×

زمان وعده بازگشت به کار کارگران نساجی بروجرد تمام شد

  • کد نوشته: 4033
  • فروردین ۱۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • با گذشت یک سال از اخراج ۴۸۳ کارگر نساجی بروجرد تا کنون ۲۰۰ کارگر بازگشت به کار شده و نیمی از کارگران در انتظار وعده بازگشت به کار هستند و در طول این یک سال خبری از تسهیلات نشده است. به گزارش نیساخبر، نساجی بروجرد یکی از کارخانه های بزرگ شهرستان بروجرد است که سالها […]

    زمان وعده بازگشت به کار کارگران نساجی بروجرد تمام شد
  • زمان وعده بازگشت به کار کارگران نساجی بروجرد تمام شد/تنها 200کارگر بازگشت به کار شدند

    با گذشت یک سال از اخراج ۴۸۳ کارگر نساجی بروجرد تا کنون ۲۰۰ کارگر بازگشت به کار شده و نیمی از کارگران در انتظار وعده بازگشت به کار هستند و در طول این یک سال خبری از تسهیلات نشده است.

    به گزارش نیساخبر، نساجی بروجرد یکی از کارخانه های بزرگ شهرستان بروجرد است که سالها بدون مشکل کار می کرد، چرخ این صنعت به خوبی می چرخید و صدها کارگر در این واحد تولیدی مشغول به کار بودند.

    در سال ۸۷ بود که حدود ۴۰۰ کارگر نساجی اخراج شدند و بعد از سالها و به تدریج دوباره بازگشت به کار شدند اما دیماه ۹۴ خبرهایی آشکار و پنهان مبنی بر اخراج کارگران نساجی بروجرد به دلیل اجرای طرح توسعه به میان آمد.

    نتیجه تصویری برای نساجی

    گرچه از ابتدا بسیاری از مسئولین این اخبار را تکذیب می کردند اما بالاخره در اواخر اسفند ۹۴ بود که ۴۸۳کارگر نساجی بروجرد با سابقه های مختلف اخراج شدند و جالب تر این که باز هم مسئولان مربوطه چشمان خود را بسته بودند و در اخبار اعلام می کردند که به زودی همه این کارگران بازگشت به کار می شوند.

    بعد از تعطیلات نوروز و زمانی که هیچ مسئولی به داد کارگران اخراجی نرسید این کارگران دست به تجمع زدند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند که سرانجام بعد از ماه ها، بیمه بیکاری این کارگران برقرار شد.

    در همان ابتدا قرار بود که کارگران برای مهر سال ۹۵ بازگشت به کار شوند و بسیاری از مسئولان مربوطه با اطمینان اظهار داشتند که با ارائه تسهیلات این امر به زودی محقق می شود اما مهر ماه رسید و کارگران همچنان بلا تکلیف بودند.

    نتیجه تصویری برای نساجی

    بعد از مدتی دوباره وعده بازگشت به کار تمدید شد و گفتند از ابتدای ۹۶ همه کارگران اخراجی بازگشت به کار می شوند اما هم اکنون زمان همه وعده ها تمام شده و تنها حدود ۲۰۰ کارگر بازگشت به کار شده اند.

    این که چه زمانی بحران مشکلات از لابه لای تار و پود صنعت نساجی بروجرد و دیگر صنایع می رود مشخص نیست.

    “امید اعلایی” مدیر کارخانه نساجی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: طی یک سال گذشته ۱۰۰ کارگر بازگشت به کار شده اند و هم اکنون در روزهای نخست سال جدید ۱۰۰ کارگر دیگر در قسمت ریسندگی بازگشت به کار شده اند.

    وی اضافه کرد: در مجموع ۲۰۰ کارگر اخراجی طی یک سال بازگشت به کار شده اند و هنوز برنامه مشخصی برای بازگشت به کار سایر نیروهای اخراجی در نظر گرفته نشده است.

    به گفته وی البته در بخش هایی از کارخانه دستگاه هایی نو و پیشرفته جایگزین دستگاه های فرسوده شده و با اجرای این کار ظرفیت و کیفیت کار بسیار بالا می رود.

    نتیجه تصویری برای نساجی بروجرد

    اعلایی اظهار داشت: با خرید یک دستگاه ماشین آلات خط چاپ ظرفیت چاپ تا حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

    مدیر کارخانجات نساجی بروجرد با اشاره به تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی افزود: با گذشت ۱۷ ماه از موضوع تسهیلات برای نساجی بروجرد، هنوز خبری نشده است.

    ۲۸۰ کارگر اخراجی نساجی بروجرد نیز چشم به راه وعده های مسئولین هستند، در این سالی که به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، مسئولین می توانند با همت و تلاش برای حل مشکلات واحدهای صنعتی بروجرد تلاش کنند.

    انتهای پیام/

    منبع:لرستان خبر

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *