×

دستان خالی کارگران شهرداری در آستانه عید؛ ۱۰ ماهه حقوق نگرفته‌ایم

  • کد نوشته: 7704
  • اسفند ۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • حقوق معوقه ۱۰ ماهه کارگران شهرداری الشتر هنوز پرداخت نشده است و در آستانه فرارسیدن عید نوروز این کارگران همچنان دستشان خالی است.   به گزارش نیساخبر، تا خود را جای آن‌ها و خانواده‌هایشان نگذاری مظلومیت و سختی‌هایشان را درک نخواهی کرد، حتی تصورش هم سخت است، نوروز نزدیک باشد و دستانت خالی، شرمندگی تنها […]

    دستان خالی کارگران شهرداری در آستانه عید؛ ۱۰ ماهه حقوق نگرفته‌ایم
  • حقوق معوقه ۱۰ ماهه کارگران شهرداری الشتر هنوز پرداخت نشده است و در آستانه فرارسیدن عید نوروز این کارگران همچنان دستشان خالی است.

     

    لرستان|دستان خالی کارگران شهرداری در آستانه عید؛ 10 ماهه حقوق نگرفته‌ایم

    به گزارش نیساخبر، تا خود را جای آن‌ها و خانواده‌هایشان نگذاری مظلومیت و سختی‌هایشان را درک نخواهی کرد، حتی تصورش هم سخت است، نوروز نزدیک باشد و دستانت خالی، شرمندگی تنها قوت سر سفره خالی‌ات باشد و تن‌پوش‌های کهنه پارسال زینت‌بخش تن فرزندانت در دلبری بهار.

    قصه تازه‌ای نیست قصه حقوق‌های معوقه کارگران شهرداری و دستان خالی‌شان در مناسبت‌های مختلف سال و آغوشی خالی از هیچ برای رفتن به خانه و بردن بر سر سفره خالی اهل منزل، کارگران شهرداری و خانواده‌هایشان گویی به نداشتن عادت کرده‌اند، عادت کرده‌اند یلدا بیاید و سفره‌شان خالی باشد، عادت کرده‌اند نوروز بیاید و تن‌پوششان کهنه و سفره هفت‌سینشان بی‌رنگ و خالی از شیرینی‌های روزگار باشد.

    درحالی‌که کارگران شهرداری برای تهیه لقمه نانی حلال بر سر سفره هر مشقت و سختی را به جان می‌خرند اما معیشت آن‌ها هرروز سخت می‌شود و برای گذران روزهای زندگی تنها صورت خود را به سیلی سرخ روزگار می‌سپارند و چشم‌انتظار حداقل حقوقی برای بخشیدن رونقی اندک به سفره نوروز فرزندان خود می‌باشند.

    معوقات ۱۰ ماهه کارگران شهرداری

    یکی از کارگران شهرداری الشتر در گفت و با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کارگر شرکتی شهرداری هستم که شرایط زندگی برایم بسیار سخت شده و مخارج زندگی هرروز گران‌تر می‌شود و در چنین شرایط سخت و مشقت باری برخی از کارگران شرکتی همچون من حدود ۱۰ ماه حقوق معوقه دارند.

    وی افزود: متأسفانه برخی از حقوق‌های معوقه ما به سال ۹۳ و ۹۴ برمی‌گردد و نمی‌دانم چرا مسئولان خود را جای ما قرار نمی‌دهند تا اندکی از مشکلاتی که بر ما و خانواده‌هایمان می‌گذرد را درک کنند.

    این کارگر شهرداری عنوان کرد: آیا تابه‌حال شنیده‌اید که کسی از نانوایی نان قرض کند؟! متأسفانه برخی از ما چوب‌خطمان آن‌قدر نزد نانوایی‌ها و مغازه‌های فروش بالا رفته است که دیگر حاضر نیستند به ما قرض بدهند.

    معیشتی که با نسیه تامین می‌شود

    یکی دیگر از کارگران که مشغول جمع‌آوری زباله‌های سطح خیابان است بیان می‌کند عجیب‌تر از آن‌ها وضعیت من است، فرزندم تازه به دنیا آمده و برای خرید پوشک و شیر خشک هم باید چوب‌خط داشته باشم، خدا پدر و مادر بعضی داروخانه‌ها را بیامرزد که با دیدن وضعیت و فلاکت ما حداقل راضی می‌شوند که این اقلام را به ما قرض بدهند اما برخی کاسب‌ها با دیدن ما رویشان را می‌گیرند و دیگر حاضر به فروش اقلام خود به ما به‌صورت نسیه نیستند، البته تقصیری هم ندارند چوب‌خط ما بسیار بالا رفته و شاید هرکس دیگری به‌جای آن‌ها بود حاضر به فروش نسیه نمی‌شدند.

    وی تصریح کرد: متأسفانه اخیراً یکی از کارگران شهرداری فهمیده است که حدود یک سال است که بیمه او واریز نشده است، ترس از دست دادن همین شغل و حقوق اندکش سبب می‌شود که اکثر کارگران در مقابل چنین وضعیت‌هایی سکوت کنند و دم نزنند، قبض‌های پرداخت‌نشده آب، برق، گاز، سفره خالی، بدهکاری به عالم و آدم، لباس کهنه فرزندان و شرمندگی تنها بخش کوچکی از مشکلات کارگران شهرداری است.

    پرداخت معوقات کارگران شهرداری کذب است

    این کارگر شهرداری گفت: آیا با شرایط موجود واقعاً انگیزه‌ای برای کارگر می‌ماند؟! چگونه می‌شود که حقوق پرسنل شهرداری و دیگر افراد مرتبط با این نهاد به‌موقع پرداخت می‌شود و همیشه قشر مستضعف و ضعیف باید برای دریافت مزد زحمات خود چشم‌انتظار بماندند، همان‌طور که ما برای شهرداری از دل‌وجان کار می‌کنیم انتظار داریم  مسئولان هم نسبت به پرداخت به‌موقع حقوق ما اقدام کنند، تا کی باید دست‌خالی به خانه برگردیم.

    وی ادعاهای برخی کانال‌های خبری شهرستان را مبنی بر پرداخت ۱۰ ماه حقوق معوقه کارگران را کذب دانست و افزود: از روی کار آمدن اعضای شورای شهر پنجم و شهردار فعلی تاکنون تنها دو ماه حقوق معوقه خود را دریافت کرده‌ایم و این ادعا کاملاً کذب و بی‌اساس است.

    بدهکاری ۱۶ میلیارد تومانی شهرداری

    رئیس شورای شهر الشتر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کارگران شریف‌ترین قشر جامعه هستند و رسیدگی به مشکلات این قشر شریف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در حال حاضر شهرداری سلسله حدود ۱۶ میلیارد تومان بدهکاری دارد که بخشی از حقوق‌های معوقه  کارگران شهرداری به سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ برمی‌گردد اما از روزی که اعضای شورای شهر پنجم روی کار آمده‌اند تاکنون پنج ماه از حقوق معوقه کارکنان رسمی و چهار ماه از حقوق معوقه کارگران حجمی پرداخت‌شده است.

    وی با اشاره به وجود حدود ۲۰۰ نفر کارکنان رسمی و حجمی در بدنه شهرداری سلسله افزود: اعضای شورای شهر پنجم و شهردار نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا در آستانه نوروز سفره کارگران شهرداری خالی نباشد و این قشر شریف در ایام شادی‌بخش شرمنده خانواده‌هایشان نباشند.

    تلاش می‌شود سفره کارگران خالی نماند

    امیری در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه پرداختی شهرداری به کارگران از چه منابع درآمدی خواهد بود، عنوان کرد: شهرداری الشتر هیچ منبع درآمدی ندارد و مردم نیز در پرداخت عوارض مشارکت آن‌چنانی ندارند اما تلاش می‌کنیم تا از سازمان همیاری‌ها و یا فروش برخی املاک بودجه موردنیاز برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری را تأمین کنیم و سفره کارگران خالی نماند.

    قدرت الله فلاح نژاد فرماندار سلسله در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اخیراً حدود دو ماه از حقوق معوقه کارگران شهرداری سلسله از محل عوارض و مالیات‌های ارزش برافزوده اداره امور مالیاتی استان که به شهرداری‌ها اختصاص یافت و حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود پرداخت‌شده است.

    وی با اشاره به اینکه فرماندار رئیس کمیته انطباق شهرستان است افزود: وظیفه فرماندار انطباق مصوبات شورای شهر با قوانین موجود است یعنی تصمیماتی که شورا می‌گیرد تابع قوانین باشد.

    حقوق کارگران شهرداری پرداخت شود

    فرماندار سلسله با تأکید بر اینکه باید شهردار و اعضای شورای شهر به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری باشند، تا از محل این منابع ایجادشده حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند عنوان کرد: اموال شهرداری برای موارد خاصی است و فروش آن‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری شیوه مدیریتی مناسبی نیست بلکه باید با ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری حقوق کارکنان پرداخت شود.

    وی گفت: امیدواریم که مسئولان مربوطه پیگیر برطرف کردن مشکلات کارگران شهرداری و پرداخت حقوق‌های آنان باشند چراکه کارگران قشر زحمت کشی هستند که توجه ویژه به معیشت آن‌ها امری انکارناپذیر است.

    به گزارش تسنیم، مقام معظم رهبری درباره اهمیت گرامی داشتن کارگران، می‌فرمایند:«اگر دست‌های کارگر، مغزهای کارگر، انسان‌های کارآفرین، نیروی انسانیِ ماهر در یک جامعه‌ای گرامی داشته شود، آن جامعه پیشرفت خواهد کرد. اینکه نبی مکرم اسلام دست کارگر را بالا می‌آورد و می‌بوسد، این فقط تقدیر از یک شخص نیست؛ این ارزش‌گذاری است، این درس است؛ به ما می‌گوید که دست کارگر، تولیدگر و نیروی انسانی آن‌قدر ارزش دارد که کسی مثل وجود مقدس پیامبر(ص) که همه‌ آفرینش طفیل وجود اوست خم می‌شود و دست او را می‌بوسد؛ این درس به ماست.»

    کارگران شهرداری به دلیل ترس از دست دادن شغل به‌رغم بیان مشکلات موجود حاضر به ذکر نام خود در این گزارش نشدند اما به نظر می‌رسد وجود نیروهای مازاد از مشکلات شایع برخی شهرداری‌های استان است و تنها منحصر به شهرداری سلسله نیست، معضلی که براثر کوتاهی و اقدام غیرقانونی برخی شهرداران در جذب نیروی انسانی ایجاد شد و امروز تبدیل به یک بحران شده و متأسفانه دراین‌بین بازهم قشر زحمت‌کش کارگر را قربانی کرده است.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *