×

سبقت جوانان خرم آبادی از مسئولان/ شناسایی و حمایت از۱۵۰خانواده بی سرپرست

  • کد نوشته: 7016
  • آذر ۲۰, ۱۳۹۶
  • ۰
  • به همت این کارگروه بیش از ۱۵۰ خانواده بدسرپرست و بی سرپرست به جهت کمک رسانی های نقدی و غیرنقدی شناسایی شده اند؛در کنار کارگروه سازندگی ،کارگروه های فرهنگی با هدف رساندن خوراک فکری، اعتقادی و مذهبی به فرزندان محله خدمات رسانی می کنند.    به گزارش نیساخبر” گاهی اوقات برخی دورهم نشستن ها و جلسات […]

    سبقت جوانان خرم آبادی از مسئولان/ شناسایی و حمایت از۱۵۰خانواده بی سرپرست
  • سبقت جوانان خرم آبادی از مسئولان/ شناسایی و حمایت از150خانواده بی سرپرست

    به همت این کارگروه بیش از ۱۵۰ خانواده بدسرپرست و بی سرپرست به جهت کمک رسانی های نقدی و غیرنقدی شناسایی شده اند؛در کنار کارگروه سازندگی ،کارگروه های فرهنگی با هدف رساندن خوراک فکری، اعتقادی و مذهبی به فرزندان محله خدمات رسانی می کنند. 

     

    به گزارش نیساخبر” گاهی اوقات برخی دورهم نشستن ها و جلسات غیررسمی چند جوان در یک اتاق کوچک با زمستان های سرد و تابستان های گرم به برگزاری یک نشست مهم و ارائه بسیاری از آمار و ارقام ها مسئولین رودست می زند.

    بسیاری از پایگاه های مقاومت در کنار مساجد و حسینیه ها، به عنوان مکانی برای حضور و فعالیت های انقلابی نیروهای مردمی راه اندازی شدند.

    رشد و نمو تفکر بسیجی و جذب نوجوانان و جوانان به سمت این نگاه، ضرورت ساخت چنین مساجد،حسینیه ها و پایگاه هایی را می طلبید.

    نیروهای پایگاه مقاومت بسیج با اقدامات آموزشی و اجرای کارهای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی ،دفاعی و امنیتی و هم چنین خدمت رسانی صادقانه به مردم و ایجاد حس همدلی و همراهی در میان مردم محل فعالیت کرده و امروز نیز این نوع اقدامات ادامه دارد.

     

    مجتمع فرهنگی سیدالشهدا خرم آباد

    پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران منطقه فلک الدین از جمله پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان خرم آباد است که به همت بسیجیان و مردم همان محل،امروز به عنوان یک مجتمع فرهنگی ارتقا یافته است.

    تعدادی از بسیجیان خواهر پایگاه های مقاومت شهید مصطفی خمینی و برادران پایگاه کربلا کارگروه سازندگی را باهدف خدمات رسانی و محرومیت زدایی در محله تشکیل می دهند.

    به همت این کارگروه بیش از ۱۵۰ خانواده بدسرپرست و بی سرپرست به جهت کمک رسانی های نقدی و غیرنقدی شناسایی شده اند؛در کنار کارگروه سازندگی ،کارگروه های فرهنگی با هدف رساندن خوراک فکری، اعتقادی و مذهبی به فرزندان محله خدمات رسانی می کنند.

    در همین راستا برادران بسیجی با شناسایی معتادین و پیگیری درمان این افراد و خواهران از طریق ارسال کمک های مادی و ارائه مشاوره ها و آموزش های متنوع، خانواده های آسیب دیده را حمایت و پشتیبانی می کنند.

     

    فعالیت های فرهنگی مجتمع فرهنگی سیدالشهدا خرم آباد

     

    ۵۰۰ نفر از خواهران و برادران سنین ۸ تا ۳۵ ساله زیر نظر کارگروه فرهنگی مشغول کسب مهارت ها و آموزش های لازم در زمینه های فرهنگی ،مذهبی،سیاسی،بصیرتی،اعتقادی و اجتماعی هستند.

    برگزاری مراسمات فرهنگی ،مذهبی و تدارک برنامه های سیاسی بصیرتی برای بیش از ۸۵۰ نفر از مردم محله بخش دیگری از فعالیت این گروه است.

    کارگروه های فرهنگی و سازندگی با جمع آوری کمک های نقدی،غیرنقدی و شناسایی و استفاده از متخصصین در امورات فنی و کارگاهی به خانواده های کمتر برخوردار محله ،خدمات دهی می کنند.

    ویزیت رایگان مردم محله توسط یک تیم پزشکی و مراجعه رایگان مردم به مطب پزشکان بعد ازدریافت نامه از مجمتع فرهنگی سید الشهدا یکی دیگر از اقدامات بسیجیان این پایگاه ها می باشد.

    کارگروه فرهنگی اجتماعی و سازندگی سید الشهدا با شناسایی و درخواست همکاری دوستانه از نخبگان محل برای برگزاری کلاس های آموزشی دعوت می کنند و بسیاری از کلاس های آموزشی توسط همان نخبگان و متخصصین محل برای دیگر نوجوان و جوانان برگزار می شود.

     

    مجتمع فرهنگی سیدالشهدا خرم آباد0

     

    به گزارش سفیرافلاک،بسیجی می داند یکی از رسالت ها وماموریت های مهم او خدمت رسانی صادقانه وبی ریا به مردم است؛ بسیجی منتظر مسئول و امکانات نیست ؛در بسیاری از میدان ها با انجام کار های تمیز ،آتش به اختیار وارد عمل می شود.

    البته ذات بسیج و بسیجی آرام و قرار نداشتن تا رفع کامل مشکل است حال چه در سطح خرد که محله اش باشد و چه در سطح کلان که رفع مشکل مردم زلزه زده غرب و یا دفاع از مظلومان در کشور و قاره ای دیگر باشد.

    به صراحت می توان گفت که بسیج مردمی ،یک نیروی کارآمد و ویژه برای تمام میدان ها است و با توجه به ضرورت امر، در سطح خرد و کلان جامعه حضور پیدا می کند؛ بسیجی نمی تواند نسبت به مسائل فرهنگی ،اقتصادی، اجتماعی،بصیرتی و سیاسی پیرامون جامعه و جهان بی تفاوت باشد ،اگر نفس کار و تفکر بسیجی که امام (ره) در ۵ آذر ۵۸ فرمان تشکیل آن را دادند غیر از این بود امروز بسیج جهانی نمی شد و زمزمه های تشکیل بسیج جهان اسلام به گوش نمی رسید.

    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *