×

شهرستان سلسله به قدوم خادمان و پرچم حرم امام رضا(ع) متبرک شد + تصاویر

  • تیر ۳۱, ۱۳۹۷
  • ۰
  • روز گذشته مردم شهرستان سلسله میزبان کاروان خدام و پرچم متبرک حرم رضوی بودند. به گزارش نیساخبر، روز گذشته کاروان زیر سایه خورشید به دو گروه تقسیم شد، مقصد گروه اول هشت روستای محروم منطقه ذرین چغا و بسطام شهرستان سلسله است و گروه دوم برنامه های جمعیت محور شهرستان سلسله را پوشش دادند. نخستین مقصد گروه […]

    شهرستان سلسله به قدوم خادمان و پرچم حرم امام رضا(ع) متبرک شد + تصاویر
  • شهرستان سلسله به قدوم خادمان و پرچم حرم امام رضا(ع) متبرک شد + تصاویر

    روز گذشته مردم شهرستان سلسله میزبان کاروان خدام و پرچم متبرک حرم رضوی بودند.

    به گزارش نیساخبر، روز گذشته کاروان زیر سایه خورشید به دو گروه تقسیم شد، مقصد گروه اول هشت روستای محروم منطقه ذرین چغا و بسطام شهرستان سلسله است و گروه دوم برنامه های جمعیت محور شهرستان سلسله را پوشش دادند.

    نخستین مقصد گروه اول، روستای امام زاده بابا مراد بود؛ امام زاده ای که کانون تجمعات مذهبی مردم منطقه است و یکی از مقاصد گردشگری مهم شهرستان، در بدو ورود به امام زاده، تابلوی زیبای ضامن آهو جلب توجه می کرد…

    فصل، فصل برداشت محصول گندم است و اغلب مردان روستایی مشغول دروی دستی مزارع خود هستند و همین باعث می شود تا بانوان میدان دار عرصه زیارت و ارادت به محضر امام مهربانی ها باشند.

    در بین راه حرکت به سوی روستای بعد، مادری با فرزند معلول در آغوش، خود را به کاروان می رساند، کودکی که هم از دو پا فلج است و هم معلول ذهنی؛ مادر فرزند خود را به قصد شفا با پرچم متبرک می کند و ذکر یا امام رضا را مرتب تکرار می کند… از بهزیستی گلایه دارد که چرا از یک ویلچر ساده برای این معلول شدید دریغ می کند و از دختری عقد کرده صحبت می کند که پولی برای تهیه جهیزیه ندارد!

    یکی از برنامه های پرمخاطب منطقه بسطام، حضور در روستای دره چنار است که علی رغم فصل برداشت گندم، جمعیت خوبی به استقبال پرچم متبرک حضرت رضا علیه سلام آمده اند زوج میانسالی با چشمانی پر از اشک و چهره ای پر از حسرت به روحانی کاروان می گویند که تا به حال توفیق زیارت حضرت رضا علیه سلام را نداشته اند و این نخستین بار است که طعم محبت امام مهربانی ها رو از  اعماق وجود احساس می کنند.

    آنچه در این روستاها توجه را به خود جلب می کرد این بود که بسیاری از مردم منطقه با وجود فقر و محرومیت، با مقداری پول در محل مراسم ها حاضر می شدند تا نذری به محضر حضرت رضا “علیه سلام” عرضه کنند هر چند طبق تاکید آستان قدس، کاروانیان از قبول این مبالغ امتناع می کنند.

    گروه دوم سفیران امام رئوف نیز تا نیمه شب در میان مردم بودند تا توفیق زیارت از کسی سلب نشود.

    image_22_07_2018_199

    image_22_07_2018_263

    image_22_07_2018_638

    image_22_07_2018_595

    image_22_07_2018_583

    image_22_07_2018_495

    image_22_07_2018_777

    image_22_07_2018_692

    image_22_07_2018_751

    image_22_07_2018_429

    انتهای پیام/

     

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *