×

نماینده ولی فقیه در لرستان:
سازمان بازرسی بر جذب نیرو در ادارات لرستان نظارت کند

  • کد نوشته: 13526
  • شهریور ۴, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سازمان بازرسی باید بر جذب نیرو در ادارات نظارت کند چنانچه نظارت مستمر بر ادارات وجود داشته باشه مردم شاهد تبعیض در استخدام‌ها نیستند.

    سازمان بازرسی بر جذب نیرو در ادارات لرستان نظارت کند
  • حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی عصر امروز در دیدار با مدیر کل و جمعی از کارکنان  بازرسی کل استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با بیان اینکه امام حسین (ع) فقط شهید مذهب شیعه نیست بلکه شهید اسلام است اظهار داشت: مذاهب شیعه و سنی مدیون امام حسین (ع)هستند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند «حسین منی انا من حسین» حسین از من است و من از حسین هستم. به این معنی که  استمرار دین پیامبر (ص) به واسطه امام حسین (ع) است زیرا اگر آن امام بزرگوار نبود به دلیل تهاجم فرهنگی و بدعت‌های آن زمان از اسلام خبری نبود.

    وی افزود: نظام جمهوری اسلامی برخواسته از خون به ناحق ریخته امام حسین (ع)  است و پایه گذار این نظام شخصی بود که پرتوی از شجاعت جدش در وجودش تابیده بود و با کمک خدا و یاری مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رسید و ارکان نظام شکل گرفت.

    نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی وظایف مهمی برعهده سازمان بازرسی گذاشته شده که در سازمانها و ادارات بخش‌های مختلفی مانند بازرسی اداره، رسیدگی به شکایات، نظارت و ارزیابی و… وجود دارد که این‌ها  در کنار سازمان بازرسی می‌توانند هم افزایی مفیدی با یکدیگر داشته باشند، بنابراین در جمهوری اسلامی با وجود سازمان‌هایی که نام برده شد از جهت ساختاری چیزی کم ندارد ولی با این وجود تخلفاتی با حجم زیادی رخ می‌دهد که اگر این سازمان به وظایف خود عمل کنند این چنین اتفاقات تلخی رخ نمی‌دهد، در همین راستا نیازمند کارهای علمی، پژوهشی و استفاده از تجربه گذشتگان داریم که منافذ فساد را مسدود کنیم.

    بیشتر بخوانید

     

    وی بیان کرد: با رویکرد بسیار خوب رئیس قوه قضائیه می‌توان با یک کار جهادی، علمی و مدیریت جهادی به معنی استفاده از همه امکانات به نحوی کارآمد برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی عمل کرد تا منافذ فساد بسته شود به این ترتیب می‌توان با اجرای قوانین  و مقررات به نحوی مفید، سازنده و کارآمد سلامت نظام اداری را حفظ و ارتقا بخشید.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: متاسفانه در استان منابعی داریم که در جای صحیح استفاده نشده، کارخانه‌هایی داریم که اعتبار یورو، دلار و میلیاردی تومان گرفته‌اند ولی تعطیل هستند که اگر هوشیارانه‌تر عمل می‌شد به این وضعیت دچار نمی‌شدیم.

    وی تصریح کرد: سازمان بازرسی در راستای نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و لزوم مقابله با فساد با هدف رسیدگی به نارسایی‌ها، تخلفات مالی و اداری، سوء جریانات و نقض قوانین در ادارات دولتی تشکیل شده است.

    نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مردم از تبعیض در جذب نیرو ناراحت هستند خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی باید بر جذب نیرو در ادارات نظارت کند که  چنانچه نظارت مستمر بر ادارات وجود داشته باشه مردم شاهد تبعیض در استخدام‌ها نیستند.

    وی اظهارداشت: متاسفانه گاهی در برخی ادارات افرادی به عنوان  مسئول بازرسی مشغول کار می‌شوند که خودشان نیازمند بازرس هستند برهمین اساس انتظار داریم  در سازمان بازرسی استان با مدیریت جهادی، تدبیر، علم و درایت، همت و کار مضاعف وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد.البته اقتدار به معنای اعمال قانون با قاطعیت در برابر متخلفان و تشویق کارگزاران جهادی، کوشا و موفق در انجام وظایف از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: نظارت دقیق بر هزینه‌های غیر ضروری در وضعیت جامعه امروز، از وظایف دیگر سازمان بازرسی است که در اعتماد سازی مردم نقش ارزنده‌ای دارد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *