‌های حکومتی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از چهل سال گذشته است.

گام دوم انقلاب درفضایی جدید و با شرایط جدید آغاز و در حال طی شدن است و تفاوت‌هایی با شرایط انقلاب اسلامی در گام نخست دارد، هم در محیط داخلی و هم در محیط خارجی(منطقه ای و بین المللی).

توجه به این تفاوت‌ها و شناخت دقیق شرایط جدید و ویژگی‌های آن و همچنین شناخت درست گذشته و نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها از لوازم دستیابی به موفقیت بیشتر است. البته، نباید تصور شود که این مهم تنها وظیفه مسئولان و کارگزاران نظام است بلکه همه ما هم بعنوان عضو مسئولیت پذیر جامعه اسلامی در فراهم آمدن شرایط هرچه بهتر برای کشور و انقلاب بزرگمان وظیفه داریم، مخصوصا اینکه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در آغاز گام دوم انقلاب، بستری سرنوشت ساز را فراهم نموده است.

حضور حداکثری همیشه موضوعی مهم بوده، اما امروز مهمتر است و هیچ مسامحه ای در شرایط کنونی توجیه پذیر نیست، علاوه بر آن باید توجه داشت که صرف حضور و رای دادن تکلیف الهی و انسانی را از ما ساقط نمیکند بلکه باید با کنار گذاشتن احساسات و تعصبات نادرست و با اتکاء به عقلانیت، و مشورت با انسانهای صالح و آگاه و بررسی و دقت کافی، نمایندگانی در تراز گام دوم انقلاب را انتخاب و به مجلس فرستاد، کسانی که حرفی برای گفتن، طرحی برای ارائه کردن، چشمی بینا برای نظارت، وجدانی بیدار برای قضاوت و دلی قوی و شجاع برای مبارزه با فساد و مقاومت در برابر زیاده خواهان و رانت خواران داخلی و خارجی داشته باشند.

مجلس انقلابی و کارآمد، دولت انقلابی و کارآمد را بر سرکار می آورد و مجلس و دولت کارآمد با رفع موانع، و کاستن از مشکلات و ایجاد امید و اعتماد در مردم، در راستای تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی پیشرفت روزافزون خواهند داشت. پس بیایید در گام دوم انقلاب با ”انتخاب درست و مسئولانه” گام اول را محکم و استوار برداریم.

 

علی چراغیان – استاد دانشگاه و فعال سیاسی

انتهای پیام/