×

سوءتفاهمی که کارگران شهرداری بروجرد را به تجمع واداشت

  • دی ۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • سوءتفاهم ایجاد شده در خصوص یکی از مصوبات شورای شهر، موجب تجمع تعدادی از کارگران شهرداری مقابل ساختمان شورا شد. به گزارش نیساخبر، صبح امروز خبری مبنی بر تجمع تعدادی از نیروهای شهرداری در مقابل ساختمان شورای شهر در برخی از کانال‎ها و گروه‎های خبری دست به دست شد. موضوع از این قرار بود که […]

    سوءتفاهمی که کارگران شهرداری بروجرد را به تجمع واداشت
  • سوءتفاهم ایجاد شده در خصوص یکی از مصوبات شورای شهر، موجب تجمع تعدادی از کارگران شهرداری مقابل ساختمان شورا شد.

    به گزارش نیساخبر، صبح امروز خبری مبنی بر تجمع تعدادی از نیروهای شهرداری در مقابل ساختمان شورای شهر در برخی از کانال‎ها و گروه‎های خبری دست به دست شد.

    موضوع از این قرار بود که تعدادی از کارگران خدمات شهری و سازمان فضای سبز در اعتراض به خبری مبنی بر قطع مبالغ اضافه کار خود جلو ساختمان شورا تجمع کرده بودند، تا از این طریق اعتراض خود را در خصوص این مصوبه شورایی‎ها نشان دهند.

    البته برخی‎ها نیز با پر و بال دادن به این تجمع موضوع حقوق معوق نیروهای شهرداری را محور اصلی آن معرفی کرده و به اظهار نظر در خصوص بی‎کفایتی شهرداران و شوراهای پیشین و حتی شورای پنجم پرداختند.

    آنچه که از سخنان رئیس و چند تن از اعضای شورای شهر برمی‎آید، سوء تفاهم کارگران معترض به مصوبه شورا عامل اصلی تجمع آنان در مقابل ساختمان شورای شهر بوده است که البته پس از دعوت کارگران معترض به صحن شورا و توجیه آنان گویا قضیه ختم به خیر شده است.

    بر اساس این مصوبه شورای شهر که شورایی‎ها  آن را گام نخست در جهت برقرارری انضباط مالی در شهرداری عنوان می‎کنند، از ادامه روند پرداخت مبالغ اضافه کار به تعدادی از نیروهای شهرداری که تا پیش از این بدون هیچ اضافه کاری و به صورت غیر قانونی از این سهم برخوردار می‎شده‎اند، جلوگیری می‎شود.

    *مصوبه‎ای که موجب سوء تفاهم کارگران شهرداری شد

    نایب رئیس شورای شهر بروجرد گفت: صبح امروز جمعی از نیروهای شهرداری به ویژه نیروهای فضای سبز در اعتراض به دریافت خبری مبنی بر قطع مبالغ اضافه کاری خود مقابل شورا تجمع کردند.

    رضا بهنودفر اظهار کرد: با دعوت از این کارگران و حضور آنها در جمع اعضای شورای شهر توضیحات مبسوطی در خصوص ماهیت و چگونگی تصمیم اتخاذ شده از سوی شورای شهر مبنی بر نحوه پرداخت اضافه کار نیروهای شهرداری بیان شد.

    وی عنوان کرد: در این جلسه به کارگران معترض اطمینان خاطر داده شد که اعضای شورای شهر اقدامی را در جهت تضییع حقوق آنها انجام نداده و اتفاقا به دنبال استیفای حقوق آنان هستند.

    نایب رئیس شورای شهر بروجرد تاکید کرد: در این جلسه به کارگران معترض توضیح داده شده که مصوبه‎ای در شورا از تصویب گذرانده شده که ماهیت آن کمک به ایجاد انضباط مالی در شهرداری است.

    بهنودفر ادامه داد: بر اساس این مصوبه شورایی‎ها پرداخت اضافه کارها به نیروهای شهرداری باید واقعی بوده و از پرداخت مبالغی با این عنوان به افرادی که بدون انجام کاری اضافه کار دریافت می‎کنند، پرهیز شود.

    وی تصریح کر: به این ترتیب توضیحات لازم از سوی اعضای شورای شهر در خصوص نخستین گام شورایی‎ها در راستای رعایت انضباط مالی در شهرداری به کارگران معترض ارائه و سوء تفاهم‎های ایجاد شده در این باره رفع گردید.

    * جلو بسیاری از بذل و بخشش‎ها در شهرداری گرفته شده است

    عضو شورای شهر بروجرد در خصوص سوء تفاهم ایجاد شده مبنی بر پرداخت یا عدم پرداخت اضافه کار به نیروهای شهرداری گفت: تصمیم اتخاذ شده از سوی شورا مبنی بر قطع اضافه کار دریافتی از سوی تعدادی از نیروهای شهرداری شامل حال کارگران سازمان‎های خدمات شهری و بخش خدماتی فضای سبز نمی‎شود.

    اشرف چگنی اظهار کرد: برخی از نیروهای شهرداری بدون اضافه کار در روزهای جمعه و ساعات بعد از ظهر مبالغی را به عنوان اضافه کار دریافت می‎کنند.

    وی عنوان کرد: هدف شورای شهر قطع دریافت مبالغ اضافه کار حقیقی قریب به ۱۸۰ نیروی خدمات شهری و خدماتی سازمان فضای سبز نیست، بلکه می‎گوییم که پرداخت‎ها در این زمینه باید واقعی باشد.

    عضو شورای شهر بروجرد تاکید کرد: روی سخن شورا با افرادی است که در ساعات غیر کاری مانند روزهای جمعه و بعد از ظهرها با وجود حضور نیافتن در محل کار اضافه کار دریافت می‎کنند.

    چگنی با تاکید بر اینکه جلو بسیاری از بذل و بخشش‎ها در شهرداری گرفته شده است، افزود: هدف شورا حاکمیت کامل انضباط مالی بر پیکره نهاد شهرداری بروجرد است که البته در این باره اقدامات در خور توجهی انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه حقوق معوق نیروهای شهرداری مربوط به عمر کاری شورای پنجم نیست، خاطر نشان کرد: از زمان آغاز فعالیت یاراحمدی به عنوان شهردار بروجرد حقوق‎ نیروها به روز پرداخت شده و معوقه جدیدی به معوقات پیشین آنها افزوده نشده است.

    عضو شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: از دیگر دستاوردهای شورای پنجم این است که سازمان‎های درآمدزای شهرداری خود سهم بیمه نیروهایشان را می‎پردازند، حال آنکه در گذشته اینگونه نبوده است.

    *استفاده از عنوان اختلاس مستمر برای نیروهای مازاد شهرداری

    چگنی اظهار کرد: شهرداری بروجرد با ۲ مشکل اصلی وجود نیروهای مازاد و افرادی که در حوزه خدمات شهری جذب و استخدام نشده‎اند، مواجه است.

    وی عنوان کرد: به این ترتیب شهرداری علاوه بر اینکه باید حقوق نیروهای مازاد خود را بپردازد، ناچار است که نظافت شهر را نیز به پیمانکار محول و واگذار کند.

    عضو شورای اسلامی شهر بروجرد از نیروهای مازاد شهرداری با عنوان اختلاس مستمر یاد و بیان کرد: این نیروهای مازاد در عمر کاری شورای سوم جذب و به بدنه این نهاد تحمیل و تزریق شده‎اند.

    چگنی تاکید کرد: بر اساس شاخص جمعیتی شهرداری بروجرد می‎بایست، ۶۹۰ نیرو داشته باشد، حال آنکه این نهاد هم اکنون هزار و ۴۰۰ نیرو دارد که وجود این حجم بالا از نیروهای مازاد تعویق در پرداخت حقوق را رقم می‎زند.

    *شورای شهر به دنبال استیفای حقوق کارگران است

    رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در خصوص تحصن جمعی از کارگران شهرداری در مقابل ساختمان شورای شهر گفت: شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود اقدامات در خور توجهی را در راستای استیفای حقوق کارگران شهرداری انجام داده است.

    محمد ابراهیم بیاتی اظهار کرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم حقوق نیروهای شهرداری به روز پرداخت شده و معوقات حقوق آنها مربوط به گذشته است.

    وی عنوان کرد: البته اعضای شورا خود را در قبال حقوق معوق نیروهای شهرداری مسوول می‎دانند و بر این اساس می‎کوشیم که این مطالبات رفته رفته پرداخت شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد با اشاره به گذشت ۴ ماه از شروع عمر کاری شورای پنجم تاکید کرد: البته نیروهای شهرداری در این زمینه نباید از اعضای شورای پنجم انتظار معجزه داشته باشند، چرا که عملا در این مدت کوتاه نمی‎توان نسبت به حل این مشکل اقدام کرد.

    گزارش از مژگان شمس

    انتهای پیام/

    منبع:فارس

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *