×

شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات در لرستان راه‌اندازی می‌شود

  • کد نوشته: 10847
  • آذر ۱۱, ۱۳۹۸
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: یک شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات در لرستان راه‌اندازی می‌شود.

    شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • محمد رزم  در جلسه تحلیف هیئت منصفه مطبوعات استان لرستان اظهارداشت: اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان از بین ۱۴ قشر و از چهره‌های موجه، با صداقت، ارزشمند، باسواد و معتمد مردم انتخاب شده‌اند.

    وی افزود: جهت رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی هر دو سال یکبار با حضور کمیته‌ای متشکل از نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعضای هیئت منصفه مطبوعات از بین اقشار مختلف انتخاب می‌شوند.

    رئیس کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: اعضای هیئت منصفه مطبوعات حمایت و نظر عامه را در دادگاه  مطرح و در دادگاه در مورد احراز جرم یا عدم احراز آن اظهار نظر می‌کنند.

    وی هیئت منصفه مطبوعات را  موثر در سالم سازی جامعه  دانست و بیان کرد: این هیئت می‌تواند به اصحاب رسانه کمک شایانی داشته باشد.

    رزم با بیان اینکه اعضای هیئت منصفه باید به صورت منظم در جلسات رسیدگی دادگاه شرکت کنند گفت: جرم سیاسی و مطبوعاتی در مقایسه با جرائم عادی و امنیتی دارای امتیازاتی است که از نظر توجه به شخصیت مرتکب جرم و انگیزه شرافتمندانه است.

    وی هیئت منصفه را معتمدان افکار عمومی جامعه دانست و خاطرنشان کرد:براساس قوانین جرم سیاسی، قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مطبوعات اصل ۱۶۸ قانون اساسی جرائم سیاسی و مطبوعاتی به صورت علنی و با حضور هیئت منصفه در دادگاه کیفری یک رسیدگی می‌شود.

    رئیس کل دادگستری استان لرستان به تلاش برای راه‌اندازی یک شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات در استان اشاره کرد و افزود: رئیس قوه قضاییه بر صلح و سازش تاکید دارد و جرائم مطبوعاتی نیز ابتدا باید جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع داده شوند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *