×

سهم بخش صنعت در توسعه اقتصادی شهرستان سلسله پایین است

  • خرداد ۱۷, ۱۳۹۶
  • ۰
  • فرماندار شهرستان سلسله گفت: متاسفانه بخش صنعت و معدن در توسعه اقتصادی شهرستان سلسله دارای سهم پایینی است و انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه گام‌های مهم‌تری را برای جبران کاستی‌های موجود بردارند. قدرت‌الله فلاح‌نژاد بیان کرد: یکی از راه‌های رونق تولید و اشتغال، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است. وی افزود: متأسفانه در راستای […]

    سهم بخش صنعت در توسعه اقتصادی شهرستان سلسله پایین است
  • فرماندار شهرستان سلسله گفت: متاسفانه بخش صنعت و معدن در توسعه اقتصادی شهرستان سلسله دارای سهم پایینی است و انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه گام‌های مهم‌تری را برای جبران کاستی‌های موجود بردارند.

    قدرت‌الله فلاح‌نژاد بیان کرد: یکی از راه‌های رونق تولید و اشتغال، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

    وی افزود: متأسفانه در راستای رونق تولید و اشتغال در سلسله، کمتر از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شده است.

    فرماندار الشتر با انتقاد از سود بالای تسهیلات، این امر را یکی از موانع رشد تولید و سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: نرخ سود ۱۸ درصد تسهیلات اعطایی به متقاضیان سرمایه‌گذاری، رغبت آنان را به حضور در بازار صنعت و تولید کم می‌کند.

    وی از ضعف عملکرد بخش صنعت و معدن در سلسله انتقاد کرد و گفت: ضعف عملکرد این بخش موجب شده تا شهرستان سلسله با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا بایستی در اعطای تسهیلات، طرح‌های کوچک زودبازده اقتصادی در اولویت قرار گیرند.

    این مسئول با اشاره به لزوم توجه به جهت‌دهی پرداخت تسهیلات به طرح‌های کوچک، عنوان کرد: متاسفانه بخش صنعت و معدن در این شهرستان بسیار ضعیف عمل کرده، به گونه‌ای که شهرستان سلسله با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه‌های مختلف، دارای پایین‌ترین مشارکت در سرمایه‌گذاری در استان لرستان باشد.

    فرماندار سلسله با بیان اینکه سهم سلسله از صنعت در لرستان اندک است، گفت: شهرک صنعتی این شهرستان با وجود کلیه امکانات اعم از برق، راه دسترسی و حذف موانع دست و پا گیر سرمایه‌گذاری اما متأسفانه فقط یک واحد تولیدی در آن فعال می‌باشد و این پروژه مهم عمرانی-زیرساختی بلاتکلیف رها شده است.

    وی در ادامه با اشاره به کاهش سهم اشتغالزایی دستگاه‌های عمرانی، بیان داشت: این موضوع نشان از کاهش فعالیت‌های دستگاه‌های عمرانی در شهرستان سلسله است.

    فلاح‌نژاد با اشاره به اینکه بخش کشاورزی سلسله، مهم‌ترین بخش اقتصادی شهرستان محسوب می‌شود، تأکید کرد: سلسله قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است اما در این حوزه با برخی مشکلات از جمله عدم سرمایه‌گذاری در بخش آب و نیازمندی برخی واحد تعاونی به تسهیلات روبرو هستیم.

    انتهای پیام/

    منبع:فارس


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *