×

عالم را آب میبرد بازیگران را خواب؛
سلبریتی ها کدام یک از دردهای مردم را لمس کرده اند؟

  • کد نوشته: 11020
  • آذر ۱۶, ۱۳۹۸
  • ۰
  • بازیگرانی بیانیه اعتراضی را در صفحات خود منتشر کردند که اصلاً ساکن ایران نیستند و سکونت کنار مردم ایران را برنمی‌تابند. باید پرسید این‌ها کدام‌یک از دردها و رنج های مردم ایران را لمس کرده اند که حالا به آن معترض هستند.

    سلبریتی ها کدام یک از دردهای مردم را لمس کرده اند؟
  • بعد از گذشت حدود دو هفته از گرانی و سهمیه‌بندی بنزین و اعتراضات مردمی که توسط آشوبگران و اغتشاشگران با برنامه‌ریزی قبلی به حاشیه رفت و به آشوب تبدیل شد، اوضاع جامعه رو به آرامش می‌رفت که تعدادی از بازیگران به‌صورت هماهنگ اقدام به انتشار بیانه‌ای با هشتک #صدای_آبان در صفحات اجتماعی خود در فضای مجازی کردند؛ نکته قابل‌توجه این است که این بازیگران که گاهی اشتباهاً آن‌ها را هنرمند می‌نامند دقیقاً همان‌هایی بودند که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از حامیان دولت فعلی بودند.

    این بیانه که رسماً حمایت از آشوب و آشوبگران بود درست در زمانی منتشر شد که آرامش در جامعه حاکم شده بود اما اگر خوش‌بینانه به این بیانه نگاه کنیم و آن را نشانه وطن‌پرستی این بازیگران و فعالان عرصه تلویزیون و سینما بدانیم باز هم قابل‌ درک نخواهد بود؛ زیرا این بیانیه توسط بازیگرانی منتشر شده که برای حضور در جشنواره‌های خارجی حتی حاضر بودند ایران و مردم ایران را تباه و سیاه نمایش دهند.

    این بیانه بهانه‌ای برای هجمه بیشتر دشمنان به ملت ایران شد؛ شبکه صدای آمریکا وابسته به وزارت امور خارجه این کشور بیانیه سلبریتی‌ها را در صفحه اول خود قرار داده و با تیتر بزرگ اعلام کرد: «جمعی از هنرمندان ایران از اعتراضات حمایت کردند.»

    سلبریتی‌ها خود را لایق زندگی کنار مردم ایران نمی‌دانند

    بازیگرانی این بیانیه را در صفحات خود منتشر کردند که اصلاً ساکن ایران نیستند و سکونت کنار مردم ایران را برنمی‌تابند. باید پرسید این‌ها کدام‌یک از دردها و رنج های مردم ایران را لمس کرده اند که حالا به آن معترض هستند؛ سوءاستفاده از وضعیت مردم ایران برای رسیدن به اهداف سیاسی بیشتر از گرانی‌ها باعث رنج و درد مردم می‌شود سلبریتی ها ناجوانمردانه توانستند با موج‌سواری بر درد مردم ایران خود را از پرداخت مالیات معاف کنند.

    اصغر فرهادی، فرهاد توحیدی، مجتبی میرطهماسب، حسین علیزاده، لیلی گلستان، داریوش مهرجویی، رضا دُرمیشیان ، مصطفی آل‌احمد، محمد رسول‌اف، حسین سناپور، رخشان بنی‌اعتماد،، بهمن فرمان‌آرا، کیهان کلهُر،جعفر پناهی از جمله منتشرکننده‌های این بیانه در صفحات شخصی خود هستند.

    این میلیاردرهای به اصطلاح هنرمند در اقدامی هماهنگ بدون به اشاره به دولتی که حامی آن بودند، حکومت را مقصر این وضعیت می‌دانند درحالی‌که اوضاع اقتصادی و وضعیت بد معیشتی مردم به علت انتخاب همان دولتی است که این بازیگران و فعالان عرصه سینما و تلویزیون از حامیان اصلی آن‌ها بودند. اگر حکومت مقصر است این بازیگران به این سؤال مردم پاسخ دهند که چرا برای انتخاب شدن دولت مطبوع خودشان در زمان تبلیغات انتخاباتی خود را به آب‌وآتش زدند؟

    کافی است برای پی بردن به اهداف اصلی این افراد که مزد سیاه نمایی خود را از دولتی که برای پرداخت ۵۵ هزار تومان بسته معیشتی،  حساب بانکی و دارایی کشاورز و کارگر را شخم می‌زند و مالیات درآمد آن‌ها را قبل از اینکه به دست خودشان برسد برمی‌دارند از مالیات معاف کرد و باعث ناراحتی مردم شد در کارنامه گذشته آن‌ها بررسی کرد.

    بذل و بخشش از جیب مردم به حساب میلیاردرها

    اصغر فرهادی که در فیلم جدای سیمین از نادر جامعه ایران را که متشکل از همین مردم بود را دروغ‌گو و خشونت‌طلب معرفی کرد لیلا حاتمی در حمایت از اغتشاشگران دراویش گنابادی آن‌ها را معترضان مردمی که به بهای جان خود اعتراض می‌کنند معرفی کرد.

    سال گذشته محمدصادق حسنی، سرپرست سازمان ورزش شهرداری ٢٠ بیلبورد تبلیغاتی را به مناسبت تولد بهاره افشاری به او هدیه داده است. برآورد سرانگشتی این هدیه آقای حسنی دست‌کم ۶ میلیارد تومان است شنیدن این اخبار داغ دل مردمی را که برای نوسازی و یا حتی اضافه کردن یک اتاق به منزل خود باید هزینه زیادی به شهرداری پرداخت کنند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد را بیشتر می‌کند.

    سلبریتی هایی که حقوق‌های میلیاردی از پول بیت‌المال دریافت می‌کنند و از پرداخت مالیات نیز معاف هستند دقیقاً به چه چیز معترض هستند؟ اگر مردم ایران در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند به خاطر همین بذل و بخشش‌های بی‌حساب از جیب آن‌ها به همین هنرمندان بی‌هنر است.

    در خصوص معافیت مالیاتی سلبریتی ها حرف‌وحدیث‌های فراوانی وجود دارد حاجی دلیگانی نماینده مجلس در این زمینه گفت: معافیت‌های مالیاتی هنرمندان ریشه در برخی دخالت‌های دسته‌بندی‌های سیاسی در این حوزه دارد. اخذ مالیات باید فارغ از تصمیمات جناحی و سیاسی انجام شود و قطعاً پرداخت مالیات توسط افراد با هر سلیقه و جهت‌گیری، لازمه اداره صحیح کشور است.

    تیر سلبریتی ها به خطا رفت

    اما پایان ماجرا این بیانه با حرکت‌های منفعت طلبانه سلبریتی ها در گذشته کاملاً متفاوت بود تا جایی که بازیگران و هنرمندان دیگر هم واکنش‌هایی علیه این بیانیه داشتند، همچنین حرف‌ها و حرکات سلبریتی هایی که زمانی عده‌ای از مردم خریدار آن بودند دیگر برای مردم از اقشار مختلف ارزشی ندارد و مردم متوجه شدند که این بازیگران درد مردم را نداشته و هنرمندانه این انسان‌های مشهور برای مردم  فیلم بازی می‌کنند تا جیب‌های خودشان را از بیت‌المال پر کنند.

    کاربران توییتر با دو هشتگ #سلبریتی_اجاره_ای و #بازیگران_آشوب به بیانیه برنامه ریزی شده این جماعت بی درد پاسخ دادند

    همچنین  کامبیز دیرباز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز به این بیانیه سلبریتی ها واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت: ما مردم ایران به دنبال جستجوی آرامش در زندگی هستیم و هرگز طرفدار اغتشاش و آشوب نبودیم و نیستیم.

    ضمن محکوم کردن تمامی حرکاتی که منجر به تخریب اموال عمومی شد، همچنان خواهان حقوق مدنی خویش از روش های قانونی هستیم.دولت محترم ایران لطفاً به داد مردم برسید گرانی بنزین به‌شدت در معیشت بسیاری از خانواده‌ها تأثیر منفی گذاشته است.

    یغما گلرویی شاعر و ترانه سرا نیز در واکنش به بیانیه سلبریتی ها در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت:چند سالی است با خود عهد کرده‌ام پای هیچ بیانیه و نامه سرگشاده‌ای امضا نگذارم. نه از سرِ مخالف خوانی، به این خاطر که آموخته‌ام رفتار سیاسی اغلب اهل فرهنگ و هنر این سرزمین از سرِ منفعت طلبی‌ست.

    همچنین پرستو گلستانی از امضاکننده گان این بیانیه به‌سرعت از انتشار بیانیه ابراز پشیمانی کرد و پست را از صفحه شخصی‌اش پاک کرد و نوشت :قابل توجه دوستان که گفتند پستت رو چرا پاک کردی. و دیگر باید بگم به نظرم این کار نوعی موج سواری است. مرتکب اشتباه شدم اما هیچ‌وقت موج‌سواری نکردم. همین

    او در متن تصویر خود به‌طور تلویحی هنرمندانی که در پروژه‌های پول‌شویی و مشکوک شرکت می‌کنند و  در نشریه‌های اصلاحاتچی مطلب می‌نویسند و با خبرنگاران نان به نرخ روز مصاحبه می کنند و همزمان در پروژه‌های حکومتی بازی و در ضمن با امضای این بیانیه به حکومت اعتراض می‌کنند را نقد کرده است.

    این واکنش برخی از بازیگران وهنرمندان به این بیانیه نشان میدهد که برنامه ریزی  و هدف خاصی پشت این بیانه است که با ظاهر وطن پرستی آن فرق می کند،   به جرئت می‌توان گفت واکنش کارن همایون‌فر هنرمند عرصه موسیقی ایران به‌خوبی و دقیق‌تر از هر تحلیل گر سیاسی و اجتماعی هدف سلبریتی ها را از انتشار این بیانه عنوان کرد.

    همایون‌فر در واکنش به این بیانه سلبریتی ها در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: “الحمدلله مسائل مالیاتی حل شد و بده بستان و زور‌آزمایی فرهنگ و قدرت به سرانجام رسید. خدا را شکر. ما که در آمدی نداشتیم حاضر بودیم مالیات هم بدهیم در سال مگر چقدر درآمد داریم کل در‌آمد یک سال من اندازه‌ی یک شب دورهمی تان نمیشود. خوش به حال دوستانی که برای هر کار دستمزدشان چند میلیارد است. خدا بیشتر کند. انشالله

    البته که روزگار سیاه است و همه غمگین فقط سئوال این است تمام این مدت که پست‌ها و استوری‌ها به تبلیغات و جشن تولد و آلودگی هوا گذشت حالا که خود تلویزیون و همه شروع به اعتراض کردند ناگهان آبان سیاه ایران مد شد؟ چرا ایران را سیاه میکنیم. سیاه خود ماییم. سیاه‌کار خود ماییم. دولت‌ها می‌روند و می‌آیند چیزی که عوض نمی‌شود حال مردم است. خدا را شکر شخصا تا به حال به کسی رای ندادم. آن‌ها که دادند و خود را هم جر دادند الان بیانیه می‌نویسند؟! عجبا. عزیز سیاه‌کار خود ماییم.

    در صفحه‌ت اعتراض میکنی، اما یک و نیم میلیارد دستمزد برای ده روز میگیری و الان هم از دست شوخی زشت شهروند البرزی با کودکی که در سطل زباله انداختند گله میکنی؟ الان آن شهروند را دستگیر کردند احتمالا کارش با کرام الکاتبین است نمی‌خواهید کمپین برای آزادی‌اش ترتیب دهید؟

    هموطن عزیزم سیاه خود ماییم. سیاه‌کار خود ماییم که در زندگی روزمره در رفتار اجتماعی، در حفظ حق شهروندی دیگران یک لحظه هم با خودمان روراست نیستیم”.

    این اعتراضات و بیانیه‌های ظاهری و عوام‌فریب لیاقت خودمان است.

    اعتراض مدنی مختص جوامع مدنی است. اعتراض مدنی در توتالیتاریزم یعنی بده بستان که در غیر اینصورت اصلا اجازه نخواهند داد نفس بکشی.

    دوست عزیزی که همزمان هم با ایران اینترنشنال و من‌و تو مصاحبه میکنی بعدش هم با تلویزیون داخل، دوازده میلیارد با شهرداری قرارداد میبندی حق نداری بیانیه در مورد مردم بدهی.
    ایران اگر سیاه است تو سپیدش کن. شما که عاشق کلید بودی احتمالا اکنون فهمیده‌ای سوراخ کلید کجا بود. دقیقا کجا بود.

    ایران اگر سراسر سیاه و ویران شود باز مردم اینجا هستند شما که پاسپورتت آماده است برو. اینجا هوا هم نباشد من خفگی را با جان می‌پذیرم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *