×

بخشدار مرکزی سلسله:
سالانه بیش از یک هزار تن خیار در سلسله تولید می‌شود

  • کد نوشته: 13344
  • مرداد ۱۴, ۱۳۹۹
  • ۰
  • بخشدار مرکزی سلسله گفت: سالانه بیش از یک هزار تن خیار در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و سلسله ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید این محصول در کشور را دارد.

    سالانه بیش از یک هزار تن خیار در سلسله تولید می‌شود
  • الیاس جلویاری  اظهار داشت: به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز و جوشش سرابها و چشمه های بسیار در این شهرستان، خیارهای خوش عطر و طعمی در سلسله تولید و روانه بازارهای فروش می شود.

    وی با اشاره به شناخته بودن خیار جوانمرد در بازارهای کشور افزود: در بازار بسیاری از شهرهای کشور و حتی پایتخت، خیار جوانمرد طرفداران خود را دارد و از فروش بالایی برخوردار است.

    جلویاری با اشاره به لزوم ایجاد صنایع فرآوری مرتبط با این تولیدات در شهرستان بیان کرد: متاسفانه اکنون حاصل زحمات کشاورزان به بهایی اندک و توسط واسطه ها خریداری می شود در حالی که ایجاد صنایع فرآوری می تواند باعث بهبود معیشت کشاورزان شود.

    وی همچنین با اشاره به عسل مرغوب شهرستان اضافه کرد: در شهرستان سلسله بهترین عسل دنیا تولید می شود اما به واسطه دلالان، به نام استانهای دیگر صادر و روانه بازارهای فروش می شود.

    بخشدار مرکزی سلسله ادامه داد: روستای پرسک تنها روستایی است در شهرستان سلسله که همه ساکنان آن به تولید عسل اشتغال دارند و عسل مرغوبی را روانه باز می کنند اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی، دسترنج تولیدکنندگان به بهایی اندک خریداری و به نام استاهای دگر فروخته می شود که ضروری است در این راستا با حضور بخش خصوصی، از تولیدات شهرستان حمایت شود.

    سالانه بیش از ۲۰۰ تن عسل تولید و روانه بازارهای فروش می‌شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *