×

معاون وزیر جهاد کشاورزی‌: 
طرح توسعه باغات دیم در ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار کشور اجرا شد‌

  • مرداد ۲, ۱۳۹۹
  • ۰
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال طرح توسعه باغات دیم ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار کشور اجرا شده است.

    طرح توسعه باغات دیم در ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار کشور اجرا شد‌
  •  

    مسعود منصور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از اهداف ما در وزارت جهاد کشاورزی حفظ منابع پایه در کنار امنیت غذایی است و در بحث حفظ منابع پایه، خاک اهمیت زیادی دارد و هر اقدامی که منجر به تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک شود برای کشور ارزشمند است.

    وی افزود: در بحث حفظ خاک یکی از روش‌ها این است که در اراضی که از نظر توپوگرافی شیب داشته و به صورت دیم کم بازده از آنها استفاده می‌شوند به باغات دیم تبدیل کنیم یعنی به جای کشت زراعت با گیاهان دارویی یا با گونه‌های درختی تحت کشت قرار گیرد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: نتیجه کشت باغ در اراضی دیم و شیب‌دار این می‌شود آب به لایه‌های زیر زمین رفته و از فرسایش خاک جلوگیری شود.

    وی بیان کرد: نکته مهم این است که در لرستان این ظرفیت بسیار بالاست و از نظر شرایط اقلیمی و میزان بارندگی از استعداد بالایی برخوردار است بنابراین هم در حوزه جهاد کشاورزی و هم در حوزه منابع طبیعی اعلام آمادگی می‌کنم در اراضی که می‌توانند تحت این طرح مورد بهره‌برداری قرار گیرند مردم بیایند و مشارکت  کنند.

    منصور با اشاره به اینکه طرح توسعه باغات در اراضی دیم و شیب دار امسال در ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار کشور  اجرا شده است گفت: در لرستان خوشبختانه بیش از پنج هزار هکتار اجرا شده که ۱۵۲ هکتار آن جایگاهی است که اکنون به عنوان مزرعه یا باغ اتکا در آن قرار داریم و عمدتا با گونه‌های بادام ۱۵۲ هکتار وسعت دارد.

    وی تصریح کرد: قبلا ۱۲۰ هکتار باغ اتکا در فاز اول بهره‌برداری رسیده و امروز هم ۳۲ هکتار باقی مانده اجرا شد که ان‌شاالله اثرات مثبت آن را مردم سال آینده که این نهاهای کاشته شده رشد کنند و به محصول برسند خواهند دید.

    رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهارداشت: در استان لرستان غیر از ظرفیت جغرافیایی، اقلیمی  و تلاش همکاران و مردم آنچه که سبب شده این طرح تا حدود زیادی در استان خوب پیش برود حمایت‌های جدی است که استاندار داشته و اجرای آن را جزء اولویت و برنامه قرار داده است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *